تبیان، دستیار زندگی

برگزاری بیش از ۱۰ نشست تخصصی در بخش بین الملل نمایشگاه قرآن/ محققان و قرآن پژوهان مطرح بین المللی به نمایشگاه قرآن می آیند

مدیر کمیته نشستهای تخصصی بخش بین الملل نمایشگاه بین المللی قرآن کریم از برگزاری بیش از 10 نشست تخصصی در این بخش با حضور استادان و پژوهشگران مطرح بین المللی خبر داد.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
نویسنده : هومن بهلولی
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
حمید باقری
حمید باقری در گفتگو با ستاد خبری بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم، درباره نشست های پیش بینی شده در بخش بین الملل این نمایشگاه اظهار کرد: این نشستها در 2 بخش پیشبینی شده است که بخش اول به برگزاری حدود 6 نشست با مشارکت میهمانان خارجی به صورت غیر حضوری و با ارتباط اینترنتی (وبینار) برگزار می شود. در این نشست ها پیش بینی شده است تا محققان و قرآن پژوهان مطرحی از کشورهای آلمان، فرانسه، ترکیه، عراق، روسیه و چند کشور عربی به ارائه سخنرانی بپردازند.
وی افزود: هر یک از این نشست ها با حضور یک پژوهشگر خارجی بهصورت وبینار و 2 پژوهشگر داخلی به صورت حضوری با محوریت موضوعات قرآنی برگزار میشود.
مدیر کمیته نشستهای تخصصی بخش بین الملل نمایشگاه بین المللی قرآن کریم در همین رابطه تصریح کرد: از برخی موضوعات محوری این نشست ها می توان به «قرآن و تقریب مذاهب»، «قرآن و تفسیر» و «قرآن و فضای نزول» اشاره کرد.
باقری درباره بخش دوم از نشست های تخصصی بخش بین الملل نمایشگاه قرآن نیز گفت: بخش دوم این نشست ها به برگزاری 5 نشست با محوریت «قرآن و انقلاب اسلامی» اختصاص دارد که به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی مردم شریف ایران پیش بینی شده است و در حال حاضر مراحل نهایی تایید خود را طی میکند که اطلاعات تکمیلی آن پس از تایید نهایی متعاقباً اعلام خواهد شد.
بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم با شعار (قرآن چهل چراغ هدایت) تا ۱۴ خرداد ماه مصادف با ۱۹ رمضان در مصلی بزرگ امام خمینی (ره) برپاست.