تبیان، دستیار زندگی
اه 1382 مجید اخشابی : هر نوع موسیقی با خواننده‌ای ضعیف و شعری عجیب و غریب را در تیتراژ سریال‌های تلویزیونی جای می‌دهند! مجید اخشابی معتقد است كه ترانه‌های ارائه شده در تیتراژ پایانی فیلم‌ها و سریال‌ها، چندان نظرها را جلب نمی...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مجید اخشابی : هر نوع موسیقی با خواننده‌ای ضعیف و شعری عجیب و غریب را در تیتراژ سریال‌های تلویزیونی جای می‌دهند!

مجید اخشابی معتقد است كه ترانه‌های ارائه شده در تیتراژ پایانی فیلم‌ها و سریال‌ها، چندان نظرها را جلب نمی‌كند.

این خواننده و آهنگساز در گفت‌وگو با ایسنا افزود: اگر كیفیت آثار موسیقی ارائه شده در سریال‌ها به گونه‌ای از دید هنری ارزشمند باشد به واقع، گامی در راستای هم خوانی با سریال‌ها محسوب خواهد شد، اما در عمل شاهد هستیم كه بیشتر آثار، فاقد كیفیت هنری است لذا هماهنگی و همخوانی لازم میان سریال و موسیقی آن وجود ندارد.

اخشابی در ادامه گفت:« در كشور ما، ُمد شده زمانی كه یك كاری، مخاطب را جذب می‌كند همه به سویش هجوم می‌برند. این امر الآن درباره‌ی موسیقی تیتراژ پایانی سریال‌ها صدق می‌كند در حالی كه برخی سریال‌ها كه من دیده‌ام نیازی به موسیقی پایانی ندارند.»

عضو شورای عالی موسیقی صدا و سیما، همچنین با اشاره به لزوم تجربه‌ی زیاد در تولید موسیقی فیلم، از این كه برخی آثار تولیدی فاقد كیفیت هستند ابراز تأسف كرد.

وی به ایسنا گفت: خیلی‌ها هم متعرض قضیه نیستند و فكر می‌كنند هر موسیقی را با هر نوع اجرایی ولو در سطح پایین با خواننده‌ای ضعیف و شعری عجیب و غریب كه حتی خود شاعر هم نمی‌داند منظورش از سرودن این شعر چیست؟ می‌توان در تیتراژ فیلم‌ها جای داد.

اخشابی در پایان یادآور شد: اگر سریال خوبی نیز تولید شود اما فاقد موسیقی خوب باشد احتمالاً پایان خوبی برای بیننده در بر نخواهد داشت.