تبیان، دستیار زندگی

جشنواره ملی قرآن دانشجویی 18 آذرماه ماه برگزار می شود

رئیس مرکز قرآن و عترت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در نمایشگاه قرآن گفت: جشنواره ملی قرآن دانشجویی در هفته قرآن و عترت دانشگاه از 18 تا 24 آذرماه برپا می شود.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
نویسنده : هومن بهلولی
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
رشید جعفر پور
رشید جعفر پور در گفت وگو با ستاد خبری بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم اظهار کرد: سی و سومین جشنواره قرآن و عترت دانشجویان کشور در چهار مرحله دانشگاهی، منطقه ای، سراسری و ملی برگزار می شود.
وی با اشاره به اینکه در مرحله دانشگاهی این جشنواره همه دانشگاه های کشور حضور دارند افزود: مرحله دانشگاهی در بهمن و اسفند سال گذشته برگزار و برگزیدگان مرحله دانشگاهی برای شرکت در مرحله منطقه ای انتخاب شدند.
جعفرپور با بیان اینکه این جشنواره در مرحله منطقه ای به 5 منطقه جغرافیایی تقسیم می شود، گفت: برگزیدگان مرحله منطقه ای به مرحله سراسری راه می یابند.
رئیس مرکز قرآن و عترت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: جشنواره ملی قرآن دانشجویی در هفته قرآن و عترت دانشگاه از 18 تا 24 آذر ماه برگزار می شود که پیش بینی می شودحدود 300 هزار نفر در این جشنواره شرکت کنند.
وی ادامه داد: جشنواره قرآنی دانشجویی دارای 6 بخش هنری، ادبی، فناوری، پژوهشی، معارفی و آوایی (صوت، لحن، قرائت و ترتیل) و 32 زیر بخش است.
رئیس مرکز قرآن و عترت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه جشنواره قرآنی دانشجویی از پرمخاطب ترین و گسترده ترین جشنواره های وزارت علوم است، گفت: قرآن و عترت محور فعالیت های فرهنگی و مذهبی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است و نظام آموزش عالی بر این موضوع اهتمام وافر دارد.
بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم تا 14 خرداد ماه مصادف با 19 رمضان با شعار "قرآن؛ چلچراغ هدایت" در مصلی بزرگ امام خمینی(ره) برپاست.