تبیان، دستیار زندگی
كلیه‌ی گالری‌های مجموعه‌ی صبا از امروز به نهمین دوسالانه‌ی بین‌لمللی گرافیك اختصاص پیدا كرده و كارها تا ساعاتی دیگر مجموعه‌ی یك هزارو 200 قطعه‌ اثر را به مجموعه‌ی صبا منقل خواهند شد ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

پس از چهار سال، زنگ دوسالانه‌ی نواخته می‌شود

پس از چهار سال، زنگ دوسالانه‌ی نواخته می‌شود

كلیه‌ی گالری‌های مجموعه‌ی صبا از امروز به نهمین دوسالانه‌ی بین‌لمللی گرافیك اختصاص پیدا كرده و كارها تا ساعاتی دیگر مجموعه‌ی یك هزارو 200 قطعه‌ اثر را به مجموعه‌ی صبا منقل خواهند شد تا سرانجام پس از چهار سال، هفت روز دیگر نهمین دوسالانه‌ی گرافیك ایران در تهران برگزار شود.

دبیر نهمین دوسالانه‌ی گرافیك ایران، با بیان این مطلب عنوان كرد: نصب و آماده‌سازی این آثار از صبح فردا - یكشنبه 20 خرداد - آغاز خواهد شد.

به‌گفته‌ی امرالله فرهادی از روز سه‌شنبه - 22 خرداد - داوران خارجی به تهران وارد می‌شوند و طی روزهای شنبه و یكشنبه - 26 و 27 خردادماه جاری-، داوری‌ها را به سرانجام می‌رسانند.

او خبر داد این هیات به‌همراه میهمان‌های شركت‌كننده در این دوسالانه صبح و عصر روز یكشنبه در محل موزه‌ی هنرهای معاصر نشست‌های تخصصی و سخنرانی درباره‌ی گرافیك را برگزار خواهند كرد.

قرار است برگزیدگان نهمین دوسالانه‌ی گرافیك ایران روز پنج‌شنبه 31 خردادماه جاری معرفی شوند.

برپایی این بینال كه امروز به چهارسالانگی نزدیك می‌شود، در حالی در محل نمایشگاه‌ها و گالری‌های مجموعه‌ی صبا و خیال فرهنگستان هنر در حال آماده سازی است كه دست‌كم سه‌بار به آستانه‌ی برپایی رسید، اما به سرانجامی نداشت.

این تنها و نخستین بینال گرافیك بدون ممیز است؛ كسی كه وی را پدر گرافیك ایران می‌خواندند و خود از انتصاب این عنوان برحذر بود.

بهمن نامورمطلق - دبیر فرهنگستان هنر - می‌گفت كه در آخرین حضور رییس فرهنگستان هنر بر بالین ممیز، پیر گرافیك ایران، به مهندس موسوی گفته بود، نگران دوسالانه‌ی گرافیك است.

رییس فرهنگستان هنر در آخرین روزهای حیات ممیز برای حمایت برپایی دوسالانه پوستر تهران به وی قول‌هایی داده بود.