تبیان، دستیار زندگی
شکست پرسپولیس در مقابل 100 هزار تماشاگر به مذاق کسی خوش نیامد
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

پرسپولیس دریک قدمی جام برگشت

صحنه ای از دیدار پرسپولیس - سپاهان

جمعه 11 خرداد 1386

ورزشگاه: آزادى تهران

شرایط زمین : عالی

شرایط آب و هوایی : آفتابی

داور: محسن قهرمانى

كمك ها: حسین نجاتى و حیدر شكور

داور چهارم : نوید مظفری

اخطار: احسان حاج صفى (سپاهان)

اخراج: جابا موجیرى (۱۱۳) و عبدالوهاب ابوالهیل (۱۱۴ - سپاهان)

تماشاگر: 110 هزار نفر

ستاره میدان: محمود كریمى (سپاهان)

ترکیب ابتدایی سپاهان

محمد سوارى، محسن بنگر، هادى عقیلى، جابا موجیرى، جلال اكبرى (محرم نویدكیا ۶۳)، عبدالوهاب ابوالهیل، مهدى سیدصالحى، هادى جعفرى، سعید بیات (محمود كریمى ۷۸)، احسان حاج صفى و محمد نورى

ترکیب بتدایی پرسپولیس

فرشید كریمى، كریم باقرى، ابوالفضل حاجى زاده، شیث رضایى، فرزاد آشوبى، ابراهیم اسدى، پژمان نورى، حسین بادامكى (زیاد شعبو ۸۱)، رابرت ساها (الونگ الونگ ۱۱۵)، مهرزاد معدنچى، مسعود زارع (حسین كعبى ۴۶)

گل های بازی

پرسپولیس :

1 - صفر:  دقیقه ی 62بازی حسین کعبی در محوطه جریمه سپاهان با خطای مدافعان حریف متوقف شد و داور اعلام پنالتی کرد که فرزاد آشوبی در جهت حرکت سواری گل اول بازی ,را وارد دروازه سپاهان کرد

فولاد مبارکه ی سپاهان

1 - 1: در دقیقه ی85 خطای مشکوک پژمان نوری در محوطه جریمه خطای پنالتی به نفع سپاهان اعلام شد که هادی عقیلی بر خلاف جهت حرکت فرشید کریمی گل تساوی را به ثمر رساند.

1 - 2: دقیقه ی107 فرار محمود کریمی از پشت مدافعان پرسپولیس و شوت او با دفع ناقص مدافع  پرسپولیس یعنی حاجی زاده همراه شد که محمود کریمی در برگشت گل دوم تیمش را به ثمر رساند.

1 - 3: دقیقه ی 110بازی پاس زیبای سید مهدی سید صالحی در محوطه جریمه به محمود کریمی رسید که او توانست با یک ضربه ی زیبا گل دوم خود و گل سوم تیمش را وارد دروازه ی پرسپولیس کند .

1 -  4 : در دقیقه ی 116 بازی پاس زیبای نویدکیا به محمود کریمی رسید و او  که دفاع پرسپولیس را در هم ریخته بود توانست از این موقعیت هم به خوبی استفاده کند و گل چهارم تیمش را وارد دروازه ی پرسپولیس کند تا هم خود هت تریک کرده باشد و هم سپاهان را به یک نتیجه ی پرگل رسانده باشد

دقایق حساس بازی

دقیقه ی 2 :  پرتاب بلند اوت حاج صفی درون محوطه جریمه پرسپولیس به نوری رسید اما  او  نتوانست به خوبی توپ را کنترل کند و کریمی با هوشیاری توپ را مهار کرد.

دقیقه ی 27 : کریم باقری باتوجه به موقعیت بدست امده شوت محکمی را از پشت محوطه جریمه روانه ی دروازه سپاهان کرد که با فاصله اندک راهی اوت شد

دقیقه ی 38 : شوت مهرزاد معدنچی از بین دو مدافع سپاهان از پشت محوطه جریمه با دفع ناقص محمد سواری همراه شد.

دقیقه ی 41 : مهرزاد معدنچی توپی را از روی نقطه ی کرنر ارسال کرد و حاجی زاده با ضربه ای سرخطرناک اما بی دقت توپ را از کنار دروازه ی سپاهان توپ راهی اوت شد

دقیقه ی78 : پاس زیبای محرم نویدکیا به محمود کریمی رسید که شوت کریمی از درون محوطه جریمه با اختلاف کم راهی اوت شد.

دقیقه ی83 : شوت زیبای فرزاد آشوبی از پشت محوطه ی جریمه را محمد سواری با زحمت بسیار راهی کرنر کرد

دقیقه ی 116:  ابراهیم اسدی توپی را به کریم باقری رساند و باقری با یک ضربه ی شوت محکم دروازه ی سپاهان را هدف قرارداد که توپ بافاصله ی ناچیزی راهی اوت شد.

درحاشیه ی دیدار پرسپولیس سپاهان

بازیکنان سپاهان هنگام ورود به زمین برای ادای احترام به مناسبت ارتحال امام  شالهای مشکی به گردن داشتند

در جایگاه ویژه دو نماینده از باشگاه الشباب امارات حضور داشتند و بازی پرسپولیس را از نزدیک تماشا کردند.

هواداران سپاهان هم با سه اتوبوس از اصفهان به ورزشگاه آمده بودند تا تیم خودشان را از نزدیک تشویق کنند

علی کریمی دیروز درجایگاه ویژه شاهد باخت بد پرسپولیس بود

دیروز جایگاه میهمانان ورزشگاه آزادى هم پر از چهره هاى سرشناس بود. حضور محمد مایلى كهن، فرشاد پیوس، احمدرضا عابدزاده، على كریمى، حسن بیادى، محمد زادمهر و پژمان جمشیدى در این روز روى سكوها جالب بود .در بین بازی هم علی کریمی بارها توسط هواداران تشویق شد.

رسول خطیبی دیروز در استادیوم بطور زنده شاهد برد همبازیان سابقش بود

رسول خطیبی هم دیروز به همراه فرزندش در آزادی حضور داشت تا بازی تیم قبلی خود را از نزدیک تماشا کند

یکی دیگر از اتفاقات جالب فیلمبرداری لوکا بوناچیچ از هواداران و طرفداران پرسپولیس بود.

لوكا بوناچیچ که از دیدن ورزشگاه لبریز از تماشاگر به وجد آمده بود با دوربین مشغول فیلمبردارى از هواداران پرسپولیس بود. وقتى بوناچیچ با دوربین به سمت هواداران پرسپولیس مى رفت، آنها پشت خود را به دوربین سرمربى سپاهان مى كردند. لوكا بوناچیچ از هواداران اندك سپاهان درخواست مى كرد با شور و اشتیاق تیمش را تشویق كنند.

بخش کلیپ ویژه پرسپولیس قبل از شروع بازی که شامل گلهای پرسپولیس بود با تشویق ویژه هواداران و تماشاگران روبرو شد.

بعد از پخش کلیپ هم ویژه برنامه دیدار ورزشکاران با نوه امام راحل بود که به مناسبت سالگرد امام خمینی و تجدید میثاق با آرمانهای او بود.

قبل از شروع بازی در قسمتی از ورزشگاه نمادی به یاد امام راحل درست کرده بودند که ورزشکاران با نثار  گل به  بنیانگذار انقلاب اسلامی ادای احترام کردند.

موج مکزیکی هواداران و طرفداران پرسپولیس قبل از شروع بازی  بسیار دیدنی و جالب بود.

جمعیت بسیار زیادی از هواداران و طرفداران پرسپولیس خصوصاً در طبقه بالا استقرار داشتند. حتی در پله ها هم مملو از جمعیت بود و تعدادی هم بازی را بصورت ایستاده تماشا می کردند.

اتاق خبرنگاران هم مانند بازی سایپا و استقلال شلوغ و پر از خبرنگار بود.

در بین بازی کرکری شدید بین تماشاگران سپاهان و پرسپولیس در گرفت که در این بین اصابت سنگی به سر یکی از هواداران سپاهان باعث خونریزی شدید وی شد. فرد مضروب بلافاصله به کنار زمین منتقل و توسط آمبولانس به بیمارستان فرستاده شد.

هنگام ورود انصاری فرد به استادیوم با تشویق های پر شور هواداران روبرو شد

بعد از سوت پایان بازی بازیکنان پرسپولیس فوراً زمین بازی را ترک کردند و در حالی که داشتند به سمت رختکن می رفتند در بین آنها چهره های گریان دیده می شد.

یکی از نکات قابل توجه امنیت بسیار قوی و هماهنگی منظم بین ماموران انتظامی بود.

بعد از پایان بازی ماموران انتظامی برای حفظ جان و امنیت تماشاگران سپاهان تا ساعت ها اجازه خروج به آنها ندادند

بعد از پایان بازی تعدادی از لیدرهای پرسپولیس در برابر دوربین های تلویزیونی اظهار می کردند که دیروز در تمرین پرسپولیس ابراهیم اسدی و چند نفر از اعضای تیم می گفتند بخاطر این که 8 میلیون از چک ما برگشت خورده فردا 4 تا می خوریم!

هواداران عصبانی پرسپولیس دردیدار با سپاهان

چند دقیقه مانده به پایان بازی هواداران و طرفداران پرسپولیس با توجه به نتیجه ی بدست آمده بسیار عصبانی و ناراضی بودند و خشم خودشان را به سر صندلی ها خالی کردند .

چند صد صندلی شکسته شد بطوری که صندلی های شکسته شده را به داخل زمین پر تاپ می کردند.

هنگامی که ابراهیم اسدی در حال رفتن به رختکن بود نزدیک بود درگیری کوچکی با یکی از خبرنگاران پیش آید که با دخالت افرادی که در آن محل بودند ختم به خیر شد.

یکی دیگر از  نکات قابل توجه مصاحبه نکردن بازیکنان پرسپولیس بعد از پایان بازی بود.

حضور شاه حسینی رئیس کمیته انضباطی در کنار زمین چمن هم قابل توجه بود .

اخراج لوکابوناچیچ از بازی هم یکی دیگر از نکات حاشیه ای این دیدار بود. او بعد از این که اخراج شد به جایگاه ویژه رفت و از آنجا مشغول نظاره بازی شد اما هنگامی که در حال رفتن به آنجا بود حرکات عجیبی در برابر هواداران پرسپولیس داشت و با ناراحتی هواداران روبرو شد.

یکی دیگر از حاشیه های بازی دیروز درگیری شدید تماشاگران با ماموران انتظامی بود. بطوری که هواداران و تماشاگران پرسپولیس از نتیجه بدست آمده به قدری ناراحت و عصبانی بودند که وقتی ماموران انتظامی در پایان بازی آنها را برای ترک استادیوم مشایعت می کردند نه تنها توجه ای به تذکرات  آنها نداشتند بلکه بسوی ماموران انتظامی هم حمله ور  شدند.

هنگام شروع بازی در نیمه اول وقتهای اضافه ، دو تیم با تمام اعضای خود اعم از نفرات نیمکت نشین و تدارکات حلقه ی اتحادی را تشکیل داده بودند که بسیار جالب بود.

یکی دیگر از صحنه های جالب در بازی دیروز زمانی که اعلام پنالتی برای سپاهان شد علی کریمی برای این که برادرش در این صحنه موفق باشد وبتواند ضربه را دریافت کند مشغول ذکر ودعا کردن شد

هنگامی که کلیپ باشگاه پرسپولیس از روی اسکوبورد ورزشگاه پخش شد ساکت مدیر عامل باشگاه سپاهان بسیار ناراحت شد به سوی مدیر عامل پرسپولیس رفته وبه او متذکر شد درست است که بازی در ورزشگاه آزادی ست اما شما میزبان بازی نیستید و نباید هر کاری را که دوست دارید انجام دهید خلاصه جروبحث بین مدیران عامل باشگاه ها بالا گرفته و نزدیک بود برخورد فیزیکی بین آنها بوجود بیاید که خدارا شکر با میانجی گری مسئولین حراست وانتظامی ختم به خیر شد!!

صحبتهای دنیزلی

100 درصد یک شوک بود برای ما. درست است که در داخل هفته و قبل از بازی با سپاهان مشکل داشتیم ولی این برای بازی امروز توجیه نمی شود. 2 چیز برای ما خیلی مهم بود. یکی جنگیدن و دیگری تلاش کردن که من فکر می کنم به خوبی نتوانستیم بجنگیم و 4 دقیقه مانده به پایان بازی نباید چنین موقعیتی را به حریف می دادیم بطور خلاصه یک بازی را امروز انجام دادیم که اصلاً ربطی به پرسپولیس نداشت و امروز واقعاً یکی از روزهای خیلی سختی هم برای من و هم برای بازیکنانم بود  و بطورکلی روز خیلی بدی بود.

از دنیزلی سئوال شد که یکی از بازیکنان پرسپولیس گفته بود که به دلیل این که به مشکلات ما توجهی نشده بود ما هم انگیزه ای برای بازی نداشتیم آیا این درست است؟

نمی دانم که این حرف را کدام از بازیکنانم زده بله خوب مشکلات که داشتیم ولی یک بازیکن هنگامی که وارد زمین می شود باید تمام مشکلات خودش را پشت سر بگذارد و فقط فکر خود را به بازی اش بدهد.

بطورکلی تیم سپاهان تمام تفکرات خودشان را به خوبی توانستند انجام دهند و اجرا کنند ولی ما نتوانستیم.

در مورد رفتن آقای دنیزلی هم سوال شد؟ که گفت فعلاً در رفتن فکر نکرده ام

صحبتهای لوکا بوناچیچ

سرمربی تیم فوتبال سپاهان اصفهان گفت ..پیروزی مقابل یكصدهزارهوادار رقیب  برای ماكاری خارق العاده بود.

لوكابوناچیچ درگفتگوباخبرنگارواحدمركزی خبرافزود..یكصدهزار تماشاگر طرفدارپیروزی برابرقدرت سپاهان سرتعظیم فروداوردند.

وی گفت:شاگردان من ازخودگذشتگی كردندوموفق شدندرقیب پرقدرت را درزمین خودش زمین گیركنند.

بوناچیچ ادامه داد..بارسیدن به دیدارپایانی جام حذفی مطمئن هستم  همانندسال  گذشته باشكست صباباتری قهرمان جام حذفی خواهیم شد.

وی درباره اخراجش از زمین بازی گفت : تصمیم داور كاملا درست بود اما فكر می كنم اخراج من باعث شد تا سپاهان به خود بیاید و حملات دامنه داری را بر روی دروازه پیروزی تدارك ببیند.

وی ادامه داد : به عمد كاری كردم كه داورمن رااخراج كند چون می دانستم  با این كار شیرازه تیم من محكم و مصمم تر می شود.

وی درباره بازی گفت: از نظرفنی اختلاف سپاهان و پیروزی 3 گل نبود اما ما به خوبی از موقعیتهای خودمان استفاده كردیم و در مقابل ، پیروزی در زدن ضربه ، آخر بد عمل كرد.

پژمان نوری درحال عبور از بازیکن سپاهان

صحبت های پژمان نوری

هافبك تیم پیروزی تهران گفت : داور دیدار با اشتباهات مفرط به میلیونها هوادار پیروزی ظلم كرد.

پژمان نوری در گفتگو باخبرنگار واحدمركزی خبرافزود : قهرمانی درصحنه  اعلام پنالتی به سود سپاهان شتاب زده و بی دقت عمل كرد چون من اصلا به بازیكن حریف برخورد نكردم .

وی ادامه داد : تنها 4 دقیقه تارسیدن به دیدار پایانی جام حذفی فاصله داشتیم اما داورمسابقه با اشتباه فاحش خود به میلیونها هوادار پیروزی ظلم كرد.

نوری در پایان گفت: باخت سنگین به سپاهان دلیلی برای توجیه ندارد اما واقعا داور باعث باخت ما شد.

مطالب مرتبط :

آنالیز بازی پرسپولیس – سپاهان