تبیان، دستیار زندگی

راهکارهای تحکیم بنیان خانواده در نمایشگاه قرآن بررسی شد

راهکارهای تحکیم بنیان خانواده در نشست "باورها در تحکیم خانواده " با حضور "زهره اخوان" عضو هیات علمی دانشگاه علوم قرآن تهران مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
نویسنده : هومن بهلولی
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
نشست
به گزارش تبیان و به نقل از  ستاد خبری بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم، نشست "باورها در تحکیم خانواده" با حضور زهره اخوان مقدم عضو هیات علمی دانشگاه علوم قرآن تهران در محل نشست های بخش خانواده و زنان نمایشگاه بین المللی قران کریم برگزار شد.
اخوان مقدم در خصوص" باورها" با بیان اینکه "نقش" یعنی "تاثیر" و "تحکیم" نیز به معنای "محکم کردن" و "پایدار کردن" است به بررسی راهکارهای تحکیم بنیان خانواده پرداخت و اظهار داست: چه باید کرد که خانواده تزلزل و سستی نداشته باشد؟
وی در همین رابطه به تعریف سازمان ملل در سال ۱۹۹۴ در خصوص خانواده اشاره کرد و گفت: خانواده از نظر روانشناسان مهمترین عامل اجتماعی شدن انسان است و فضای خانواده زمانی که سرشار از مهر و محبت باشد کلاس درسی برای فرزند خواهد بود.
اخوان مقدم با بیان اینکه آموزش کودکان در خانواده صورت می گیرد افزود: این امر در زندگی کودکان بسیار مهم است و بر همین اساس باید به نفوذ و تاثیر خانواده پی برد و توجه داشت که این نهاد در تمام جوامع بشری مهمترین نهاد اجتماعی است.
وی خانواده را از منظر اسلام و قرآن تشریح و تصریح کرد: اسلام می گوید خانواده متشکل از افرادی است که شخصیت مدنی، حقوقی و معنوی دارند و هسته اولیه آن نکاح و عقد است و در همین راستا پس از ازدواج یک زن و مرد وظایف و حقوق جدیدی پیدا می کنند.
بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم تا ۱۴ خرداد ماه مصادف با ۱۹ رمضان در مصلی بزرگ امام خمینی (ره) برپاست.