تبیان، دستیار زندگی

لاله های روحانی؛

روحانی شهید اسداللّه عیسی‌نیا

وحانی شهید اسداللّه عیسی‌نیا در سال 1334 شمسی در روستای قراخیل قائمشهر دیده به جهان گشود. کودکی و مراحل تحصیلی دبستان و دبیرستان را در همانجا گذراند و سپس به خاطر روحیه مذهبی‌اش وارد عرصه روحانیت شد. دروس حوزوی‌اش را از شهر مقدس قم آغاز کرد و از اساتید برجسته این شهر بهره‌مند شد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
روحانی شهید اسداللّه عیسی‌نیا
روحانی شهید اسداللّه عیسی‌نیا در سال 1334 شمسی در روستای قراخیل قائمشهر دیده به جهان گشود. کودکی و مراحل تحصیلی دبستان و دبیرستان را در همانجا گذراند و سپس به خاطر روحیه مذهبی‌اش وارد عرصه روحانیت شد. دروس حوزوی‌اش را از شهر مقدس قم آغاز کرد و از اساتید برجسته این شهر بهره‌مند شد.

او علاوه بر کسب علم، از تزکیه نفس غافل نشد و رفتار و کردارش الگویی برای آشنایان بود. با آغار جنگ تحمیلی بارها عازم جبهه شد و ضمن مبارزه با دشمن، در کارهای فرهنگی و تبلیغی نیز شرکت می‌کرد. دوستانش از دلاوری و روحیه شهادت طلبی این شهید بزرگوار خاطرات فراوانی دارند.

همرزمانش او را الگوی خود می‌دانستند و نماز را به امامت او برپا می‌داشتند.

سرانجام در اول اسفند سال 64 این روحانی فداکار در منطقه اهواز به مقام شهادت نایل آمد.

قسمتی از دست نوشته شهید:
ای کاش در رکاب اباعبداللّه علیه‌السلام در کربلا بودیم و برای دفاع از اسلام و قرآن، شمشیر می‌زدیم، حال که پسر حسین علیه‌السلام آمد و پرچم خونین پسر فاطمه سلام‌اللّه‌علیها در دست قدرتمند او، من و تو در معرض آزمایش و خدا نظاره‌گر حرکت ما که آیا به سوی حسین علیه‌السلام می‌شتابیم یا ره یزید می‌پیماییم؟!



منبع: وبسایت افق حوزه