تبیان، دستیار زندگی

لاله های روحانی؛

طلبه شهید على‌اكبر على‌محمدى

طلبه شهید على‌اكبر على‌محمدى كه دفتر حیاتش سال 1344 در «حداده»، از توابع شهرستان دامغان گشوده شد. خانواده او در زمان كودكى او به تهران مهاجرت كردند و على‌اكبر دوران ابتدایى و راهنمایى را در تهران گذراند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
طلبه شهید على‌اكبر على‌محمدى
خانواده او در زمان كودكى او به تهران مهاجرت كردند و على‌اكبر دوران ابتدایى و راهنمایى را در تهران گذراند. بعد از اتمام سال دوم دبیرستان، وارد مدرسه علمیه شهید بهشتى شد و پس از مدتى به مدرسه امیرالمؤمنین علیه‌السلام شهررى رفت.با وجود سن كم، هیچ‌وقت اسراف نمى‌كرد، در كارها نظم را رعایت مى‌كرد، قلبى رئوف و مهربان داشت و با این‌كه از جهت مالى وضع خوبى داشت، همیشه در فكر محرومان و مثل آنان بود. دوستش مى‌گوید: «روزى به او گفتم: چرا شیك نمى‌گردى؟ اشك از چشمانش جارى شد و با حالتى بغض‌آلود گفت: شما چرا این‌طور فكر مى‌كنید؟! من وقتى به مدرسه مى‌روم و مى‌بینم كه دوستانم وضع مناسبى ندارند، چطور آرام بگیرم!»

از مدرسه امیرالمؤمنین علیه‌السلام به مدرسه هانیه رفت و در محضر آیةاللّه رفیعى، لمعتین را به اتمام رساند و به خاطر روحیه بالا و قدرت مدیریتى، به عنوان مدیر مدرسه انتخاب شد. البته امورى چون مدیریت، تحصیل كتب حوزوى و حتى ازدواج نتوانست عزم و جزم او را براى ورود به عرصه جهاد و ایثار خدشه‌دار كند. شهید على‌محمدى در سال 1362 در اولین حضورش در جبهه‌ها در عملیات خیبر شركت كرد و این حضورش به مجروحیتش در سال 64 انجامید. پس از بهبودى نسبى، دروس حوزه را ادامه داد و در كنار آن، به دانشگاه امام حسین علیه‌السلام رفت و برادران سپاهى، مقدمات رسمى‌شدن او را فراهم كردند، ولى به قول شاعر:

خرّم آن دل كه به دیدار دوست          مست و شیدا و سبك‌بال مى‌رود

سرانجام این طلبه بزرگوار و خودساخته، با وجود این‌كه تنها چند روز از ازدواجش مى‌گذشت، به منطقه غرب كشور رفت و مهرماه سال 1366 به جمع شهیدان راه حقیقت پیوست. پیكر مطهرش طبق وصیت خودش در بهشت‌زهراى تهران دفن شد.



منبع: وبسایت افق حوزه