تبیان، دستیار زندگی
مسلمانان بیش از گذشته مراقب سیاست تفرقه‌افکنی و جنگ افروزی دشمنان اسلام باشند/ علمای اهل تسنن فاجعه‌ سامراء را محکوم کنند/ اشغالگران و صهیونیست‌ها طراحان اصلی انفجار حرمین عسگریین (ع) هستند
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

پیام رهبر معظم انقلاب به‌مناسبت هتک حرمت حرمین عسگریین(ع)

مقام معظم رهبری

مسلمانان بیش از گذشته مراقب سیاست تفرقه‌افکنی و جنگ افروزی دشمنان اسلام باشند/ علمای اهل تسنن فاجعه‌ سامراء را محکوم کنند/ اشغالگران و صهیونیست‌ها طراحان اصلی انفجار حرمین عسگریین (ع) هستند

حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی ضمن تسلیت مصیبت بزرگ هتک حرمت مرقد مطهر حضرات عسگریین سلام‌الله علیهما، سرویس‌های جاسوسی اشغالگران و صهیونیست‌ها را طراحان اصلی این جنایت بزرگ دانستند.

به گزارش خبرگزاری مهر، رهبر معظم انقلاب تصریح کردند: علماء و بزرگان جهان اسلام و عموم مسلمانان بویژه مردم عراق شیعه و سنی باید ضمن هوشیاری درقبال سیاست خطرناک تفرقه افکنی دشمنان ، خویشتنداری خود را حفظ و همدلی با برادران مسلمان را بیش از پیش رعایت کنند.

متن پیام ولی امر مسلمین جهان به این شرح است :

بسم الله الرحمن الرحیم

انالله و انا الیه راجعون

دست تبهکار فتنه‌انگیزان بار دیگر خنجر زهرآلود خود را به پیکره‌ امت اسلامی فرود آورد و مرتکب جنایتی فجیع شد. حادثه‌ی انفجار درحرم سامراء و هتک حرمت مرقد مطهر امامین همامین عسگریین سلام الله علیهما نه فقط دل شیعیان جهان را خونین و عموم مسلمان را که به خاندان مکرم پیامبر اعظم صلی‌الله علیه و آله عشق و ارادت می‌ورزند، غمگین و جریحه دار کرد، بلکه دنیای اسلام را در برابر توطئه هولناکی قرار داد که هدفش ایجاد جنگ داخلی در عراق و مشغول کردن ملتهای مسلمان به حوادث خونین مذهبی و فرقه‌ ای است.

عاملان کوردل و سیه ‌روی این جنایت بزرگ ، چه بازماندگان کافرکیش رژیم بعث صدامی باشند و چه متحجران فریب خورده وهابی و سلفی، تردید نمی‌توان کرد که سرویس‌های جاسوسی اشغالگران و صهیونیست‌ها طراحان اصلی این نقشه پلیدند.

اشغالگران برای سست کردن پایه‌های دولت مردمی عراق و توجیه حضور نامشروع خود در آن کشور، میدان را برای تروریست‌ها و وحشت آفرین‌ها باز گذارده و میان برادران مسلمان آتش افروزی می‌کنند. حرم مطهر عسگریین قرنها در شهر سامراء و در میان مردم اهل تسنن محترم بود و هرگز کسی در هیچ دوره به ساحت مقدس آن اهانت روا نداشته بود.

اکنون در دوران سلطه‌ی اشغالگران این دومین بار است که چنین بیشرمانه و جنایتگارانه به آن جایگاه رفیع و قدسی تعرض می‌شود. اشغالگران عراق نمی‌توانند از مسوولیت این جنایت بزرگ شانه خالی کنند. برادران شیعه و سنی عراق به هوش باشند که در دام توطئه‌ی دشمن نیفتند.

مسلمانان در همه‌ جای جهان بیش از گذشته باید مراقب سیاست تفرقه‌افکنی و جنگ افروزی دشمنان اسلام باشند. امروز دشمنان درعراق ، در فلسطین ، در لبنان و در هر نقطه از جهان اسلام که بتوانند آتش افروزی می‌کنند و با بهانه‌های گوناگون مذهبی و قومی و حزبی و غیره مسلمانان را به صف آرایی در برابر یکدیگر و برادرکشی تحریک می نمایند. مسلمانان نباید به آنها در این هدف ننگین و خطرناک کمک کنند. علمای محترم اهل تسنن فاجعه‌ی سامراء را محکوم کنند و صریحا بیزاری خود را از مرتکبان آن ابراز نمایند و علمای محترم شیعه، پیروان اهل بیت علیهم السلام را به خویشتنداری دعوت کنند و همه‌ علماء و بزرگان روحانی جهان اسلام پیروان خود را به همدلی با برادران خود و رعایت احساسات مذهبی هر فرقه سفارش نمایند.

اینجانب این مصیبت بزرگ و سایر مصائب مسلمین را به حضرت بقیه‌الله ارواحناه فداه تسلیت عرض میکنم.

خداوند شر مستکبران ظالم و کافر را از سر ملتهای مسلمان برطرف نماید.

والسلام علی عبادالله‌الصالحین

سید علی خامنه‌ای

‪ ‬۲۴خرداد ماه ‪۱۳۸۶

لینک مطالب مرتبط: واویلای حرمت شکنی