تبیان، دستیار زندگی

بحث کردن برای زندگی زناشویی مفید است!

با دعوای زناشویی رابطه تان را حفظ کنید

اوایل زندگی مشترک هیچ کسی بدون اختلاف نیست و حتی گاهی با جنگ و دعوا همراه است اما باید بدانید که این جنگ و دعواهای اعصاب خورد کن گاهی می تواند مثبت واقع شود و برای حفظ رابطه تان مفید باشد!
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
بحث کردن، دعوای زناشویی، رابطه زناشویی،زن وشوهر، گفتگو، همسر، خانواده ایرانی، عشاق موفق

خیلی خوب است که زن و شوهر ناراحتی هایشان را بیان کنند و درکنار اوقات خوشی که در کنار یکدیگر سپری می کنند اوقاتی باشد که بتوانند درباره حس های بدشان حرف بزنند. گرچه همیشه این بحث‌ها و تنش‌ها بیشتر به یادتان می‌ماند اما حقیقت این است که در یک ارتباط سالم نسبت اوقات خوش به واکنش‌های منفی پنج به یک است. با این حال شما ممکن است فکر کنید تنش و درگیری اصلاً خوشایند نیست اما اینطور نیست گاهی جر و بحث های زناشویی لازمه ی زندگی زناشویی می شود.

آتش‌های تند
بعضی از زن و شوهرها درباره مسائل زیادی با هم دعوا می‌کنند. جنگ و نزاع‌های آنها معمولاً پرسروصدا و زیاد و تکراری است. با این حال نمی‌توان گفت تنش‌های آنها ریشه در مشکلات عمیق و ریشه‌ای دارد. آنها به هر حال حرف‌شان را می‌زنند و اگرچه که با هم درگیر می‌شوند اما یکدیگر را خیلی دوست دارند. شاید برای دیگران از بیرون درک این موضوع آسان نباشد اما این اتفاقی است که واقعاً می‌‌افتد.

شخصیت‌های مستقل و غیروابسته معمولاً چنین تنش‌هایی دارند. به نظر می‌آید ارزش استقلالی که برای خودشان قائل هستند باعث می‌شود بدون اینکه واقعاً قصد تخریب یا زمین زدن دیگری را داشته باشند اظهارنظر کنند، حرف بزنند و احساساتشان را بیان کنند. این آدم‌ها خیلی راحت درباره احساس خوب و بدشان حرف می‌زنند. دعواهای شدید ظاهری آنها بخشی از رابطه گرم و همدلانه‌ای است که شاید دیگران درکی از آن نداشته باشند.

بحث کردن، تنها شکل دیگری از ارتباط است
مدام بگو مگو کردن و دعوا کردن درست نیست، اما نباید از بحث‌هایی که هر از گاهی پیش می‌آیند بترسید.  خیلی بهتر است در مورد چیزی گفتگو و بحث کنید تا اینکه آن را نادیده بگیرید و بعدا منجر به جنگ و درگیری شود.

بحث کردن، شخصیت شما را تصدیق می‌کند
بحث و گفتگو نشان می‌دهد که هر دوی شما شخصیت خاص خود را دارید و از ابراز عقیده نمی‌هراسید. این خوب است که در یک رابطه، نسبت به موضوعی دو نگرش داشته باشید و روی آنها بحث کنید، چون به هر دوی شما کمک می‌کند رشد کنید و یاد بگیرید.

زن و شوهرهایی که بحث می کنند یکدیگر را مساوی می بینند
خوب است که گاهی در رابطه احساس کنید که در سطح میدان بازی هستید. زمانی که یکی بر دیگری غالب باشد هیچ کدام برنده نمی شوند. و این درست همان چیزی است که با بحث نکردن در رابطه ایجاد می شود پس بیایید با آن مواجه شویم. بعضی ها تصور می کنند باید از بحث جلوگیری کنند و روی حرف خود بایستند اما اگر در رابطه روی حرف خود نایستید و بحث کنید به همسرتان نشان می دهید که عقاید او نیز مهم است و می تواند هر چه که می خواهد داشته باشد.بحث کردن به شما اجازه می‌دهد احساس واقعی‌تان را بروز دهید.

هر چند بحث و جدل چیزی نیست که مطلوب باشد اما گاهی واقعا تنها راه برای نشان دادن احساس واقعی‌تان در مورد چیزی به همسرتان است. این بگومگوها می‌تواند راهی باشد تا مطمئن شوید نظرتان در مورد موضوعی توسط همسرتان شنیده شده و به آن توجه می‌شود.

زن و شوهرهایی که با یکدیگر رقابت می کنند با هم رشد می کنند
سریع ترین راه برای رشد یک انسان پیروز شدن او در چالش است از طرفی لازمه یک رابطه خوب این است که هر دو طرف باعث پیشرفت یکدیگر شوند. در بحث با همسرتان برد و باخت مهم نیست مهم این است که چیزهای زیادی درباره همدیگر و مهم تر از همه درباره خودتان می فهمید. یاد می گیرید باخت بهتری داشته باشید، یاد می گیرید برد شجاعانه ای داشته باشید و یاد می گیرید سازش داشته باشید. تمام این ها نشانه های مهم زندگی هستند.

اگر می خواهید رابطه سالمی داشته باشید نباید از بحث کردن خودداری کنید. البته باید متذکر شوم که بعد از خواندن این مطلب به جنگ با همسرتان نروید. همه آدم ها در زندگی بحث می کنند آنچه مهم است روش بحث کردن تان است.

بحث ها باید آرام و مصالحه آمیز باشد. باید با درک کامل به حرف های همسرتان گوش بدهید نه این که دنبال فرصت برای صحبت کردن باشید. این بار که با همسرتان بحث کردید یادتان بیاورید که قرار است با این بحث روابط تان را بهتر و محکم تر کنید پس آن را درست انجام دهید.

ترمیم رابطه بعد از بحث کردن، لذت بخش است
بحث و جدل کردن با همسرتان می‌تواند باعث شود هر دوی شما درک کنید واقعا چه چیزهایی دارید و چقدر ارزشمندند. بوسه و آغوش و نوازش بعد از جر و بحث، نه فقط آرام‌تان می‌کند بلکه راهی بسیار خوب برای گفتن این جمله است که: معذرت می‌خواهم، دوست دارم دیگر اینطور با تو بحث نکنم!


منابع : دکتر سلام/ عصر ایران/ برترین ها 
مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.