تبیان، دستیار زندگی

مشاوره حفظ توسط نابغه قرآنی در نمایشگاه بین‌ المللی قرآن

نوجوان نابغه قرآنی کشور در بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم به ارائه مشاوره در حوزه حفظ قرآن پرداخت که مورد استقبال بازدید کنندگان قرار گرفت.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
نویسنده : هومن بهلولی
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
علی امینی
"علی امینی" کوچکترین طلبه رسمی حوزه علمیه قم است؛ نابغه ای که اکنون16 سال دارد و در برهه ای به عنوان نابغه قرآنی در جمهوری اسلامی ایران مورد توجه آحاد مردم قرار گرفت.
علی در 6 سالگی حافظ کل قرآن کریم شد که بیش از 10 رتبه برتر شهرستانی، استانی و کشوری را در پرونده خود ثبت کرده است. اشراف به ترجمه و مفاهیم آیات قرآن کریم (بااستفاده از 7 ترجمه)، اجرای بیش از 1800 برنامه در کشورهای مختلف (لبنان، عراق، مالزی، عربستان و غیره) به زبان فارسی و عربی، آشنایی به علوم قرآنی و مباحث تفسیری از جمله توفیقات این نابغه قرآنی است.
امینی در سال 91 در رسانه ملی توسط آیت الله محمدی گلپایگانی (رئیس دفتر مقام معظم رهبری) به عنوان حافظ کل و مفسّر قرآن تجلیل شد. ایشان جزء معدود حافظان کشور است که به صورت موضوعی و کاربردی قرآن را حفظ کرد. علی در بیش از 30 شبکه داخلی و برون مرزی سخنرانی ها و برنامه های متعددی داشته است.
بیش از 800 سخنرانی در همایش های بین المللی و تخصصی و در تریبون نمازجمعه ها و محافل علمی و دانشگاهی و حوزوی که ازجمله آنها سخنرانی های ایشان در حرم مطهر حضرت علی ابن موسی الرضا (ع) و سلسله سخنرانی های ایشان در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) بود که در همه ایام ماه مبارک رمضان به صورت زنده ازطریق شبکه 2 و شبکه نور پخش می شد.
دوبار اجرای برنامه در محضر مقام معظم رهبری از توفیقات این حافظ قرآن است که البته موجبات خرسندی و تحسین معظم له را در پی داشت. کوچکترین داوطلب شرکت کننده در آزمون کارشناسی رشته علوم قرآنی وحدیث در سن 9 سالگی به این حافظ اختصاص دارد.
روز گذشته، علی به همراه پدرش که همواره حمایت های او توانسته این نابغه قرآنی را به این مقام و جایشگاه برساند، در محل برگزاری بیست و ششمین دوره نمایشگاه بین المللی قرآن کریم حضور یافتند و در غرفه طرح ملی حفظ به ارائه مشاوره در خصوص حفظ قرآن به بازدید کنندگان پرداختند. علی همچنین در برنامه رصد شبکه قرآن و معارف سیما حضور یافت و به سوالات مجری این برنامه پاسخ داد و درباره وضعیت کنونی حفظ قرآن در کشور مطالبی را بیان کرد.