تبیان، دستیار زندگی

سینما بهترین رسانه برای انتقال آموزه های قرآنی است

فیلم سینمایی "قدمگاه " و جلسه نقد و بررسی آن با حضور محمد مهدی عسگرپور كارگردان اثر، ساعت 21 شامگاه یازدهمین روز نمایشگاه ۸ خرداد با حضور اصحاب رسانه در سالن سینمایی بخش رسانه و فضای مجازی نمایشگاه بین المللی قرآن کریم، برپا شد.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
نویسنده : هومن بهلولی
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
جلسه نقد و بررسی فیلم قدمگاه
به گزارش تبیان و به نقل از ستاد خبری بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم، سلسله نشست های "نور در آبگینه" که به اکران 10 فیلم سینمایی با محتوای قرآن عترت و همچنین برگزاری نشست نقد و بررسی این آثار می پردازد، این بار به اکران فیلم سینمایی "قدمگاه" به کارگردانی محمدمهدی عسگرپور اختصاص داشت.
این فیلم شب گذشته در سالن سینمایی بخش رسانه و فضای مجازی بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم اکران و نشست نقد و بررسی سینمای دینی با محوریت فیلم از ساعت 22:15 با حضور كارگردان این اثر و علی فاتحی مدیر برگزاری این مجموعه نشست ها برپا شد.
محمد مهدی عسگر پور در گفتگو با ستاد خبری نمایشگاه قران اظهار داشت: سینما بهترین رسانه عصر حاضر برای انتقال مفاهیم و آموزه های بلند قرانی است.
این کارگران سینما و تلویزیون در ادامه افزود: تمام فعالیت ها و افکاری که در طول شبانه روز انجام می دهیم در ارتباط مستقیم با قرآن و آموزه های آن است.
وی گفت: زمانی که من به ساختن فیلمی فکر میکنم بدون شک بخش قابل توجهی از آموخته ها و یافته هایم جزء آموزه های قرآنی است.
عسگر پور یادآور شد: آنچه که در این رابطه میان مباحث و آموخته های قرآنی فراغ می اندازد مسائل سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی است که در بسیاری موارد ما را دچار غفلت می کند.
وی با بیان اینکه قرار گرفتن در ایامی مانند ماه مبارک رمضان موجب رجعت میان قرآن و زندگی بشر می شود افزود: هم اکنون شاهد توجه نمایشگاه قران به مسئله سینما هستیم و امید است این مهم ادامه یابد.
خلاصه فیلم: رحمان پسری سرراهی است که از همان کودکی در روستا زندگی کرده و بزرگ شده است. هر سال در نیمه شعبان او برای ادای نذر ده سالهاش (که امسال آخرین سال آن است) راهی قدمگاه میشود. اما با رسیدن به این زیارتگاه رحمان خوابی میبیند که زندگی او را متحول میکند و…