تبیان، دستیار زندگی
قطر دو روز پیش از مهلت تعیین شده، بطور رسمی درخواست خود را برای میزبانی جام ملت های آسیا به AFC اعلام کرد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

قطر به دنبال میزبانی ، ایران در خواب طولانی!

قطر در خواست رسمی برای میزبانی جام ملتها را ارئه کرد

قطر دو روز پیش از مهلت تعیین شده، بطور رسمی درخواست خود را برای میزبانی جام ملت های آسیا به AFC اعلام کرد.

دبیر کل فدراسیون فوتبال قطر سعود المهندی و مدیر فنی فدراسیون فوتبال این کشور دکتر اتاناسیوس باتسیلاس روز سه شنبه مدارک کامل میزبانی بازیها را به محمد بن همام رئیس کنفدراسیون تحویل دادند.

این در حالیست که فدراسیون فوتبال ایران مدعی اول میزبانی این رقابتها و هند هنوز در این باره اقدامی نکرده اند.

البته به نظر می رسد با توجه به برگزاری رقابتهای 2007  در جنوب شرق آسیا ، هندی ها هیچ بختی برای تصاحب میزبانی این رقابتها ندارند ، هر چند لزوم چرخشی بودن برگزاری مسابقات در مناطق آسیا قانونا منعی ندارد؛  اما ماجرای فدراسیون فوتبال ما و ارائه مدارک درخواست میزبانی همان حکایت فهرست تیم استقلال و پست و صندوق زرد و فرستادن چاپار و .. اینهاست!

المهندی در این باره گفت : " ما خوشحالیم که زودتر از سه میزبان دیگر مدارک خود را به کنفدراسیون تحویل دادیم".

" ما زمستان گذشته بازیهای آسیایی دوحه را با موفقیت برگزار کردیم که نشان دهنده توانایی ما در برگزاری بازیهای بین المللی بود. حالا هم امیدواریم که اعضا کمیته اجرایی از مدارکی که امروز به کنفدراسیون تحویل دادیم راضی باشند و با میزبانی ما موافقت کنند".

المهندی درباره وضعیت زیر ساخت های لازم برای برگزاری بازیها در قطر گفت : " ما تورنمنت های درجه اول فوتبال جهان را میزبانی کرده ایم و برای برگزاری جام ملت های آسیا آماده ایم".

قطرها در حالی این چنین مسرور و مطمئن سخن می گویند که می دانند مدیران ورزش ما هنوز از خواب خرگوشی بیدار نشده اند!

فدراسیون های عضو کنفدراسیون فوتبال آسیا تا فردا پنج شنبه فرصت دارند مدارک مربوط به میزبانی و لیست تایید شده موارد مورد نیاز را به AFC تحویل دهند.

اما گویا این بار هم مقداد نجف نژاد مسوول پیگیری ماجراست.

البته بعید است با همه ی این تاخیرها مشکلی پیش بیاید ، به قول امیر قلعه نویی فوقش یک جریمه است که آن را هم می دهیم و میزبانی را بدست می آوریم!!

اعضا کمیته اجرایی کنفدراسیون فوتبال آسیا در جلسه ای که نوامبر 2006  داشتند تصمیم گرفتند برای بازیهای 2011 هر تقاضایی از کشور های غرب آسیا را نیز بپذیرند.

اعضا مجمع AFC نیز در جلسه مجمع عمومی 8 می 2007 تغییر اساسنامه را تایید کردند تا از سال 2015 لزومی به چرخش میزبانی بین چهار منطقه آسیا نباشد.

اعضا کمیته اجرایی کنفدراسیون در جلسه بعدی که در روز فینال بازیهای جام ملت های آسیا در جاکارتا برگزار می شود درباره کشور میزبان جام ملت های 2011 تصمیم نهایی را خواهند گرفت.

قطر پیش از این در سال 1988 میزبان جام ملت های آسیا بود که در آن بازیها عربستان سعودی به قهرمانی رسید.

مطالب مرتبط :

‌30 بازیكن برای جام ملتها