تبیان، دستیار زندگی

حمایت نمایشگاه قرآن و جهاد دانشگاهی از برترین ایده های قرآنی/ ویژه برنامه های کمیته رسانه نمایشگاه تشریح شد

مدیر کمیته رسانه بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم با تشریح برنامه بخش های پنجگانه این کمیته، از تقدیر مسئولان نمایشگاه قرآن و حمایت مرکز جهاد دانشگاهی از برترین ایده های "استارت آپی" خبر داد.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
نویسنده : هومن بهلولی
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
جواد نصیری
جواد نصیری در گفت و گو با ستاد خبری بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم اظهار کرد: "کمیته رسانه" یکی از کمیته های بخش "رسانه و فضای مجازی" نمایشگاه بین المللی قرآن کریم است که امسال طی یک نوآوری برای نخستین بار به صورت مستقل در این نمایشگاه حضور دارد.
مدیر کمیته رسانه نمایشگاه قرآن در تشریح برنامه های پنجگانه کمیته رسانه گفت: در کمیته رسانه 5 بخش و برنامه ویژه برای نمایشگاه بین المللی قرآن تعریف کردیم؛ اولین بخش ایجاد مکانی به نام "رسم آینه گی" یا همان پاویون رسانه ها است. این بخش در قالب 18 غرفه با هدف ایجاد تمرکز در استقرار رسانه های دینی و قرآنی کشور و تکریم خبرنگاران و فعالان رسانه ای در حوزه قرآن و عترت و با حضور مجموعه ای از رسانه های صوتی و تصویری، خبرگزاری ها، پایگاه های خبری و روزنامه ها در نمایشگاه قرآن کریم ایجاد شد.
وی در تشریح بخش دوم برنامه های این کمیته با اشاره به طراحی فضای کوچکی با عنوان "سالن سینمایی" کمیته رسانه تصریح کرد: کلیپ هایی که در این سالن از تولیدات کمیته ارائه می شود به نوع بهره برداری ادیان و فرقه های مختلف از رسانه برای تبلیغ اندیشه شان اختصاص دارد.
مدیر کمیته رسانه نمایشگاه قرآن افزود: سعی کردیم با نمایش این آثار نگاهی تطبیقی از فعالیت های تبلیغی این ادیان و فرقه ها با اقدامات خود در فضای مجازی ایجاد کنیم. همچنین چند فیلم و کلیپ تأمینی شامل آثار برگزیده جشنواره بین المللی "آیات" نیز در این بخش به نمایش درمی آید.
نصیری در توضیح بخش سوم برنامه های کمیته رسانه گفت: "نظر و بصر" عنوان بخش سوم برنامه های این کمیته است که طی 2 سال گذشته در نمایشگاه قرآن با عنوان "قرآن در رسانه" برپا می شد. این بخش شامل مانیتورینگ 20 شبکه تلوبزیونی قرآنی و 17 شبکه رادیویی از رسانه های کشورهای دیگر است که با تعبیه مانیتورها و هدفون هایی به سمع و نظر بازدیدکنندگان نمایشگاه قرآن می رسد. با ایجاد این بخش نیز تلاش داریم نگاهی تطبیقی به ظرفیت رسانه های قرآنی داخلی داشته باشیم.
مدیر کمیته رسانه ادامه داد: بخش چهارم این کمیته به "گذر رسانه" اختصاص دارد که برای این بخش فضای کوچکی را به شکل راهرو طراحی کردیم و در این گذر تابلوهایی طراحی شده از سیر تحول رسانه هایی که از صدر اسلام تا کنون برای ترویج معارف قرآنی استفاده شده به نمایش درآمده است. به عنوان مثال منبر به عنوان یکی از ابزارهایی بوده که از صدر اسلام به عنوان رسانه استفاده می شده و این تنوع طرح ها تا رسانه های امروز که فضای رسانه موبایلی است ادامه یافته است.
وی برگزاری کارگاه های آموزشی و استارت آپهای قرآنی را پنجمین بخش از فعالیت های این کمیته عنوان کرد و گفت: طراحی 3 کارگاه با حضور برترین استادان حوزه سواد رسانه ای که به منظور ارتقاء سواد رسانه ای برای فعالان قرآنی طراحی شده از دیگر برنامه های این کمیته است که تا کنون 2 کارگاه آن برگزار شده و سومین کارگاه امشب (دوشنبه 7 خرداد) ساعت 18 در محل پاوین رسانه ها برپا خواهد شد.
نصیری ادامه داد: همچنین با تفاهمنانه میان بخش رسانه و فضای مجازی نمایشگاه قرآن و مرکز رشد قرآنی جهاد دانشگاهی یک رویداد استارت آپی اسلامی قرآنی را طراحی کردیم که به مدت 3 روز از چهارشنبه 9 خرداد تا جمعه 11 خرداد ماه برگزار می شود. در این استارت آپ، طرح ها و ایده های حوزه کارآفرینی قرآنی که به طور ویژه با محوریت "رسانه" و "برگزاری نمایشگاه های قرآنی" ارائه می شود.
مدیر کمیته رسانه نمایشگاه قرآن برپایی این استارت آپ قرآنی را یک اقدام نوآورانه در نمایشگاه قرآن دانست و گفت: افرادی که در ماه های گذشته ایده های خود با توجه به فراخوان، در سایت نمایشگاه ثبت کردهاند، در نمایشگاه حضور پیدا می کنند و طرح ها و ایده های خود را در این کارگاه 3 روزه به یک محصول تبدیل می کنند. در پایان این برنامه ایده های برتر معرفی و در نمایشگاه قرآن تجلیل می شوند.
نصیری در پایان با اشاره به حمایت جهاد دانشگاهی از از ایده های برتر تصریح کرد: ایده پردازان برگزیده می توانند ایده های خود را در مرکز رشد قرآنی جهاد دانشگاهی تجاری سازی کرده و به یک محصول تبدیل کنند.