تبیان، دستیار زندگی

روایت فرین بنکدار از نمایشگاه آثار چیبا میاماتو در خانه سرامیک فرزانه

سرامیک‌های ژاپنی در ایران

خانه سرامیک فرزانه آثار سرامیست‌های ایرانی و خارجی را نمایش می‌دهد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
سرامیک چیبا میاماتو،

فرین بنکدار مدیر داخلی خانه سرامیک فرزانه درباره فعالیت‌های این مجموعه گفت: خانه سرامیک فرزانه با سابقه 20 سال فعالیت قصد دارد در سال جدید کار خود را به نمایش آثار سرامیک هنرمندان مختلف اختصاص دهد. قرار است این گالری به صورت رسمی به نمایش آثار سرامیک اختصاص پیدا کند و بیشتر سعی داریم آثار هنرمندان خارجی را نمایش دهیم تا تبادل فرهنگی انجام شود.

او با اشاره به برگزاری نمایشگاه آثار نقاشی و سرامیک چیبا میاماتو، هنرمند ژاپنی گفت: نخستین نمایشگاه در این زمینه با آثار خانم میاماتو برگزار شد. ایشان یک نقاش باسابقه ژاپنی است که برای اولین بار مجموعه‌ای از آثار سرامیکی او در خانه سرامیک فرزانه به نمایش درآمد. در آثار خانم میاماتو می‌بینیم که تاثیرات زیادی از هنر ایران وجود دارد و موتیف‌هایی از تخت جمشید و... در آنها دیده می‌شود، به شکلی که اگر کسی نداند خالق آثار، ژاپنی است متوجه غیر ایرانی بودن او نمی‌شود. اما این مجموعه در ژاپن ساخته شده است چون ایشان با جنس خاک ایران برای ساخت سفال اخت نشده‌اند.
سرامیک چیبا میاماتو،

بنکدار افزود: پدر خانم میاماتو شاعر بوده و روی ظروف سرامیکی این مجموعه هم اشعار هایکو استفاده شده است. طبیعت هم نقش مهمی در این آثار دارد. خانم میاماتو سالها است که ساکن ایران است و نمایشگاه‌های متعددی در ایران و ژاپن برگزار کرده است. علاوه بر سفال‌ها چند نقاشی هم در این مجموعه به نمایش درآمد که شامل نقاشی‌های آبرنگ و نقاشی سومه‌ای است. این آثار با جوهر روی کاغذ دست ساز و گرانقیمت واشی انجام می‌شود.
سرامیک چیبا میاماتو،

گفتنی است خانه سرامیک فرزانه در میدان باهنر، خیابان جهانشاهی، خیابان جبلی، پلاک 23 قرار دارد و بعد از ماه مبارک رمضان پذیرای نمایشگاه‌های سرامیک خواهد بود.

منبع: هنر آنلاین