تبیان، دستیار زندگی
فابیو كاپلو سرمربی تیم فوتبال رئال مادرید اسپانیا اعتراف كرد كه حذف دیوید بكام از تركیب اصلی تیمش در اوایل مسابقات فصل جاری اشتباه بوده است...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

درخواست رئال : بکام بمان!

كاپلو اعتراف كرد : در مورد بكام اشتباه كردم

بکام ستاره انگلیسی رئال مادرید

فابیو كاپلو سرمربی تیم فوتبال رئال مادرید اسپانیا اعتراف كرد كه حذف دیوید بكام  از تركیب اصلی تیمش در اوایل مسابقات فصل جاری اشتباه بوده است.

كاپلو در ماه ژانویه بكام را پس ازاینكه وی قراردادی پنج ساله با لس آنجلس گالكسی آمریكا امضا كرد، به دلیل بی‌انگیزگی نیمكت‌نشین كرد.

اما بكام از آن زمان به بعد نقش مهمی در تلاش رئال مادرید برای كسب سی امین عنوان قهرمانی خود در لیگ اسپانیا ایفا نمود.

كاپلو در مصاحبه با روزنامه ورزشی آاس چاپ اسپانیا اظهار داشت: حقیقت این است كه همه ما اشتباه كردیم.

وی با اشاره به ابراز تمایل "رامون كالدرون" رییس باشگاه رئال مادرید در مورد ماندن بكام در این تیم به جای رفتن به گالكسی در ماه آینده هم گفت: وی قطعا بازیكن مهمی برای مادرید خواهد بود. اگر باشگاه به من بگوید كه بكام می‌ماند، خوشحال خواهم شد.

كالدرون روز گذشته گفته بود بكام در قراردادش با گالكسی شرطی دارد كه بر اساس آن می‌تواند در رئال مادرید بماند اما "الكسی لالاس" مدیر كل باشگاه گالكسی و مدیر برنامه‌های بكام چنین چیزی را تكذیب كردند و گفتند، بكام قطعا به باشگاه آمریكایی خواهد رفت.

اعتراف کاپلو به از دست دادن بکام

كاپلو در این‌باره گفت: شرم آور است.

كاپلو افزود: بكام بازیكن بزرگی است.او مانند دوران حضورش در منچستر یونایتد بازی می‌كند.

کالدرون : دیوید را می خواهیم

همچنین  رییس باشگاه رئال مادرید نیز خواستار ماندن بكام در رئال شد .

خوان رامون كالدرون رییس باشگاه رئال مادرید روز یكشنبه گفت این باشگاه در جست و جوی راهكاری است كه دیوید بكام كاپیتان سابق تیم ملی فوتبال انگیس را همچنان در تركیب تیم نگه دارد.

به گزارش یوفا از مادرید: بكام با اعلام امضای قراردادی پنج ساله با باشگاه لس آنجلس گالكسی آمریكا كه تقریبا ‪ ۲۵۰‬میلیون دلار ارزش دارد، در روز ‪ ۱۱‬ژانویه ‪ ۲۰۰۷‬تمام جهان را شگفت زده كرد.

كالدرون كه برای تماشای فینال مسابقات تنیس آزاد فرانسه میان رافائل نادال اسپانیایی و راجر فدرر سوییسی به پاریس سفر كرده بود ، به رسانه‌های خبری اسپانیا گفت: افكار عمومی خواستار ماندن اوست و میل باطنی من هم همین است.

به گفته وی، شرطی در قرارداد بكام با لس آنجلس گالكسی گنجانده شده كه می‌تواند در مادرید بماند و این نخستین بار است كه چنین تبصره‌ای به صورت عمومی اعلام شده است.

رییس باشگاه مادرید افزود: باید با حضور بكام، نمایندگانش و مدیرفنی باشگاه (پردراگ میاتوویچ) این شرط را بررسی كنیم و تصمیم بگیریم اما شخصا از ادامه حضور او در تیم خوشحال می‌شوم.

كالدرون اطمینان داده كه هدف وی نگه داشتن بكام در رئال مادرید است تا وقتی كه او به فعالیت ورزشی خود پایان دهد.

رییس باشگاه رئال مادرید گفت كه ما در حال بررسی این موضوع هستیم.

وی گفت: بكام نشان داده است كه بازیكن بسیار مهمی است و علاقه داریم كه در رئال بماند.

كالدرون افزود: "فابیو كاپلو" سرمربی تیم رئال در رفتار خود با بكام دچار اشتباه شد اما سپس در رفتار خود تجدید نظر كرد.

وی این رفتار كاپلو را خردمندانه خواند.

اما الكسی لالاس مدیر باشگاه گالكسی احتمال نقض قرارداد از سوی بكام را منتفی دانست و گفت: شك ندارم كه رئال مادرید بكام را برای فصل آینده نیاز دارد اما واقعیت این است كه كار تمام شده. ما منتظر رسیدن او هستیم و از نظر ما هیچ چیز عوض نشده است.

بکام : نمی توانم بمانم

دیوید بكام نیز  پیشنهاد رئال مادرید برای ادامه حضورش در این باشگاه را رد كرد .

نماینده دیوید بكام  پیشنهاد رییس باشگاه رئال مادرید را برای این كه این بازیكن سال آینده در رئال مادرید بماند، رد كرد.

روزنامه ال‌موندو چاپ مادرید روز دوشنبه گزارش داد: "سیمون اولیویرا" نماینده بكام احتمال این كه او به قرارداد منعقده خود با باشگاه گالكسی لس‌آنجلس عمل نكند و در رئال مادرید باقی بماند را منتفی دانست و تاكید كرد كه بكام با پایان فصل جاری ورزشی اسپانیا كه یك هفته از آن باقی مانده است، به آمریكا خواهد رفت.

اولیویرا در واكنش به‌اظهارات كالدرون گفت كه بكام شوق رفتن به آمریكا را دارد، هرچند تصمیم دارد به فعالیت خود در رئال با پیروزی در لالیگا پایان دهد.

كاپلو به مدت چند هفته در ژانویه گذشته، بكام را از دیگر بازیكنان جدا كرده بود و او را در تركیب تیم قرار نمی‌داد.

بكام هیچ‌گاه به صورت علنی علیه كاپلو صحبتی نكرد و با میانجیگری بازیكنان تیم تلاش خود او در تمرینات افزایش داد و بار دیگر جای ثابتی در تیم باز یافت.

با این وجود، او از تیرماه آینده برای پنج سال راه آمریكا را در پیش می‌گیرد تا به قراردادش هنگفتش در گلکسی عمل كند.

رئال مادرید در یازده مسابقه‌ای كه كاپلو در آن‌ها بكام را به تركیب اصلی تیم بازگردانده، شكست نخورده است.

این تیم پس از تساوی ‪ ۲‬بر ‪ ۲‬مقابل رئال ساراگوسا كه بكام با وجود مصدومیت در آن بازی كرد، شانس قهرمانی در لالیگا را به دست آورده است.

رئال مادرید با توجه به یك مسابقه باقی مانده با تیم بارسلونا در امتیاز ‪ ۷۳‬یكسان است و اگر بتواند در صدر جدول باقی بماند به ركورد ‪۳۰‬ قهرمانی در لالیگا دست خواهد یافت.

در این صورت این اولین قهرمانی بكام از زمان پیوستن به رئال از سال ‪ ۲۰۰۳‬و آخرین باری كه رئال به عنوان مهمی دست یافت، خواهد بود.

مطالب مرتبط :

هشدار پزشکان به بکام