تبیان، دستیار زندگی

حال و هوای چینی شب‌های قدر

تعداد نمازگزاران در دهه آخر ماه رمضان و شب‌های قدر در مساجد چین بیشتر می‌شود آنان در این شب‌ها به قرائت قرآن می‌پردازند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
افطار چین

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از شبکه خبری «المصریون» مسلمانان چین مانند مسلمانان دیگر کشورها با آداب و رسوم خاصی به استقبال ماه رمضان می‌روند، مسلمانان چین که تعدادشان به ۱۲۰ میلیون نفر می‌رسد  از آداب و رسوم خاصی در ماه رمضان پیروی می‌کنند.
ماه رمضان یا «باتشای» در چین ۳۰ روزه است و قابل تغییر نیست و مسلمانان عادت دارند در این کشور ۳۰ روز کامل را روزه بگیرند، جمعیت اسلامی چین نیز آغاز و پایان ماه رمضان را بر اساس صور فلکی به مسلمانان این کشور اعلام می‌کند.
پیش از آغاز ماه رمضان، مسلمانان نظافت داخل و بیرون منازل و مساجد را انجام می‌دهند و روی دیوارهای منازل و مساجد تابلوهای قرآنی آویزان می‌کنند، مسلمانان چین مساجد را تزیین و نورافشانی می‌کنند و فرش‌های جدید را جایگزین فرش‌های قدیمی می‌کنند.
ماه رمضان در مساجد چین دروس دینی اعم از احکام روزه و اخلاق روزه‌داری برپا می‌شود و مسلمانان تلاش می‌کنند تا هر چه بهتر از این ماه استفاده کنند، در این ماه مسلمانان در کارهای خیر مشارکت می‌کنند و به افراد نیازمند کمک می‌کنند.
مسلمانان چین مانند مسلمانان دیگر کشورهای جهان اسلام، سفره‌های افطاری جمعی پهن می‌کنند تا روابط دوستانه‌شان بهتر شود، سفره‌های افطاری به شکل گرد پهن می‌شوند و در آن‌ها غذاهای چینی گذاشته می‌شوند و موقع صرف غذا نیز تلاش می‌شود تا از اسراف جلوگیری شود.
افطاری در دو مرحله انجام می‌شود یک بار چای سبز یا چای قرمز محلی با شکر می‌نوشند و هندوانه می‌خورند و سپس به مساجد برای اقامه نماز جماعت می‌روند و بار دیگر افطار می‌خورند و از غذاهای بدون کلسترول و بدون روغن استفاده می‌کنند.
چینی‌ها در ماه رمضان بیشتر برنج بخارپز شده با گوشت بره می‌خورند و از میوه‌های استوایی و خرما استفاده می‌کنند، مساجد چین در هنگام اقامه نماز تراویح (نماز ویژه اهل تسنن در ماه رمضان) مملو از جمعیت می‌شوند.
تعداد نمازگزاران در دهه آخر ماه رمضان و شب‌های قدر در مساجد بیشتر می‌شود آنان در این شب‌ها به قرائت قرآن می‌پردازند.
مسجد نیوجیه که قدمتی 1000 ساله دارد از قدیمی‌ترین مساجد چین است که تاکنون باقی مانده و مردم در آن نیز به عبادت می‌پردازند.

منبع: خبرگزاری شبستان
 


مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.