تبیان، دستیار زندگی
نخستین بار در جهان، متخصصان ایرانی داروی گیاهی ضد سرطان گوارش " اسپینال زد "(spinal-z) را از عصاره...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ایران داروی ضد سرطان ساخت

نخستین بار در جهان، متخصصان ایرانی داروی گیاهی ضد سرطان گوارش " اسپینال زد "(spinal-z) را از عصاره گیاه بومی ایران تولید کردند.
داروی ضد سرطان گوارش،اسپینال زد

داود مددی، مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی، درباره این دارو که در دهمین نمایشگاه بین‌ المللی تجهیزات پزشکی، دندان پزشکی، آزمایشگاهی و صنایع دارویی رونمایی شد، گفت: تا کنون 700 نفر با مصرف این دارو تحت مداوا قرار گرفته اند.

وی افزود: در دو سال گذشته برنامه گسترده تحقیقاتی درباره این دارو انجام شد و کارآزمایی بالینی و تست های مربوطه را متخصصان و کارشناسان دانشگاه های تهران، شهید بهشتی و صنعتی شریف انجام دادند.

مددی ادامه داد: این دارو آزمایشات سم شناسی و اثر بخشی را گذرانده است و در مرحله صدور پروانه است.

به گفته مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی، این دارو به صورت کپسول ارائه می شود و شرکت "تماد" و شرکت "کارخانجات دارو پخش" توزیع این دارو را بر عهده دارند.

نمایشگاه بین‌ المللی تجهیزات پزشکی، دندان پزشکی، آزمایشگاهی و صنایع دارویی  از 20 تا 24 خرداد ماه در تهران بر پا شده بود.

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی در مراسم گشایش این نمایشگاه به توانمندی های داخلی در تولید محصولات بیوتکنولوژی اشاره کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران در تولید محصولات بیوتکنولوژی پیشرفت های موثر و مهمی داشته است .

وی پیش بینی کرد امسال 4 محصول بیوتکنولوژی به ثبت برسد که نشان دهنده دانش بالای تولیدکنندگان و متخصصان ایرانی در این فناوری است.

محمدزاده، مدیر عامل شرکت دارویی تامین، گفت: مراحل صدور مجوز یا مستند سازی تولید صنعتی داروی گیاهی ضد سرطان گوارش " اسپینال زد " در حال نهایی شدن است و تا دو ماه دیگر این دارو در بازار عرضه خواهد شد .

محمد زاده افزود: داروی گیاهی ضد سرطانی در چند سال گذشته، همه مراحل قانونی خود را برای تولید و عرضه در بازار گذرانده است .

وی افزود: گروه تولید کننده این دارو در مدت مراحل مختلف آزمایش، تاییدیه کمیته اخلاق پزشکی را دریافت کرده است.

محمدزاده با اشاره به اینکه همه شاخص های داروسازی در این داروی گیاهی رعایت شده است ،اضافه کرد: پس از آزمایش روی حیوانات و آزمایشات بالینی در چند مرکز درمانی ، مراحل ثبت این دارو پارسال به اتمام رسید.

مدیر عامل شرکت دارویی تامین گفت :محققان بر این اعتقادند که این داروی گیاهی افزون بر درمان سرطان گوارش، در کنترل بسیاری از سرطان های دیگر موثر باشد.

در همین حال، مجری آزمایش بالینی داروی گیاهی ضد سرطانی ساخته شده در کشور گفت: این دارو عوارض منفی داروهای شیمیای را ندارد و از رشد سلول های سرطانی در بدن جلوگیری می کند.

دکتر ملک زاده افزود: این دارو سلول های سرطانی را مهار می کند و مانع از رشدشان می شود.

ملک زاده، تنها اثر منفی در استفاده از این داروی گیاهی را ایجاد تهوع در بیماران دانست و گفت : عوارضی مانند کاهش سلول های خون ساز و گلبول های سفید بدن یا عوارض خطرناکی از جمله عفونت ها که در استفاده از داروهای شیمیایی بوجود می آید، در این دارو مشاهده نشده است.

این استاد دانشگاه، آرام بخشی و کاهش درد بیماران را در استفاده از این داروی گیاهی ضد سرطانی، از آثار مثبت این دارو برشمرد.

منبع : iribnews و تبیان فارس

*مطالب مرتبط:

پیشرفت‌های بهداشتی ایران بعد از 57

كارنامه درخشان پیشرفت‌های علمی ایران

کشف داروی ایدز توسط محققان ایرانی

موفقیت ایران در درمان ضایعات نخاعی

استقلال ایران در بیوتكنولوژی دارویی

سلول های بنیادی چه هستند؟ 

ابداع روش جدید درمان چین و چروك صورت در ایران

ایران جزو 10 کشور برتر جراحی قلب دنیاست

آخرین وضعیت گوسفند شبیه‌سازی شده در ایران

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.