تبیان، دستیار زندگی

سیری از زندگی تا مرگ

نمایشگاه نقاشی مرتضی یزدانی با عنوان "زیستار" در گالری ماه برپاست. در این نمایشگاه آثاری به نمایش درآمده است که سوژه اصلی آنها حیوانات و گیاهان هستند و با کمی تامل در آثار می‌توان تشخیص داد که رشد و تکامل موجودات مختلف به تصویر کشیده شده است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نمایشگاه نقاشی مرتضی یزدانی

تابلوهای یزدانی مانند صفحاتی از کتاب‌های علمی کهن هستند که با تصاویر، طرح‌ها و جملاتی خاص پر شده و حاصل پژوهش‌های یک دانشمند را نمایان می‌کنند. شیوه به تصویر کشیدن سوژه‌ها و ناتمام گذاشتن بخش‌هایی از آنها نشان می‌دهد، هنرمند تاکیدی بر نمایش آنها به عنوان تصاویری زیبا یا بازنمایی موجودیت سوژه نداشته و تنها قصد دارد مفاهیمی را بررسی کند که این تصاویر کلیدهایی برای آن هستند.

گیاه، حیوان و انسان وابستگی غیرقابل گسستی از هم دارند و در طول تاریخ نیاز آنها به یکدیگر باعث شده است چرخه‌ای از حیات شکل بگیرد. گیاه خشخاش با گل و ساقه آن از مرحله رشد تا تاثیراتی که در مراحل گوناگون بر انسان دارد در یک تابلو به تصویر کشیده شده است و در جایی دیگر گوریل و انسان اولیه در مقابل هم قرار گرفته و در حال کسب شناخت از یکدیگر هستند.
نمایشگاه نقاشی مرتضی یزدانی

تکنیک به کار رفته در این آثار باعث شده است تصاویری لطیف و دلنشین به وجود آید که مسئله مرگ و زندگی و مناسبات حیاتی انسان با سایر موجودات را به تصویر کشیده است.
نمایشگاه نقاشی مرتضی یزدانی

نمایشگاه نقاشی مرتضی یزدانی تا 1 خرداد در گالری ماه برپاست. گالری ماه در خیابان آفریقا، بلوار گلستان، شماره ۲۶ قرار دارد.

منبع: هنر آنلاین