تبیان، دستیار زندگی

لاله های روحانی؛

طلبه شهید محمد ابراهیم تازیک

او در خجسته سالروز عیدسعید مبعث رسول مکرم اسلام صلى‌اللّه‌علیه‌وآله و به سال 1344 شمسى در روستاى "سرخنکلاته" از توابع گرگان به دنیا آمد و قبل از دبستان به آموختن قرآن کریم پرداخت.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
شهید محمد ابراهیم تازیک
او در خجسته سالروز عیدسعید مبعث رسول مکرم اسلام صلى‌اللّه‌علیه‌وآله و به سال 1344 شمسى در روستاى "سرخنکلاته" از توابع گرگان به دنیا آمد و قبل از دبستان به آموختن قرآن کریم پرداخت. در هفت سالگى به مدرسه رفت و تا پایان راهنمایى ادامه تحصیل داد؛ در همین ایام، به علوم حوزوى روى آورد و در مدرسه علمیه شهرستان گرگان مشغول فراگیرى مقدمات علوم دینى شد و از اساتید فاضل آن مرکز علمى بهره برد.

بعد از گذشت زمانى، عازم شهر قم شد و تحصیلات خود را در جوار حرم ملکوتى دختر موسى‌بن جعفر علیه‌السلام ادامه داد. با شروع جنگ تحمیلى، شوق پرواز به ملکوت و نائل شدن به مقام شهادت، این طلبه دلاور را به آموزش نظامى وا داشت و بدین‌سان خویش را آماده نبرد با دشمن کرد.

محمدابراهیم چندین مرتبه به جبهه رفت و در عملیات گوناگون به همراه رزمندگان اسلام جنگید تا سرانجام در عملیات کربلاى 10 در اول اردیبهشت 66، به فیض عظیم شهادت نائل گشت و همچو شمع در شوق وصال دوست ذوب شد. جسم او را در روستاى زادگاهش در نقاب خاک پنهان کردند، اما روحش نظاره‌گر اعمال و رفتار ماست.

بخشى از وصیت‌نامه شهید:
برادران و خواهران حزب‌اللّه! بدانید که دیروز گذشت و باید به فکر امروز بود، از این فرصت‌ها استفاده کنید، براى امت اسلامى کار کنید، که از صدر تاریخ اسلام خون‌ها براى آن ریخته شد. کارها و اعمال جاهلیت را انجام ندهید. در امور الهى، امور شخصى را زیر پا بگذارید و به فکر جامعه اسلامى باشید.          




منبع: وبسایت افق حوزه