تبیان، دستیار زندگی

صحنه‌های پر ستاره در ماه رمضان

گیشه‌های تئاتر شهر تهران در ماه مبارک رمضان همچنان پررونق است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
بازیگران سینما وتئاتر

آثار نمایشی روی صحنه تئاتر با اینکه چند روزی از ماه مبارک رمضان می‌گذرد و علاوه بر آن خردادماه فصل امتحانات دانش‌آموزان و دانشجویان است و انتظار آن می‌رود که دوران رکودی در جذب مخاطب داشته باشند، همچنان فعال در صحنه به اجراهای خود ادامه می‌دهند؛ هر چند که برخی از کارگردانان که از پیش در لیست اجراهای تماشاخانه‌ها قرار داشته‌اند در این ایام از اجرای اثرشان صرف‌نظر کرده و جای خود را به دیگر آثار نمایشی دادند. با تاکید بر اینکه معیار کیفیت آثار نمایشی تنها به صرف حضور بازیگران چهره سینما و تئاتر نیست اما این مسئله واقعیتی است که این روزها تماشاگران بسیاری را راهی تالارهای نمایشی می‌کند و امید به آن می‌رود که تئاتر با حضور چهره‌های محبوب جامعه، هنری مردمی‌تر شود.  در ادامه مروری داریم بر نمایش‌هایی که با حضور چهره‌های سینما و تئاتر روی صحنه هستند:


پگاه آهنگرانی با اثری از فرهاد فزونی در پالیز


"دستورالعمل‌های پرواز" نوشته، طرح و کار فرهاد فزونی است که با بازی پگاه آهنگرانی، مارین ون هولک، فرشاد فزونی و نکیسا بهشتی ساعت 20:20 در سالن شماره 2 پالیز اجرا می‌شود.


آخرین روزهای حضور بهرام افشاری با "جوجه تیغی"


نمایش "جوجه تیغی" به نویسندگی، طراحی و کارگردانی بهرام افشاری ساعت 19 در سالن استاد سمندریان ایرانشهر روی صحنه است. بهرام افشاری در این نمایش ایفای نقش می‌کند.

روایت الهام پاوه‌نژاد از "کافه پولشری" در شهرزاد


"کافه پولشری" نوشته آلن وتزف ترجمه اصغر نوری و به کارگردانی و بازی الهام پاوه‌نژاد ساعت 22 در کافه تریای پردیس تئاتر شهرزاد اجرا می‌شود.

امیر آقایی و صابر ابر ستارگان "مالی سوئینی"


تالار اصلی مجموعه تئاترشهر ساعت 21 میزبان نمایش "مالی سوئینی" نوشته برایان فریل و کار مرتضی میرمنتظمی است. در این اثر نمایشی امیر آقایی، صابر ابر و الهام کردا ایفای نقش می‌کنند.

صابر ابر این روزها در نمایش" آنتی گون" نوشته و کار علی راضی نیز حضور دارد. این اثر نمایشی ساعت 19 در سالن استاد سمندریان اجرا می‌شود و  نوال شریفی و ناتالی متی دیگر بازیگران این اثر نمایشی هستند.

ایوب آقاخانی و حضور در دو اثر نمایشی


ایوب آقاخانی و مونا فرجاد با نمایش "پرواز به تاریکی" به نویسندگی، کارگردانی و بازی افشین هاشمی حضور دارند. این نمایش ساعت 19 در سالن چهارسو تئاترشهر به روی صحنه است.

همچنین نمایش "شلیک به تئاترشهر" دیگر اثر نمایشی است که ساعت 21 در سالن شماره 1 مهرگان با بازی آقاخانی و آناهیتا همتی روی صحنه است. نویسنده و کارگردان این اثر شایان افکاری است و دیگر بازیگران آن عباس بابایى، ‌بهرام سرورى‌نژاد، امین قنبرى، اریک قاراسمیان، سام کبودوند، ترانه کوهستانى، حسین کشفى اصل و مهدى میرزاییان هستند.

بازیگر شهرزاد در "لولیتا"


نهال دشتی بازیگر نقش میترا در نمایش "لولیتا" نوشته فرشاد جعفری، طراحی و کارگردانی بهنام احمدی ساعت 20:45 در تالار سایه مجموعه ایفای نقش می‌کند. کتایون سالکی، راشین دیدنده و مهدی شاهدی دیگر بازیگران .این نمایش هستند.


پیام دهکردی و بازی در نمایشی در ایرانشهر


پیام دهکردی مدتی است با نمایش "ابلوموف" نوشته و کار سیاوش بهادری‌راد روی صحنه آمده است. این نمایش ساعت 21 در سالن استاد ناظرزاده کرمانی تماشاخانه ایرانشهر اجرا می‌شود و دیگر بازیگران آن مهدى بجستانى، پرهام یداللهى، فراز سرابى، جواد پولادى، مهدى بوسلیک، امیر جنانى، عارفه لک، مهرداد مصطفوى و الهه افشارى هستند.

"زهرماری" با ستارگان نسل جوان


هستی مهدوی و علی شادمان دو بازیگری هستند که با نمایش "زهرماری" ساعت 19:45 در سالن شماره یک تماشاخانه پالیز به صحنه می‌آیند. نویسنده این اثر نمایشی رضا بهاروند و احمد سلگی و کارگردان آن علی احمدی است. تینو صالحى، نادر فلاح و خسرو احمدى  19:45 دیگر بازیگران "زهرماری" هستند.


سپند امیر سلیمانی، بهاره رهنما و نگار عابدی و بازی در "بلافیگورا"


نمایش "بلافیگورا" ساعت 20 در سالن شماره یک پردیس تئاتر شهرزاد روی صحنه است. این اثر نمایشی نوشته یاسمینا رضا، ترجمه بهروز سروعلیشاهی و کار سعید دشتی است. صحرا اسدالهی، سپند امیر سلیمانی، بهاره رهنما، نگار عابدی و محمد نادری بازیگران نمایش هستند.

بهاره رهنما همچنان روزهای جمعه ساعت 20 با نمایش "چشم‌هایی که مال توست" در این سالن شماره سه این پردیس تئاتری روی صحنه است. این اثر نمایشی نوشته و کار این بازیگر است.

مریم بوبانی در "خنکای ختم خاطره" حمیدرضا آذرنگ


"خنکای ختم خاطره" عنوان اثر نمایشی نوشته حمیدرضا آذرنگ و به کارگردانی حامد ادوای است که ساعت 21 در در تالار حافظ اجرا می‌شود. بازیگران این نمایش مریم بوبانی، عماد محمدی، مرجان خاکساری، نیما انصافیان، محمد اصغری، سهیل عبدی، مرضیه موسوی، مونا سهراب حقیقت، محمد شهباز تهرانی، شهاب عباسیان، امین موحدی پور، بهاره ریاحی، محمدرضا ایمانیان و منصور نصیری هستند.

اثری از مصطفا کوشکی با بازی بهناز جعفری و مهدی پاکدل


نمایش "رومولیت" به نویسندگی مصطفا کوشکی و به کارگردانی مصطفا کوشکی و هستی حسینی ساعت 21 در تئاتر مستقل تهران اجرا می‌شود و دیگر بازیگران این نمایش شهروز دل افکار، امیر شمس، صبا ایزدپناه، مونا شریفی، سجاد باقری، الناز شهبازی، علی آرتین، علی عبدی، فاطمه احمدی، امیر باباشهابی، دانیال شاهسون و سعید بابایی هستند.


ادامه "ماجرای مترانپاژ" با حسن معجونی و رضا بهبودی در شهرزاد


سالن شماره یک پردیس تئاتر شهرزاد ساعت 18 میزبان نمایش "ماجرای مترانپاژ" است. الکساندر وامپیلوف نویسنده نمایش، کیوان سررشته مترجم و محمدحسن معجونی طراح و کارگردان آن است. رضا بهبودی، هومن کیایی، مهتاب ثروتی، حسین حسینیان، مژده دایی، امیر قاسمی و برنا انصاری بازیگران آن هستند.

محمد حاتمی راوی "هگزا..." با بازی حسین رفیعی


نمایش "هگزا شهر دوشیزگان" نوشته علیرضا سید و کار محمد حاتمی ساعت 20:30 در مجموعه تئاتر دیوار چهارم با بازی حسین رفیعی روی صحنه می‌رود. دیگر بازیگران این اثر نمایشی مریم بخشی، باران شادپوری، مبینا طبائی، ساغر عزیزی، پرستو علیزاده و پانته‌آ مهدی نیا  هستند.


دو نمایش با حضور مهدی کوشکی


"شیطونی" عنوان اثر نمایشی نوشته و کار مهدی کوشکی است که ساعت 19 در تئاتر مستقل تهران اجرا می‌شود. حسین برفى نژاد، الهام جدی، شهروز دل افکار، مهدی کوشکى، دریا یاسری در این نمایش ایفای نقش می‌کنند.

همچنین "تابوت عهد" اثر نیل لبیوت، ترجمه فهیمه زاهدی و کار عماد قلی‌پور دیگر اثر نمایشی است که مهدی کوشکی در آن بازی می‌کند. این اثر ساعت 21:15 در تئاتر باران به روی صحنه است و بیتا معیریان دیگر بازیگر آن است.


رامین ناصرنصیر و شهرام قائدی با پیشنهاد سرآشپز


نمایش "سرآشپز پیشنهاد می‌کند" به دراماتورژی محمدامیر یاراحمدی و کارگردانی شهاب حسین‌پور ساعت 21:30 در ایوان شمس روی صحنه است. شهرام قائدی، رامین ناصر نصیر، آرش فلاحت پیشه و مهدی فریضه بازیگران این نمایش هستند.

سارا رسول زاده در "شطّ رنج" علی قمصری


نمایش "شطّ رنج" به نویسندگی احسان افشاری و کارگردانی علی ساسانی‌نژاد و حامد شفیع‌خواه ساعت 18:30 در این تالار نمایشی اجرا می‌شود و بازیگران آن سارا رسول‌زاده و حامد شفیع‌خواه هستند. این اثر نمایشی متعلق به علی قمصری است.

آیدا کیخایی و "رویای آمریکایی"


"رویای آمریکایی" نوشته و کار آیلین کیخایی ساعت 20:45 در سالن قشقایی تئاترشهر اجرا می‌شود. بازیگران این نمایش آیدا کیخایی، کیوان محمودنژاد، نازنین بابایی، خشایار مرادی، مازیار مویدی و آیلین کیخایی هستند.

منبع: هنر آنلاین