تبیان، دستیار زندگی

شب‌های "نورانی" در نمایشگاه قرآن برگزار می‌شود

ویژه برنامه «شبهای نورانی» شبهای ماه مبارک رمضان در بیست و ششمین نمایشگاه بینالمللی قرآن کریم در مصلای امام خمینی(ره) برگزار می شود.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
نویسنده : هومن بهلولی
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
شب های نورانی
به گزارش تبیان و به نقل از ستاد خبری نمایشگاه بین المللی قرآن در کنار بخشها و غرفههای گوناگون در این نمایشگاه ، آیین "شبهای نورانی" با مشارکت معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، از 30 اردیبهشتماه مصادف با چهارم ماه مبارک رمضان تا 13 خرداد مطابق با هجدهم ماه مبارک به مدت 15روز، در شبستان اصلی مصلای امام خمینی(ره) برگزار می شود.
ویژه برنامه شبهای نورانی در دو بخش اذانگاهی و محفل انس با قرآن برگزار میشود. در بخش اذانگاهی از پیش اذان مغرب، کرسی تلاوت قرآن و اذان با حضور قاریان ممتاز برگزار میشود و اقامه نماز پایانبخش آن است. همچنین بخش دوم این مراسم از ساعت 21:45، شامل محفل انس با قرآن با حضور قاریان جوان و بینالمللی، مسابقه قرآنی و اهدای جوایز، حضور حافظان نوجوان قرآن کریم، تواشیحخوانی و نیز مناجات و مدیحه سرایی است. طی این برنامه از سخنرانی کارشناسان قرآنی، به ترتیب 5 شب اول استاد ابوالفضل بهرامپور، 5 شب دوم حجت الاسلام سرلک و 5 شب سوم حجتالاسلام قیاس، استفاده خواهد شد.
مراسم شبهای نورانی مصلی در بخش اذانگاهی با تلاوت و اجرای اذان آقای سعید پرویزی از قاریان برتر کشوری و رتبه اول مسابقات بینالمللی قرآن کریم (1396) برگزار می شود.
بر همین اساس امروز سه شنبه 1 خرداد مصادف با ششم ماه مبارک رمضان، محفل قرائت و انس با قرآن کریم، از ساعت 21:45 با تلاوت قاری ممتاز، محمدتقی نوران و سخنرانی استاد ابوالفضل بهرامپور، مترجم و مفسر قرآن کریم ادامه خواهد یافت.
نابغه نوجوان قرآنی مهمان ویژه شبهای نورانی مصلای امام خمینی(ره) هستند. در روز ششم ماه مبارک رمضان و شب سوم مراسم شبهای نورانی، زهرا انصاری حافظ کل قرآن، به قرائت آیاتی چند از قرآن کریم خواهد پرداخت.
همچنین گروه تواشیح «طه» در برنامه امشب شبهای نورانی به همخوانی و مدیحهسرایی میپردازند. در پایان این مراسم نیز قاری ممتاز مسعود وادیپور به ابتهال و دعاخوانی می پردازد.
همچنین در حین برگزاری این مراسم، سوالهای قرآنی نیز پرسیده میشود و به 5 نفر جوایزی اهدا خواهد شد. در پایان نیز به قید قرعه از 5 نفر از حاضران در برنامه با هدایایی تقدیر به عمل می آید.