تبیان، دستیار زندگی

مانیتورینگ رسانه‌ های قرآنی جهان اسلام در نمایشگاه قرآن

مانیتورینگ رسانه های قرآنی جهان اسلام در غرفه «نظر و بصر» نمایشگاه قرآن به نمایش گذاشته شده است.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
نویسنده : هومن بهلولی
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
نمایشگاه قرآن
به گزارش تبیان و به نقل از ستاد خبری نمایشگاه بین المللی قرآن، راه اندازی بخش رسانه و فضای مجازی در بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم پنجره جدیدی از فعالیت رسانه ها در فضای نمایشگاهی گشوده است. فضایی که نمایشگاه امسال را بیش از پیش جذاب و مهیّج کرده و بازدیدکنندگان را به سوی این بخش کشانده است.
یکی از قسمت های مورد توجه در بخش رسانه و فضای مجازی، راه اندازی غرفه «نظر و بصر» است، غرفه ای که به نوعی مانیتورینگ رسانه های قرآنی جهان اسلام بوده و فعالیت بیش از 20 شبکه تلویزیونی و 17 رادیوی قرآنی جهان را به نمایش گذاشته است.
غرفه نظر و بصر در قسمت غربی بخش رسانه و فضای مجازی قرار گرفته است که با استفاده از رنگ آمیزی و جلوه های بصری که برای ساخت آن بکار گرفته شده، مخاطبان را برای بازدید از این غرفه بیش از پیش ترغیب می کند.
در قسمتی که به فعالیت های رادیو اختصاص دارد، تعدادی هدفون که بر روی آنها نشانی شبکه ها قرار دارد، تعبیه شده است که مخاطبان می توانند برنامه های شبکه مورد نظر را که به صورت غیر مستقیم و ضبطی بشنوند. رادیو قرآن، رادیو معارف و رادیو ترتیل جمهوری اسلامی ایران، رادیو قرآن عربستان، رادیو قرآن قاهره، رادیو قرآن بحرین، رادیو قرآن عمان، رادیو قرآن شمال فلسطین، رادیو قرآن شبکه اسلامی، رادیو قرآن جیبوتی و رادیو قرآن ابوظبی و ... از جمله رسانه های قرار گرفته در این بخش است که در کنار هر شبکه، توضیحات مختصری از رسانه ها بر روی دیوار نصب شده است. در بخش شبکه های تلویزیونی نیز، گزیده ای از برنامه های شبکه های تلویزیونی کشورهای اسلامی در قالب ویدئو کلیپ پخش می شود که بازدیدکنندگان می توانند با حضور در این بخش برنامه های این شبکه را رصد و مشاهده کنند.
بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم تا 14 خرداد ماه مصادف با 19 رمضان با شعار "قرآن؛ چلچراغ هدایت" در مصلی بزرگ امام خمینی (ره) برپاست.