تبیان، دستیار زندگی

خیالبافی جدید اسرائیلی‌ها

اینجا کجاست؛ مهرآباد یا دمشق؟

رژیم کودک کُش اسرائیل یکی از ارکان اصلی جنایت وحشتناک حمله موشکی به سوریه است که تاکنون نامی از آن به میان نیامده است. اسرائیل با توهم سلطه بر خاورمیانه، همواره یکی از ارکان اصلی براندازی حکومت بشار اسد و امنیت زدایی در این کشور بوده است. حالا آنها با یک مانع به نام ایران رو به رو هستند و برای مقابله با آن دست از هیچ تلاشی بر نمی‌دارند؛ حالا شایعه ای جدید...
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
حمله به سوریه
در پی حمله‌ی موشکی نیمه شب شنبه به سوریه که تنها 3 ساعت به طول انجامید؛ با تخریب چند ساختمان و مرکز علمی_پژوهشی ضربه‌ای بر بدنه‌ی علمی این کشور وارد شد. این حمله که از سوی متحدان غربی (ایالات متحده آمریکا، فرانسه و انگلستان) صورت گرفت؛ با واکنش‌های جهانی گسترده‌ای همراه شد. واکنش‌هایی که حکایت از نقض حقوق بشر از سوی این کشورها و نیز ناکامی غرب‌ها در این حمله را داشت، هرچند که سردمداران این سه کشور معتقد بودند که حمله موشکی روز شنبه، موفقیت آمیز بوده و آنان توانسته‌اند "قلب برنامه‌ی تسلیحات شیمیایی" دولت بشار اسد را مورد هدف قرار دهند!

الکساندر شِرین Alexander Sherin (رئیس کمیسیون امور دفاعی روسیه) ضمن تشبیه شخصیت و استراتژی‌های سیاسی دونالد ترامپ به آدولف هیتلر Adolf Hitler وی را "هیتلر عصر ما" نامید و رسما اعلام کرد که این اقدام وحشیانه‌ی غربی‌ها، با دستور مستقیم ایالات متحده و با هدف ایجاد اختلال در روند بازدید کارشناسان سازمان منع سلاح‌های شیمیایی انجام گرفته است.

یکی از فرماندهان ارشد ارتش اسرائیل معتقد است که بزرگ‌ترین علت جنگ نیابتی اسرائیل علیه اریان در سوریه، حمایت این کشور از حکومت بشار اسد و حزب الله است.



متحد چراغ خاموش!

آنچه که در این میان از اهمیتی خاصی برخوردار است، ضلع چهارم حمله به سوریه است. ضلعی که هرگز از آن نامی برده نشد و تصور اذهان عمومی بر بی‌طرفی این ضلع پنهان است. رژیم کودک کُش اسرائیل ضلع آخر این جنایت وحشتناک محسوب می‌شود که با توهم سلطه بر خاورمیانه، همواره یکی از ارکان اصلی براندازی حکومت بشار اسد و امنیت زدایی در این کشور بوده است.

مدت‌ها بود که آمریکا و اسرائیل سعی بر آن داشتند تا پیامی با مضمون کناره‌گیری جمهوری اسلامی از قدرت در خاورمیانه را به ایران ارسال کنند که هرگز فرصت آن محیا نشد زیرا ایران اسلامی با تمام فشارهای حاصل از بدعهدی‌های مستمر ایالات متحده و هم‌پیمانانش، از مسیر قانونی و مشخص در سطح بین‌المللی تخطی نکرده.

 

                               واکنش سخنگوی وزارت امور خارجه به حمله موشکی متحدان غربی به سوریه

اما حضور مدافعان حرم ایرانی در سوریه، بهترین بهانه برای ارسال این پیام بود تا جایی که اپوزیسیون حکومت بشار اسد؛ یکی از اهداف اصلی حملات موشکی اخیر به این کشور را پاسخی به پیشروی‌های مدافعان در پاک سازی برخی شهرهای سوریه از تروریست‌های داعشی دانستند.


اکنون و با گذشت چند روز از حمله موشکی متحدان غربی به سوریه، رسانه‌های رژیم صهیونیستی با انتشار تصاویری هوایی از برخی مناطق سوریه، موج جدیدی از شانتاژ خبری را راه‌اندازی کرده‌اند. آن‌ها مدعی شده‌اند که این تصاویر مربوط به پایگاه نظامی ایران در سوریه و استقرار هواپیماهای نظامی، غیرنظامی و پهپادهای فراوان است که برای حملات انتقام‌جویانه‌ی ایران از آمریکا آماده شده‌‎اند. 
اما بررسی تصاویر نشان می دهد که این تصاویر که توسط ارتش اسرائیل در اختیار رسانه ها قرار گرفته است، تصاویری از فرودگاه مهرآباد است و هواپیماهایی که در تصویر دیده می شود هواپیماهای غیرنظامی هستند که شباهتی به پهبادهای نظامی و اطلاعاتی ندارد. 

در واقع رژیم صهیونیستی با یک پروپاگاندای حساب شده، در حال متهم جلوه دادن ایران در سطح جهانی است تا با این روند، در کنار فشارهای سیاسی و اقتصادی ایالات متحده، دیگر کشورها را در مسیر اِعمال فشارهای همه جانبه به جمهوری اسلامی متحد کند.


رژیم صهیونیستی که چندی پیش با مورد هدف قرار دادن پایگاه تی-۴ در سوریه شماری از ایرانیان به شهادت رساند، نتوانست ایران را تحریک به واکنش نظامی کند بنابراین، این‌بار با پوششی جدید و در کالبد متحدان غربی این نقشه شوم را اجرایی کرد تا شاید بتواند در خارج از مرزهای ایران، جنگی همه جانبه را راه اندازد که این‌بار نیز با شکست مواجه شد.

در واکنشی دیگر، این رژیم به جنگ رسانه‌ای روی آورد تاجایی که روز گذشته روزنامه جروزالم پست طی انتشار خبری به نقل از سخنگوی نظامی اسرائیل نوشت: "ایران سعی دارد تا حمله آمریکا به سوریه را پاسخ داده و این حملات می تواند با استفاده از موشک های هدایت شونده یا پهپاد صورت بگیرد. اسرائیل با هرگونه عملیات نظامی ایران که از داخل سوریه هدایت شود، مقابله خواهد کرد."

"ژنرال نیتزن نوریل" یکی از فرماندهان ارشد ارتش اسرائیل معتقد است که بزرگ‌ترین علت جنگ نیابتی اسرائیل علیه ایران در سوریه، حمایت این کشور از حکومت بشار اسد و حزب الله است.(1) زیرا ادامه‌ی این روند، در عمل به معنی به پایان رسیدن هژمونی اسرائیل و آمریکا در منطقه است. در واقع تمام مبالغی که آمریکایی ها هزینه کردند، تا امنیت اسرائیل برای حضور پرقدرت در منطقه تامین شود، اکنون به دلیل حضور ایران در عراق و رابطه نزدیک با دولت و ملت این کشور و همچنین حضور در سوریه از یک طرف و بالارفتن احتمال پیروزی جناح نزدیک به ایران در لبنان، از بین رفته است.

پی‌نوشت:

1. اسرائیل از جنگ در سوریه چه می خواهد؟، خبرگزاری العالم، فروردین 1397