تبیان، دستیار زندگی
احسان حدادی قهرمان پرتاب دیسك آسیا و ایران در رقابتهای بین المللی دوومیدانی بلاروس ركورد آسیا را بهبود بخشید.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

درخشش حدادی ادامه دارد

حدادی قهرمان پرتاب دیسک کشورمان

احسان حدادی قهرمان پرتاب دیسك آسیا و ایران در رقابتهای بین المللی دوومیدانی  بلاروس ركورد آسیا را بهبود بخشید. این پرتابگر خوش آتیه كشورمان كه سوم خرداد ركورد ملی خود را بهبود بخشیده  بود، دیروز با پرتاب دیسك به میزان 67 متر و 95 سانت ركورد این ماده را به  میزان 7 سانتیمتر در سطح آسیا ترقی داد و جواز حضور در بازیهای المپیك پكن را  به دست آورد. ركوردشكنی های پیاپی احسان حدادی موجب شده است وی را پدیده مسابقات  بلاروس معرفی كنند.

همچنین درخشش احسان حدادی قهرمان پرتاب دیسک کشورمان باعث ارتقاء رنکینگ این ورزشکار از رتبه پانزدهم به رتبه سیزدهم جهان شد که  بازتاب گسترده ای در سایت فدراسیون جهانی دوومیدانی داشته است.

در گزارش سایت بین المللی یاف (فدراسیون جهانی دوومیدانی ) آمده است : "  احسان حدادی در رقابت های بین المللی دو و میدانی بلاروس که به مناسبت بزرگداشت "روموآلد کلیم" برگزار شد توانست بار دیگر رکورد آسیا را بهبود بخشد.

این رقابت ها در مرکز ورزشی استایکی در نزدیکی مینسک برگزار شد و طی آن حدادی موفق شد با پرتاب دیسک به مسافت 95/67 متر، بار دیگر رکورد آسیا را بهیود بخشد.

دراین رقابت ها درقسمت پرتاب چکش ایوان تیخون قهرمان جهان موفق شد دربخش مردان با پرتاب 01/81 به عنوان قهرمانی برسد و آکسانا میانکوا در قسمت زنان با پرتاب چکش به مسافت 31/72 بار دیگر به عنوان قهرمانی رسید.

دربخش دیگری از این گزارش درخصوص احسان حدادی آمده است:  قهرمان جوانان جهان در سال 2004 که پیش از این زیر نظر ویکتور گوتور بلاروسی تمرین می کرد و درحال حاضر تحت نظارت کیم بوهانتسف روس است ، موفق شد رکورد آسیا را که با 67/88 متر دراختیارش بود را دوباره بشکند. او در دومین پرتاب خود با پرتابی به مسافت 95/67 موفق شد رکورد آسیا را بهبود بخشد.

دیمیتری سیواکو با پرتاب 68/60 پشت سر حدادی در جایگاه دوم ایستاد و رسلان خلیبائو با پرتابی به مسافت 08/59 در رده سوم ایستاد.  "

مطالب مرتبط :

کسب سومین مدال طلای ایران با رمز "یا حسین"

احسان حدادی در پله هفدهم دنیا

یک افتخار دیگر برای حدادی

حدادی رکورد آسیا را شکست