تبیان، دستیار زندگی
فیلمبرداری فیلم سینمایی «دیوار» به‌ كارگردانی محمدعلی طالبی در لوكیشن «دیوار مرگ» كه به طور كامل بازسازی شده است ادامه دارد. محمد علی طالبی با بیان اینكه از حدود 6 سال پیش به‌دنبال ساخت این فیلم بوده‌ است اظهار ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

دیوار به لوكیشن دیوار مرگ رسید

دیوار به لوكیشن دیوار مرگ رسید

فیلمبرداری فیلم سینمایی «دیوار» به‌ كارگردانی محمدعلی طالبی در لوكیشن «دیوار مرگ» كه به طور كامل بازسازی شده است ادامه دارد. محمد علی طالبی با بیان اینكه از حدود 6 سال پیش به‌دنبال ساخت این فیلم بوده‌ است اظهار داشت: فیلمنامه اولیه برای نوجوانان بود كه در بازنویسی كه انجام شد، فیلم به سن جوان آورده شد. اما خودم معتقدم این فیلم همانند كارهای قبلی‌ام جزو آثاری است كه می‌تواند در ژانر فیلم‌های كودكان و نوجوانان قرار بگیرد و شخصیت‌های اصلی فیلم هم یك پسر و دختر 18 و 20 ساله هستند.

وی كه بعد از فیلم «تو آزادی» موفق به ساخت فیلم جدیدی نشده بود با اشاره به این سالها گفت: شرایط اینگونه رقم خورد و آن نوع فیلمهایی كه ما می‌ساختم، امكانات كمتری در اختیارش قرار می‌گرفت و تهیه‌كنندگان كمتر به سمت فیلم‌های كودكان و نوجوانان می‌رفتند من هم مانند فیلمسازانی كه در این بخش كار می‌كردند همچنین شرایطی پیدا كردم و چند سال بیكار بودم. طالبی درباره داستان فیلم «دیوار» اظهار داشت: فیلم زندگی خانواده‌ای است كه پدر این خانواده موتورسوار روی دیوار مرگ است كه دچار حادثه می‌شود و دختر و پسر آن برای گذران زندگی كار پدر را در پیش می‌گیرند.

وی با اشاره به حضور گلشیفته فراهانی در نقش اصلی فیلم گفت: از 2 سال پیش كه قرار بود خودم تهیه‌كننده كار باشم، خانم فراهانی را انتخاب كرده بودم و با هم صحبت كرده بودیم. وی معتقد است: خوشبختانه نسل خیلی خوبی از بازیگران در ایران شكل گرفته است و گلشیفته فراهانی هم واقعا یك استثناء است و علاوه بر بازی كمك‌های فكری زیادی هم به گروه می‌كند. طالبی كه كمتر در فیلمهایش از بازیگران حرفه‌ای بهره می‌برد با بیان اینكه حضور بازیگران حرفه‌ای در این فیلم تجربه خیلی خوبی برایش بوده است در ادامه تصریح كرد: با بازیگران حرفه‌ای كار كردن خوب است بدون آنكه از آدم انرژی گرفته شود، می‌توانند خودشان را با نقش آدابته كنند و شكل رئالیستی فیلم هم حفظ شود.

این كارگردان زمان فیلمبرداری فیلم را تا 18 تیر ماه عنوان كرد وگفت: فیلمبرداری از 18 اردیبهشت شروع شده و با توجه به حضور تعداد زیادی هنرور و دشواری بعضی از صحنه‌ها 2 ماه به طول می‌انجامد، ضمن آنكه تا حدود 10 روز دیگر در لوكیشن دیوار مرگ خواهیم بود. حسین جعفریان مدیر فیلمبرداری این فیلم نیز گرفتن صحنه‌های موتورسواری و حركات آكروباتیك را از ویژگی‌های كارش در این فیلم برشمرد و اظهار داشت: این صحنه‌ها طلب می‌كند تا مقداری متفاوت كار كنیم و تحت زوایای خاصی فیلمبرداری كنیم، ضمن آنكه با درست كردن وسایلی، صحنه‌ها را به صورت كامل از نظر تصویری پوشش دهیم تا با یك مونتاژ مناسب هیجان كار درآید.

وی افزود: در مجموع «دیوار» فیلم خوبی خواهد شد و امیدوارم مورد توجه تماشاگران قرار گیرد. در «دیوار» به نویسندگی و كارگردانی محمدعلی طالبی بازیگرانی همچون گلشیفته فراهانی، محمد كاسبی، مهرداد صدیقیان، آزیتا حاجیان، معصومه میرحسینی، منوچهر آذری، ابراهیم آبادی، فرحناز منافی ظاهر به ایفای نقش می‌پردازند. سایر عوامل این فیلم عبارتند از: تهیه‌كننده: هارون یشایایی، مدیر فیلمبرداری: حسین جعفریان، مدیر صدابرداری: بهمن اردكان، طراح گریم: عبدالله اسكندری، دستیار اول كارگردان: حسین فلاح، طراح صحنه و لباس:‌سعید آهنگرانی، مجری طرح: كیارش یشایائی، مدیر تولید:‌محمد علینقی كنی، مدیر تداركات: علیرضا احمدی‌كیا، بدلكاران:محمد لطفی، كریم كیانی، محصول شركت پخشیران.

مطالب مرتبط:

و ... عروسک فرنگی ساخته فرهاد صبا

نقد فیلم

سریال ماه شب چهارده

تو آزادی