تبیان، دستیار زندگی

امنیت اکانت گوگل تضمین کنید

کاربران معمولا برای اینکه از سرویس‌های مختلف گوگل استفاده کنند، باید حساب کاربری مخصوص آن را داشته باشند. در واقع با ساخت یک اکانت می‌توان به تمام سرویس‌های گوگل دسترسی داشت و از امکانات هر کدام استفاده کرد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
گوگل
حساب کاربری گوگل به عنوان یکی از اکانت‌های پرکاربرد در سرویس‌ها‌ی مختلف استفاده می‌شود. در این مطلب می‌خواهیم چگونگی افزایش امنیت اکانت گوگل را از طریق فعال کردن قابلیت تایید دو مرحله‌ای به شما آموزش دهیم. همراه ما باشید.

کاربران معمولا برای اینکه از سرویس‌های مختلف گوگل استفاده کنند، باید حساب کاربری مخصوص آن را داشته باشند. در واقع با ساخت یک اکانت می‌توان به تمام سرویس‌های گوگل دسترسی داشت و از امکانات هر کدام استفاده کرد. در حساب کاربری گوگل، اطلاعات مهمی چون شماره تلفن مخاطبین، ایمیل‌ها، تاریخچه جستجوی مرورگر و بسیاری دیگر از این قبیل داده‌ها ذخیره می‌شود.

علاوه بر این‌ها گوگل قابلیتی را به این اکانت اضافه کرده که با استفاده آن می‌توان تلفن هوشمند را از راه دور کنترل کرد و به داده‌های آن دسترسی داشت؛ به همین دلیل هم اگر شخص دیگری بتواند وارد اکانت گوگل شما شود، اطلاعات زیادی در اختیارش قرار خواهد گرفت که این اصلا خبر خوبی نیست. با توجه به این موارد ذکر شده، بهتر است هرچه سریع‌تر به فکر تامین امنیت اکانت گوگل و حافظت از آن باشید.

تمامی دستگاه‌هایی که به اکانت گوگل متصل هستند، از حساب کاربری‌تان خارج می‌شوند و شما باید یکبار دیگر برای لاگین شدن اقدام کنید



خوشبختانه گوگل قابلیت ورود با تایید دو مرحله‌ای را در اختیار کاربر گذاشته تا توسط آن امنیت اکانتش را بهبود دهد. با استفاده از قابلیت تایید دو مرحله‌ای، فردی که می‌خواهد در حساب کاربری لاگین شود، می‌بایست علاوه بر رمز عبوری که از پیش تعیین کرده، کدی را که به گوشی ارسال می‌شود هم وارد کند. در واقع این قابلیت یک لایه امنیتی جداگانه را به اکانت گوگل شما اضافه می‌کند و بدین ترتیب درصد خطرات احتمالی در این زمینه را به حداقل می‌رساند.

برای افزایش امنیت اکانت گوگل خود توسط قابلیت تایید دو مرحله‌ای، مراحل زیر را در تلفن هوشمند خود دنبال کنید:

از منوی تنظیمات وارد بخش حساب کاربری گوگل شوید.
گزینه Google Account و سپس Sign-in & security را انتخاب کنید.
در صفحه باز شده، بر روی Two step Verification  تپ کنید.
بر روی دکمه GET STARTED تپ کنید.
رمز عبور اکانت گوگل خود را وارد کرده و بر روی NEXT کلیک کنید.
با نمایش مدل گوشی خود، بر روی TRY IT NOW تپ کنید.
در صفحه جدید با نمایش پیغام، گزینه YES را برگزینید.
شماره تلفن همراه خود را برای دریافت کد تایید وارد کرده و بر روی دکمه SEND کلیک کنید.
کد ارسال شده را در باکس مربوطه وارد کرده و بر روی NEXT کلیک کنید.
با کلیک بر روی دکمه TURN ON، قابلیت تایید دو مرحله‌ای اکانت گوگل شما فعال می‌گردد.

در مرحله 8 می‌توان دریافت کد را از دو طریق تماس صوتی و یا پیامک انتخاب نمود. البته راه‌های دیگری هم وجود داشته که در این حالت می‌توانید از گزینه USE ANOTHER BACKUP OPTION استفاده کنید.
در صورتی که کد ورودی برایتان ارسال نشد، در مرحله 9 بر روی Resend کلیک کنید.
با فعال نمودن این قابلیت، تمامی دستگاه‌هایی که به اکانت گوگل متصل هستند، از حساب کاربری‌تان خارج می‌شوند و شما باید یکبار دیگر برای لاگین شدن اقدام کنید.
برای غیرفعال کردن قابلیت تایید دو مرحله‌ای اکانت گوگل، طبق بالا پیش بروید و در مرحله 10 بر روی TURN OFF تپ کنید.
منبع: کلیک