آیا فکر می‌کنید اگر دستتان را روی آتش قرار دهید می‌سوزد؟ به‌ طور حتم این طور فکر می‌کنید و احتمالا این اتفاق هم می‌افتد. اما اگر به اشخاصی که بر روی آتش راه می‌روند توجه کنید و یک روز خود را با آن‌ها بگذرانید، شما را متقاعد می‌کنند که آتش، شما را نمی‌سوز
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ایمان بیاوریم به...

نیرویی که کوه‌ها را به حرکت در می‌آورد

ایمان بیاوریم به عظمت هستی و...

معنای واقعی ایمان،اعتقاد به وجود لایزال الهی وایمان بر اراده ی بی بدیل اوست.اما آنچه دراین مقاله قصد بررسی اش راداریم،ایمان به توانمندی های  خود است.

 آیا فکر می‌کنید اگر دستتان را روی آتش قرار دهید می‌سوزد؟ به‌ طور حتم این طور فکر می‌کنید و احتمالا این اتفاق هم می‌افتد. اما اگر به اشخاصی که بر روی آتش راه می‌روند توجه کنید و یک روز خود را با آن‌ها بگذرانید، شما را متقاعد می‌کنند که آتش، شما را نمی‌سوزاند و احتمالاً هم درست می‌گویند. خیلی از مردم معمولی پس از اعتقاد پیدا کردن به این موضوع از روی آتش به راحتی عبور کرده‌اند و پاهایشان کمی سوخته یا اصلاً نسوخته است.

توافق گروهی بر سر این‌گونه مسایل بسیار موثر است. به این معنی که گروهی از مردم تصمیم می‌گیرند که واقعیات موجود را به گونه‌ای دیگر ببینند. ایمان مسری است و ما می‌توانیم آن را به یکدیگر انتقال دهیم. با یکدیگر در مورد قدرت ایمان صحبت کنید و بر روی این موضوع متمرکز شوید که چگونه می‌توانید این نیرو را در وجود خود افرایش دهید. شاید به این ترتیب آسان‌تر به اهداف خود برسید. برای افزایش ایمان در وجود خود به این موارد توجه کنید.

1- در ابتدا معنی ایمان را دریابید. وقتی ما ایمان داریم، در واقع احساس کامل بودن، رضایت و خرسندی می‌کنیم و آرامش وجود ما را در برمی‌گیرد. از زمان حال لذت می‌بریم و ترس از آینده از بین می‌رود زیرا حتم داریم که آینده ی خوبی در انتظار ماست. با وابستگی به آن چه در آینده رخ خواهد داد، همیشه ترس از این نکته وجود دارد که شاید نتوانیم به نتیجه ی مطلوب برسیم مگر این که همه چیز در یک مسیر به‌خصوص راه خود را طی کنند.

با  این نوع تفکر آرامش خود را از دست می‌دهیم و از زمان حال لذت نمی‌بریم.

ایمان داشتن، با آرزو کردن تفاوت دارد. باور و اعتقاد نتایج خوبی در پی خواهند داشت. آرزو کردن یعنی تمرکز بر روی چیزهایی که نداریم در نتیجه بیشتر احساس نیازمندی و فقدان به ما دست می‌دهد تا آرامش درونی.

2- در جست‌وجوی افرادی باشید که نسبت به شما ایمان و اعتقاد بیشتری دارند یا حداقل بتوانند نور ایمان را در وجود شما روشن کنند. این افراد می‌توانند از میان دوستان شما انتخاب شوند یا حتی یک معلم روحانی باشد. کتاب‌هایی در مورد مومنان مطالعه کنید و به نتایج مطلوبی که به دست آوردند، بیندیشید. در مورد اعتقادات‌تان با افرادی که کمتر از شما مومن هستند صحبت نکنید. مگر این‌که مطمئن باشید به اندازه ی کافی این قدرت در شما وجود دارد که بتوانید باورتان را به دیگران انتقال دهید و یا آن را با دیگران تقسیم کنید. زیرا شک نیز مانند ایمان مسری است.

 

3- اگر شک وجودتان را فرا گرفته است، در مورد برطرف کردن آن نگران نباشید.

به گفته ی یکی از پیامبران اگر ما فقط به اندازه ی یک دانه خردل ایمان داشته باشیم می‌توانیم یک کوه را به حرکت درآوریم.

 به جای فرار کردن از شک بر روی ذره‌ای از ایمانتان متمرکز شوید. از نیروی تخیل تان کمک بگیرید. تصور کنید چه احساسی خواهید داشت اگر یک فرد کاملاً مومن بودید، خود را جای یک فرد با ایمان قوی‌تر از خود بگذارید. به محض این‌که در این راه قدم بر‌دارید و نگاه نوینی به این موضوع داشته باشید، به طور حتم ایمان بیشتری را در وجود خود حس خواهید کرد. حتی یک لحظه ایمان داشتن می‌تواند نیروی زیادی در شما ایجاد کند.

 

4- اگر دوست دارید که پیشرفت چشمگیری در موردی که دلخواه شماست، داشته باشید به قلبتان توجه کنید، شاید چیزی که می‌خواهید کمی دور از دسترس به نظر آید یا حتی کمی غیرممکن. دقیقاً بفهمید که چه می‌خواهید، صریح باشید، در مورد آن بنویسید، تصورش کنید، دعا کنید و آن را از خداوند بخواهید، خود را لایق آن بدانید و به این موضوع اعتقاد داشته باشید که خداوند می‌خواهد شما را خوشحال کند، سعی و تلاش کنید سپس رهایش کنید.

 

5- این مرحله کمی دشوار است زیرا شما واقعاً باید آن‌چه خواسته‌اید رها کنید. نباید شک وجود شما را فرا گیرد که آیا خواسته‌‌تان برآورده می‌شود یا خیر و یا این‌که شما چه موقع نتیجه ی آن را خواهید دید. هنگامی که در مورد خواسته‌هایمان با خداوند صادق و صریح هستیم نیرویی برتر از خواستن در ما به وجود می‌آید و آن ایمان به این نکته است که خداوند به بهترین شکلی آرزویمان را برآورده خواهد کرد، حتی اگر در ظاهر خیلی با آن چه انتظارش را داشتیم متفاوت باشد.

تصور کنید که آرزوی شما برآورده شده است. اما فقط نمی‌دانید چه زمانی و در کجا با آن روبه رو خواهید شد. دقیقاً مانند کادوی تولدی است که برای شما پست شده باشد. شما می‌دانید که این کادو وجود دارد، به شما تعلق دارد و شما می‌توانید در حالی که با خرسندی و خوشنودی تمام به زندگی خود ادامه می‌دهید منتظر دریافت آن هدیه باشید.

 

ایمان یعنی تلاش کردن و منتظر موفقیت و کامیابی بودن و این که بپذیرید هر اتفاقی که می‌افتد شما را به موفقیت نزدیک‌تر می‌کند بدون این که اهمیت دهید آن اتفاق چیست. در عوض جست‌‌وجو کردن علایم موفقیت همراه با شک و تردید، تمرین کنید که علایم موفقیت را ببینید.

 

پیشرفت در زندگی و به دست آوردن خواسته‌هایتان به سرعت رخ نمی‌دهد مادامی که تلاش و مبارزه ی کمتری کنید و قدم‌های کمتری بردارید، پیشرفت کمتری خواهید داشت. کسب موفقیت کمی دشوار است. با قدم گذاشتن در مسیرهای ناشناخته ما از زندگی راحت و آسان فاصله می‌گیریم و مجبور به پذیرفتن تغییرات زیاد و سریعی در زندگی می‌شویم . ولی رسیدن به آن‌چه می‌خواهیم، ارزش یک بار خطر کردن را دارد و اگر چنین کردید، خواهید دید که می‌توانید کوه‌ها را به حرکت در آورید.

 

6-در آخراشاره به اصلی مهم ضروری است.درست است که هرآنچه می خواهیم،اگر ایمان داشته باشیم می یابیم ،.ولی گاهی شاید،دست تقدیر ومصلحت خداوندمانع رسیدن ما بر آنچه به رسیدنش پا فشاری داریم می شود.در آن زمان است که تسلیم بر خواست واراده ی او بهترین راه است.

 

                                                                                                                                       

  مقالات مرتبط:

 

عشق،ایمان،برنامه ریزی،....

آرامش، گمشده ای عزیز

زندگانی سیبی است...

این خداوند است!!!

 

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.