تبیان، دستیار زندگی

عرضه اینترنت پاک به فرزندان و ابزارهای مدیریت فضای مجازی به والدین/ بخش ها و برنامه های کمیته فضای مجازی نمایشگاه قرآن تشریح شد

مدیر کمیته فضای مجازی ضمن تشریح برنامه های این کمیته در بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم، از معرفی و ارائه نرم افزارها و سخت افزارهای مدیریت فضای مجازی برای والدین در نمایشگاه قرآن خبر داد.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
نویسنده : هومن بهلولی
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
سید یاسر ساجدی
به گزارش تبیان و به نقل از ستاد خبری بیت و ششمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم، سید یاسر ساجدی، در تشریح فعالیت های کمیته فضای مجازی در نمایشگاه قرآن گفت: این کمیته فعالیت ها و برنامه های خود را به 2 شکل ارائه می کند که بر این اساس یک بخش به فعالیت های فیزیکی شامل 2 غرفه و یک المان و بخش دیگر که شامل عمده فعالیت های این کمیته می شود به فعالیت های مجازی اختصاص دارد.
وی درباره برنامه ها و فعالیت های ارائه شده در بخش فیزیکی کمیته رسانه توضیح داد: در این بخش "غرفه فضای مجازی سالم و مفید" و غرفه "معرفی برترین های قرآن و عترت در فضای مجازی" و همچنین یک المان نصب شده است که شامل جمع آوری سخنان مقام معظم رهبری در خصوص فضای مجازی است و در قالب یک سازه زیبا برای مخاطبان به نمایش گذاشته شده است.
مدیر کمیته فضای مجازی درباره غرفه های این بخش نیز گفت: غرفه "فضای مجازی سالم و مفید" با هدف معرفی یک فضای سالم برای خانواده ها و به خصوص کودکان و نوجوانان در خانواده ها، طراحی شده است که ابتدای امر به والدین فرصت ها و تهدیدهای فضای مجازی را معرفی می کند و سپس محصولات و ابزارهای مختلفی برای مدیریت والدین بر استفاده فزرندان از فضای مجازی ارائه می کند.
ساجدی درباره این محصولات توضیح داد: این محصولات با همکاری شرکت های مختلف فعال در حوزه فضای مجازی و اپراتورهای شناخته شده کشور، هم به صورت سخت افزار و هم نرم افزار ارائه می شود که بر این اساس علاوه بر تبلت های مخصوص کودک و نوجوان، اینترنت پاک و سیم کارت کودک و نوجوان، برنامه ها و نرم افزارهایی برای نصب روی سایر موبایل ها و تبلت ها عرضه می شود.
مدیر کمیته فضای مجازی در همین رابطه افزود: این برنامه ها در عین حال که محتوای مفید را بر اساس رده بندی سنی در اختیار فرزندان قرار می دهد امکان مدیریت استفاده از فضای مجازی را نیز در اختیار والدین می گذارد.
وی در ادامه به فعالیت های غرفه "معرفی برترین های قرآن و عترت در فضای مجازی" پرداخت و گفت: طی یک کار مطالعاتی یک ماهه پیش از برگزاری نمایشگاه50 سایت، نرم افزار و اپلیکیشن برتر در حوزه قرآن و عترت با شاخص های مشخص، معرفی و در این غرفه ارائه شده است. این محصولات بر روی یک دیوار با طرحی زیبا به نمایش درآمدهاند که در کنار هر محصول QR کد آن قرار داده شده و بازدیدکنندگان با اینترنتی که در محل این غرفه وجود دارد میتوانند نرم افزار دلخواه خود را دانلود و نصب کنند و یا وارد صفحه سایت مربوطه شوند.
مدیر کمیته فضای مجازی نمایشگاه قرآن ادامه داد: در بخشی از این غرفه یک دستگاه لپ تاپ که نرم افزارها بر روی آن نصب شده قرار دارد که علاقه مندان می توانند ضمن آشنایی با امکانات این نرم افزارها به صورت عملی، در صورت نیاز نسبت به دانلود و نصب آن بر روی تلفن همراه خود اقدام کنند.
سید یاسر ساجدی در ادامه، در تشریح فعالیت های بخش فضای مجازی گفت: بخش عمده ای از فعالیت های ما در این بخش معطوف به "باشگاه همراهان" است که علاقه مندان میتوانند با عضویت در این باشگاه و فعالیت های تعریف شده ای مانند شرکت در مسابقات "سنجش تلاوت"، "سنجش تفسیر"، "مسابقه مهدویت" و "واژه های آسمانی" و همچنین شرکت در نظرسنجی و ارسال، انتقادات و پیشنهادات و دعوت از دوستان، نسبت به بالا بردن امتیازات خود، تا سقف 100 هزار تومان اقدام کنند و بن خرید خود را از شعبه بانک شهر مستقر در نمایشگاه قرآن دریافت کنند.
وی افزود: بخش دیگری از فعالیت هایی که در فضای مجازی در حال انجام است به تبلیغات دیجیتالی نمایشگاه قرآن اختصاص دارد که امسال به صورت متمرکز و یکپارچه در فضای سایت ها، اپلیکیشن ها و فضای پیام رسان های داخلی و خارجی در حال انجام است و به دعوت از مردم برای بازدید از نمایشگاه و عضویت در باشگاه همراهان معطوف است.