تبیان، دستیار زندگی

شرکت های دانش بنیان حوزه سلامت 2500 محصول وارد بازار کردند

مدیرکل دفتر توسعه فناوری سلامت معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت تعداد شرکت های دانش بنیان دارای محصول در حوزه سلامت را حدود 450 شرکت اعلام کرد و گفت: این شرکت ها حدود 2500 محصول دانش بنیان را وارد بازار داخل کشور کرده اند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
اینترنت
به گزارش تبیان به نقل از ایرنا، دکتر حسین وطن پورافزود: تجهیزات، دارو و محصولات بایولوژیک از جمله محصولات حوزه سلامت است که توسط این شرکت ها وارد بازار داخل کشور شده است.
وی، تعداد شرکت های دانش بنیان به ثبت رسیده در کشور را 3 هزار و 170 شرکت اعلام کرد و گفت: از این تعداد 920 شرکت در عرصه های مختلف حوزه سلامت فعالیت دارند و از مییان آنها، حدود 450 شرکت دانش بنیان محصولی را وارد بازار کردند.
وطن پور بیان داشت: شرکت های دانش بنیان حوزه سلامت در زمینه هایی مانند دارو، تجهیزات پزشکی و آزمایشگاهی، کیت های تشخیصی، گیاهان دارویی و همچنین مهندسی بافت، لیزر و ژن تراپی فعالیت می کنند.

بیش از 70 میلیون دلار ارزش صادرات شرکت های دانش بنیان حوزه سلامت کشور

وی با اشاره به اینکه از بین 450 شرکت دانش بنیان، 52 شرکت اقدام به صادرات محصولات خود کردند، گفت: ارزش صادرات شرکت های دانش بنیان حوزه سلامت در سال گذشته به بیش از 70 میلیون دلار رسید.
مدیرکل دفتر توسعه فناوری سلامت با بیان این که شرکت های دانش بنیان ایرانی همچنین در زمینه صادرات دانش هم اقدام کرده اند، درآمدهای این شرکت ها را رو به افزایش دانست و گفت: پیش بینی می شود در سال جاری درآمد این شرکت ها رشد چشمگیری داشته و بیشتر از سال گذشته باشد.
وطن پور با اشاره به افزایش تمایل شرکت های دانش بنیان فعال در حوزه سلامت به صادرات، از احتمال رشد صادرات محصولات این شرکت ها در سال های آتی خبر داد و تصریح کرد: افزایش صادرات شرکت های دانش بنیان یکی از اولویت های ما است و مشوق هایی برای سایر شرکت های دانش بنیان دارای محصول در نظر گرفته شده تا آنان هم به صدور تولیدات خود ترغیب شوند.
وطن پور حضور در نمایشگاه های خارجی و همراهی در سفرهای خارجی وزیر بهداشت را از جمله اقدامات مورد نظر برای توسعه صادرات تولیدات شرکت های دانش بنیان اعلام کرد و گفت: این شرکت ها در نمایشگاه های خارج از کشور حضور می یابند تا بتوانند در عرصه بازارهای بین المللی هم جایگاه مناسبی را بدست آورند.
مدیرکل دفتر توسعه فناوری سلامت معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت بیان داشت: در این راستا تعدادی از شرکت های دانش بنیان در شش ماه اول سال جاری در نمایشگاهی در آلمان حضور خواهند یافت.
منبع:ایرنا