تبیان، دستیار زندگی
در ابتدای این مراسم خوش بین رئیس مرکز گسترش فرهنگی هنری دانشجویان درباره برگزاری این مراسم گفت: "این مرکز هنرمندان را با توجه به سابقه آنها برای حضور در سلسله برنامه های بازی آفرینان انتخاب کرد. نمایش فیلم های برگزیده هم به همین صورت بود ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ستاره ها در جمع دانشجویان

ستاره ها در جمع دانشجویان

دانشجویان از بازیگران برگزیده سینمای ایران تقدیر کردند

مراسم اختتامیه جشن بازی‌آفرینان سینما عصر روز گذشته با حضور برخی هنرمندان و علاقمندان هنر در تالار فارابی دانشگاه هنر برگزار شد.

در مراسم جشن بازی آفرینان سینما عزت الله انتظامی، فاطمه معتمد آریا، پرویز پرستویی، رضا کیانیان، سیروس تسلیمی، کیومرث درمبخش، اکبر عبدی و جمعی از منتقدان سینما حضور داشتند.

در ابتدای این مراسم خوش بین رئیس مرکز گسترش فرهنگی هنری دانشجویان درباره برگزاری این مراسم گفت: "این مرکز هنرمندان را با توجه به سابقه آنها برای حضور در سلسله برنامه های بازی آفرینان انتخاب کرد. نمایش فیلم های برگزیده هم به همین صورت بود. هنرمندان جوان زیادی در حال حاضر فعالیت می کنند، اما هدف ما گفتگو و برگزاری جلسات با بازیگران باسابقه بود و امیدواریم برنامه را در شان این هنرمندان برجسته برگزار کرده باشیم."

رضا کیاینان در ادامه با اشاره به راز موفقیت بازیگری در سینما افزود: "امروز در این برنامه می خواهم به شما عزیزان و علاقمندان به هنر بازیگری دو نکته یا به گونه ای دو راز بگویم. اول اینکه آرزو نکنید بلکه کار کنید، زیرا آرزو کردن باعث می شود کار نکنید، اما کار کردن باعث می شود آرزوهای شما برآورده شود. دوم اینکه از کاری که می کنید لذت ببرید."

حمید دهقانپور رئیس دانشکده سینما ـ تئاتر دانشگاه هنر هم با تشکر از حضور بازیگران برجسته سینما افزود: "هویت در فرهنگ و هنر ما نهفته است. چرا ما باید شاهد فیلم "300" در سینمای هالیوود باشیم؟ برخورد کن امسال را نیز با سینمای ایران دیدیم. اگر این فرهنگ را از ما بگیرند ما بی هویت خواهیم شد. هنرمندانی حاضر در این مجلس وامداران این هنر و فرهنگ هستند."

عزت الله انتظامی در ادامه جلسه با اشاره به تجربیات خود در نقش های سینمایی و تئاتری گفت: "عشق به کار می تواند هر هنرمندی را به اوج برساند، عشقی که هرگز از آن سیر نمی شود. توصیه من به شما این است که فقط کار کردن می تواند شما را به اوج برساند."

پرویز پرستویی، دیگر بازیگر حاضر در این مراسم، درباره ارتباط بازیگر حرفه ای با نابازیگران سخن گفت و افزود: "ما همیشه برای بازی در فیلم ها در ارتباط با نابازیگر خونسردی خود را حفظ و به راحتی با آنها ارتباط لازم را برای ایفای نقش برقرار کرده ایم. هر کدام از ما بازیگران که امروز در این مراسم حضور داریم هیچ حب و بغضی در این زمیه نداشته و نداریم و به خوبی از حضور این عزیزان پذیرایی می کنیم."

کیومرث درمبخش و سیروس تسلیمی هم دیگر حاضران در جلسه بودند که به ترتیب درباره مرحوم پرویز فنی زاده و سوسن تسلیمی سخن گفتند. فاطمه معتمد آریا هم گفت: "من اوایل دهه 60 زمانی که تصمیم گرفتم در سینما فعالیت کنم می شنیدم که عده ای با حضور ما تئاتری ها مخالف هستند. آنها معتقد بودند ما برای چه از تئاتر به سینما آمده ایم و قرار است چه کاری کنیم. تهیه کننده ای به من گفت تو چهره یا صدایی مناسب برای بازی در سینما نداری، اما همان زمان محمدعلی سجادی با درایت کامل نقش فیلم خود را به من سپرد."

وی ادامه داد: "من اینگونه وارد سینما شدم و در حال حاضر معتقدم صدا گاهی 50 و گاهی 90 درصد بازی من است و حذف آن حذف بخشی از شخصیت من. متاسفانه بچه های نسل جدید اشتباه حرف می زنند. نوعی لمپنیزم پنهانی وارد صحبت کردن این نسل شده که گویی که متعلق به هیچ جای دنیا نیست. این را بدانید که زبان و بیان 100 درصد چیزی است که رابطه بین بیننده و شنونده را شکل می دهد."

اکبر عبدی هم در ادامه بیان کرد: "من رشته دیگری در دانشگاه خواندم و به نوعی با شانس و لطف خداوند وارد سینما شدم. سینما در کشور ما به سرعت در حال تعطیل شدن است. من شما را دوست دارم و نگران شما هستم."

در ادامه این مراسم با حضور پرویز پرستویی و فاطمه معتمد آریا از حمیدرضا صدر، امیر پوریا، رامتین شهبازی، نیما حسنی نسب، امیر قادری، کیومرث درمبخش، احمد طالبی نژاد، سعید قطبی زاده، سحر عصر آزاد و شاپور عظیمی به عنوان منتقدان سلسله برنامه های بازی آفرینان تقدیر شد.

پس از نمایش فیلم کوتاهی از برنامه های بازی آفرینان در تالار فارابی دانشگاه هنر، با حضور امید روحانی و حمید دهقان پور از عزت الله انتظامی، گلاب آدینه، پرویز پرستویی، فاطمه معتمد آریا، رضا کیانیان، سوسن تسلیمی، اکبر عبدی، آتیلا پسیانی، مرحوم پرویز فنی زاده و پروانه معصومی تقدیر شد.

مطالب مرتبط :

گزارش تصویری مراسم تقدیر از ستاره ها

فراز و نشیب فعالیت حرفه‌ای ستارگان سینمای ایران

منبع : خبرگزاری مهر