تبیان، دستیار زندگی

مطالعه بخشی از زندگی یک نویسنده است

فرهاد حسن‌زاده گفت: مطالعه‌کتاب، زندگی و بخشی از فعالیت‌های یک نویسنده را برای خوب نوشتن تشکیل می‌دهد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
فرهاد حسن‌زاده؛ نویسنده


فرهاد حسن‌زاده؛ نویسنده و روزنامه‌نگار با حضور در غرفه‌ سوره‌ مهر ظهر سه‌شنبه، ۱۸ اردیبهشت درباره‌ی دریافت جایزه‌ی «هانس ‌کریستین اندرسون» گفت: برای دریافت جایزه‌ی اندرسون، از کشورهای مختلفی چون ژاپن، سوئد، فرانسه و نیوزلند شرکت داشتند. همین‌که ما به این مرحله رسیدیم، یعنی برندگان واقعی هستیم ولی باید یک نفر انتخاب می‌شد و آن هم خانمی از کشور ژاپن بود که برگزیده شد چراکه؛ سابقه‌ی ژاپن در ادبیات کودک، بسیار پربار بوده و در عرصه‌ی بین‌الملل کودک و نوجوان هم بسیار تلاش کرده‌اند.

نویسنده رمان نهستی»  ادامه داد: اقداماتی باید در جهت حل مشکلات نویسندگان انجام شود چون برای حضور در عرصه‌ جهانی، نویسنده ۵۰ درصد ماجراست و ۵۰ درصد دیگر دولت و نهادهای مرتبط با حوزه‌ کتاب است.

حسن زاده اضافه کرد: یکی از مشکلات ما، ترجمه نشدن آثار به زبان‌های دیگر و عضو نبودن در قانون کپی‌رایت است که بسیاری از ناشران رغبتی برای ترجمه‌ی متون فارسی پیدا نمی‌کنند.

نویسنده‌ کتاب «بیز...بیز...بیزنس» تصریح کرد: اولین اقدام در جهت بهبود کار نویسندگان و شاعران، ارتباط با مترجمان و نویسندگان خارجی است.  

حسن زادهدر پایان در مورد مدت زمان مطالعه‌ی خود خاطرنشان کرد: مطالعه‌ کتاب، زندگی و بخشی از فعالیت‌های ما را برای خوب نوشتن تشکیل می‌دهد. من روزانه حدود ۲ تا ۳ ساعت مطالعه می‌کنم و بهترین کتابی هم که تابه‌حال مطالعه کردم، کتاب «مدار صفر درجه» از احمد محمود است.  

سی‌ویکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «نه به کتاب نخواندن» از تاریخ ۱۲ تا ۲۲ اردیبهشت ماه در مصلای امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.
منبع: مهر