تبیان، دستیار زندگی

روایتی طنزآمیز از معضلات ارتباطی انسان

نمایشگاه نقاشی هدی کاشی‌ها با عنوان "تصادف با خورشید" در گالری اعتماد ۲ برپا است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
نمایشگاه نقاشی هدی کاشی‌ها

کاشی‌ها در این آثار به بررسی رابطه میان انسان‌ها پرداخته است اما اثری از واقع‌نمایی و فیگورهای انسانی در این تابلوها نیست. کاشی‌ها به شیوه‌ای طنزآمیز به طراحی از انسان پرداخته و صورتک‌هایی کارتونی را در آثارش آورده است که با وجود سادگی می‌توانند به خوبی احساسات شخصیت‌ها را به مخاطب منتقل کنند.
نمایشگاه نقاشی هدی کاشی‌ها

آثار پر نشاط و رنگارنگ کاشی‌ها برخلاف ظاهر شاد و پر هیجان خود، نمایانگر تنش‌ها و تقابلات میان افراد است. چهره‌های خشمگین، ناراحت و مضطرب به کرات در این آثار دیده می‌شود، اما این حس‌ها به ساده‌ترین شکل ممکن و تنها با چند خط نمایش داده می‌شوند. دایره‌ای که اعضای چهره‌اش با خطوط مورب نشان دهنده خشمی شدید است یا دایره‌ای بدون بدن که خطوط درون آن نشان دهنده چهره‌ای غمگین است، از این دسته هستند.
نمایشگاه نقاشی هدی کاشی‌ها

نقاشی‌ها در پاره‌ای از اوقات با تبدیل شدن به حجمی از خطوط و سطوحِ درهم، به سمت تصاویری انتزاعی می‌روند که شخصیت‌ها در آن حضور پر رنگی ندارند. اما در تعدادی دیگر از آثار ازدحام جمعیتی در کادر دیده می‌شود که به هم می‌تازند، می‌خندند، یا در حال نبرد هستند. کاشی‌ها با استفاده از شیوه‌های تصویرسازی و کاریکاتور با زبانی ساده به نمایش بزرگترین مشکلات ارتباطی انسان‌ها پرداخته و گرچه تابلوها ظاهری مفرح و شاد دارند اما به دنبال بیان معظلاتی عمیق و همه گیر هستند.
نمایشگاه نقاشی هدی کاشی‌ها

نمایشگاه آثار هدی کاشی‌ها تا 29 خردادماه در گالری اعتماد ۲ به نشانی خیابان هفت تیر٬ مفتح جنوبی٬ بن بست شیرودی، پلاک ۲۵ میزبان علاقه‌مندان خواهد بود.

منبع: هنر آنلاین