تبیان، دستیار زندگی

دیگر نگران سفیدی موهایتان نباشید

روش های از بین بردن موهای سفید

بسیاری از افراد با دیدن یک تار موی سفید احساس می کنند که سن و سالی از آنها گذشته است و نسبت به موهای سرشان کمی حساس می شوند . هر روز جلوی آینه می ایستند و شروع می کنند به گشتن تارهای سفید مویشان اما...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
موهای سفید، تار مو، اختلال تیروئید، کم خونی، ماساژ درمانی، پوست سر، روغن مو، ماسک مو، زیبایی، انسان زیبا
درمانگران طب سنتی معتقدند که سفید شدن مو تنها نشانه ی پیری نیست و این سفیدی می تواند علل دیگری همچون وراثت، اختلال تیروئید، کمبود ویتامین B12، کم خونی و ... باشد ؛ اگر مطمئن هستید که علت سفید شدن موهایتان به علت وراثت نیست می توانید به نسخه درمانگران طب سنتی عمل كنید و با ساده‌ترین شیوه‌ها با سفیدی تارهای موی خود مبارزه كنید چرا که اصلاح هر یک از اختلالات ذکر شده در بالا می تواند تا حد زیادی از سفید شدن موهایتان جلوگیری کند اما اگر علت سفید شدن موهایتان وراثت است و همچنان در سن جوانی به سر می برید نگران نباشید شما با روش های ارائه شده در این مطلب می توانید جلوی سفید شدن موهایتان را بگیرید.

ماساژ درمانی کنید
اغلب اوقات، پوست سر به دلایل وراثتی یا بالا بودن سطح استرس و مشکلات روحی، از کمبود جریان خون رنج می برد. این مسئله به تامین مواد مغذی پوست آسیب وارد می سازد و سبب افزایش ناگهانی تعداد موهای سفید می شود. برای ممانعت از این رویداد، جریان خون را در پوست سرتان با ماساژهای منظم سر خود افزایش دهید.

این عمل به عنوان یک استراتژی مفید تاثیر بسیار خوبی دارد، به این معنا که اضطراب ها و تنش ها را کم کرده و به شما جهت بهتر شدن جریان خون یاری می رساند. در صورتی که پوست سر را با روغن کنجد، روغن نارگیل، روغن خردل و روغن هایی از این دست ماساژ دهید، نتایج بهتری حاصل می شود.

از ادویه ها کمک بگیرید
برگ های کاری در اصل ادویه معطری هستند که برای مزه دار کردن غذاها استفاده می شوند. با این وجود، این ماده محتوی مواد بیوشیمیایی ای است که ریشه موها را محکم کرده و شادابی پوست سر را افزایش می دهد. سعی کنید در غذاهای روزانه خود بیشتر از برگ های کاری استفاده کنید، همچنین می توانید مقداری برگ کاری له شده را با روغن نارگیل مخلوط کنید و از آن به عنوان تونیک ضدسفید شدن مو استفاده کنید.

کره ای که از شیر خالص گاو گرفته می شود نیز ماده ای برای جلوگیری از آغاز سفیدشدن موها شناخته شده است. این یکی از دلایلی است که پزشکان مکتب طب سنتی و گیاهان باستانی هندوستان که آیورودا نام دارد، بر خوردن حداقل مقدار کمی کره خالص که از شیر گاو گرفته شده باشد، به عنوان دارویی برای جلوگیری از سفیدی مو تاکید کرده اند.

این روغن مو را تجربه كنید
اگر ترجیح می‌دهید علاوه بر درمان سفیدی موها به جوان‌شدن ساقه موهای‌تان كمك كنید، توصیه می‌كنیم تركیب روغن حنا و نارگیل را تجربه كنید. برای تهیه این روغن كه می‌تواند با یكی 2مرتبه استفاده موهای سفیدتان را تیره كنید. كافی است مقداری روغن نارگیل خالص از نزدیك‌ترین عطاری محل زندگی‌تان تهیه كنید و به اندازه یك استكان از آن را درون ظرفی بریزید و آن را به شیوه غیرمستقیم روی حرارت قرار دهید تا به جوش آید. وقتی روغن به جوش آمد آن را از روی حرارت بردارید و برگ‌های خشك شده گیاه حنا را داخل آن بیندازید. بعد از مدتی خواهید دید كه رنگ روغن به قهوه‌ای متمایل می‌شود. برای استفاده از این روغن كافی است اجازه دهید به طور كامل سرد شود. سپس با كمك یك قاشق چای خوری چند قطره از آن را روی موهای‌تان بریزید و با كمك بند دوم‌ انگشتان دست به آرامی موها را ماساژ دهید. این شیوه ماساژ مانع از آسیب رسیدن به ریشه مو و كنده‌شدن آنها می‌شود. این روغن را هفته‌ای 2 بار روی موهای‌تان ماساژ دهید و اجازه دهید به مدت 30 دقیقه روی موهای‌تان بماند. 

با این عصاره موهای‌تان را بشویید
اگر در گروه افرادی هستید كه عجله دارید و می‌خواهید خیلی سریع با تارهای سفید موی خود خداحافظی كنید، توصیه می‌كنیم از لوسیون بابونه برای شست‌وشوی موهای‌تان استفاده كنید. برای تهیه عصاره بابونه می‌توانید 3 قاشق از برگ‌های خشك شده بابونه را با 3 لیوان آب مخلوط كنید و  آن را روی حرارت بگذارید و اجازه دهید تا نصف آب آن باقی بماند. این جوشانده را صاف كنید و تمام برگ‌های خشك را با كمك صافی جدا كنید و اجازه دهید این عصاره سرد شود. سپس از این عصاره برای شست‌وشوی موهای‌تان استفاده كنید. هر روز بعد از شامپو كردن موها با شامپوی گیاهی  از این عصاره برای شست‌وشوی موهای‌تان استفاده كنید و اجازه دهید روی موهای‌تان خشك شود.

طرز تهیه ماسک براق و سیاه کننده موها با سیب زمینی
برای این کار کافی است سیب زمینی را پوست بکنید و پوست آنها را در 2 لیوان آب به مدت 5 دقیقه بجوشانید و زیر گاز را خاموش کنید و به مدت 5 دقیقه آن را کنار بگذارید تا خنک شود.  آن را در کاسه ای بریزید و برای خوشبو کردن آن چند قطره روغن یا اسانس رزماری یا اسطوخودوس در آن بریزید. سپس مانند همیشه موهایتان را شستوشو دهید و آن ترکیب را بر سرتان بریزید و سر و موهایتان را با آن ماساژ دهید؛ خواهید دید که موهای سفیدتان ناپدید میشود.
منابع : زندگی ایده آل/ برترین ها / آرایشگری 
مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.