تبیان، دستیار زندگی
اگر به من بگویند خدمتگزار ، بهتر از این است كه بگویند رهبر ؛ رهبرى مطرح‏نیست ، خدمتگزارى مطرح است ، اسلام ما را موظف كرده كه خدمت كنیم . در اسلام و پیش من رهبرى مطرح نیست ، برادرى مطرح است . من با مردم ایران برادر هستم ، و خود را خادم و سرباز آنان مى‏
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

امام درباره امام

امام خمینی

اگر به من بگویند خدمتگزار ، بهتر از این است كه بگویند رهبر ؛ رهبرى مطرح‏نیست ، خدمتگزارى مطرح است ، اسلام ما را موظف كرده كه خدمت كنیم .

در اسلام و پیش من رهبرى مطرح نیست ، برادرى مطرح است .

من با مردم ایران برادر هستم ، و خود را خادم و سرباز آنان مى‏دانم .

من از خداى تبارك و تعالى توفیق همه را مى‏خواهم . من از بیرون آمده‏ام كه‏خدمت به شما بكنم. من خادم شما هستم ، من خادم ملت‏شما هستم .

من آمده‏ام تا پیوند خدمتگزارى خودم را به شما عزیزان عرضه كنم ، كه تاحیات دارم خدمتگزار همه هستم، خدمتگزار ملتهاى اسلامى ، خدمتگزار ملت بزرگ‏ایران ، خدمتگزار دانشگاهیان و روحانیان ، خدمتگزار همه قشرهاى كشور و همه‏قشرهاى كشورهاى اسلامى و همه مستضعفین جهان .

این جانب كه یك نفر از خدمتگزاران علماى اعلام و ملت اسلام هستم ، در مواقع ‏خطیر و براى مصالح بزرگ اسلامى ، حاضرم براى كوچكترین افراد تواضع و كوچكى ‏كنم ، تا چه رسد به علماى و مراجع عظام - كثر الله امثالهم - .

من دعاگوى همه شما هستم و خدمتگزار همه ملت . و من امیدوارم كه بتوانم این‏خدمتم را تمام كنم ،.

خمینى دست‏یكایك شما را مى‏بوسد و به یكایك شما احترام مى‏گذارد و یكایك‏ شما را رهبر خودش مى‏داند ، كه بارها گفته‏ام من با شما یكى هستم .

من آمده‏ام كه بزرگوارى شما را حفظ كنم من آمده‏ام كه دشمن هاى شما را زمین‏ بزنم .

من احتیاج به كمك مالى ندارم . من با شاه ، با یك قلم و چند صفحه كاغذ مبارزه مى‏كنم ؛ و اگر یك وقت محتاج به كمكى باشم ملت من به من كمك خواهد كرد .

پیش من مكان معینى مطرح نیست ، عمل به تكلیف الهى مطرح است ، مصالح‏ عالیه اسلام و مسلمین مطرح است .

براى من مكان مطرح نیست، آنچه مطرح است مبارزه بر ضد ظلم است ؛ هر جابهتر این مبارزه صورت بگیرد ، آن جا خواهم بود .

من اكنون قلب خود را براى سرنیزه‏هاى مامورین شما حاضر كرده‏ام ، ولى براى‏قبول زورگویی ها و خضوع در مقابل جبارهاى شما حاضر نخواهم كرد .

من براى چند روز زندگى با عار و ننگ ارزشى قائل نیستم .

اگر خمینى هم با شما سازش كند ، ملت اسلام با شما سازش نمى‏كند .

ملت ایران باید بداند كه من در كنار آنان ، تا آخرین نفس براى حفظ قوانین‏اسلام و مصالح مملكت به مبارزه خود ادامه مى‏دهم .

خدا مى‏داند كه شخصا براى خود ذره‏اى مصونیت و حق و امتیاز قائل نیستم ؛ اگرتخلفى از من هم سر زد ، مهیاى مؤاخذه‏ام .

امیدوارم كه خمینى از راه مستقیم اسلام ، كه مبارزه با قدرت هاى ستمگر است‏ هیچ گاه منحرف نشود .

آنهایى كه شناخته‏اند ،مى‏دانند كه من آنى كه باید انجام بدهم تحت تاثیر واقع نمى‏شوم ، انجام مى‏دهم .

من بارها اعلام كرده‏ام كه با هیچ كس ، در هر مرتبه‏اى كه باشد عقد اخوت‏ نبسته‏ام ؛ چهارچوب دوستى من ، در درستى راه هر فرد نهفته است .

من اعلام مى‏كنم كه هر كس به من نسبت بدهد مطلبى را كه بر خلاف دستورات ‏اسلامى است ، دروغ گفته است .

اگر من یك وقتى دیدم كه مصلحت اسلام اقتضا مى‏كند كه یك حرفى بزنم ، مى‏زنم و دنبالش راه مى‏افتم، و از هیچ چیز نمى‏ترسم - بحمد الله تعالى - ؛ والله تا حالا نترسیده‏ام ، آن روز هم كه مى‏بردنم ، آنها مى‏ترسیدند ، من آنها را تسلى مى‏دادم كه نترسید .

من از آن آدم ها نیستم كه یك حكمى اگر كردم ، بنشینم چرت بزنم كه این حكم‏ خودش برود ؛ من راه مى‏افتم دنبالش .

من پاپ نیستم كه فقط روزهاى یك‏شنبه مراسمى انجام دهم ، و بقیه اوقات ‏براى خودم سلطانى باشم و به امور دیگر كارى نداشته باشم .

من دست از كار خودم برداشتم كه طلبگى بود و آمدم این جا ، براى این كه ما یك حكومت صالح نداشتیم ، و یك قدرت صالحه در كار نبود .

من دست برادرى دراز مى‏كنم به تمام ملت هاى اسلام ، به تمام مسلمین دنیا ، درشرق و غرب عالم هر چه مسلم هستند .

امام خمینی

من دست عموم ملت اسلام و آزادیخواهان جهان را ، در راه قطع ریشه استعمار و استعمارگران ، استقلال ممالك اسلامى و گسستن زنجیره‏هاى اسارت ، مى‏فشارم .

من دست و بازوى همه عزیزانى كه در سراسر جهان كوله‏بار مبارزه را بر دوش‏ گرفته‏اند ، و عزم جهاد در راه خدا و اعتلاى عزت مسلمین را نموده‏اند ، مى‏بوسم ‏و سلام و درودهاى خالصانه‏ خود را به همه غنچه‏هاى آزادى و كمال نثار مى‏كنم .

من در این آخر عمر ، متواضعانه دست ‏خود را به طرف تمام گروه هایى‏كه براى برپایى اسلام و احكام آن ، كه تنها راه سعادت و ضامن استقلال و آزادى ایران از استعمار نو و كهنه است ، كوشش و فداكارى مى‏كنند دراز مى‏كنم ‏و از همه استمداد مى‏نمایم .

این جانب با تمام طاقت ، در حصول وحدت همه اقشار ملت مسلمان كوشش‏ كرده و مى‏كنم .

من به شما ملت ایران سفارش مى‏كنم كه اگر در روزنامه‏اى ، در مطبوعاتى ، در جاى دیگرى به من سب بكنند، فحش بدهند ، كسى حق ندارد كه یك كلمه بگوید .

من تحریم كردم بر شما جوابگویى را ؛ براى این كه توطئه است ، توطئه‏ها را با سكوت خنثى كنید ؛ و اگر چنانچه توطئه زیاد شد با مشت‏ خنثى مى‏كنیم .

من گرچه فرزند عزیزى را كه پاره تنم بود از دست دادم ، لكن مفتخرم كه چنین ‏فرزندان فداكارى در اسلام وجود داشت و دارد .

من همواره به خلوص و صفاى بسیجیان غبطه مى‏خورم ، و از خدا مى‏خواهم تا بابسیجیان محشورم گرداند ، چرا كه در این دنیا افتخارم این است كه خود بسیجى‏ام .

خون و جان ناقابل خویش را براى اداى واجب حق و فریضه دفاع از مسلمانان‏آماده نموده‏ام ، و در انتظار فوز عظیم شهادتم .

من وقتى مطالعه روحیه مردان و زنان جوان از دست داده را مى‏كنم كه‏ شجاعانه در مقابل مصائب ایستادگى كرده و مى‏كنند ، براى خود احساس شرمندگى ‏مى‏كنم .

هم برادرهاى ما و هم خواهرهاى ما ، همه سربازهاى اسلام هستیم . و من ‏امیدوارم كه در آن كتابى كه بناست اسم سربازها را بنویسند ، اسم ماها را هم‏ به نام سرباز بنویسند .

من امیدوارم به فوز احدى الحسینین نایل شوم ، یا پیشرفت مقصود و اقامه ‏یا شهادت در راه آن كه راه حق است . عدل و حق ،

قدرت ها و ابرقدرت ها و نوكران آنان مطمئن باشند كه اگر خمینى یكى و تنها هم‏ بماند ، به راه خدا كه راه مبارزه با كفر و ظلم و شكر و بت‏پرستى است ادامه ‏مى‏دهد ، و به یارى خدا در كنار بسیجیان جهان اسلام ، این پابرهنه‏هاى مغضوب ‏دیكتاتورها ، خواب راحت را از دیدگان جهانخواران و سرسپردگانى كه بر ستم وظلم خویش اصرار مى‏نمایند سلب خواهد كرد .

هیهات كه خمینى در برابر تجاوز دیوسیرتان و مشركان و كافران به حریم قرآن ‏كریم و عترت رسول خدا و امت محمد - صلى الله علیه و آله - و پیروان ‏ابراهیم حنیف ، ساكت و آرام بماند ، و یا نظاره‏گر صحنه‏هاى ذلت و حقارت ‏مسلمانان باشد .

نهضت ما قائم به شخص نیست ، نهضت ما همگانى است ، همه ملت رهبرند ، همه بیدار شده‏اند .