تبیان، دستیار زندگی

دماغه طلایی، زیباترین ساحل کرواسی

جذابیت ها و زیبایی های خیره کننده سواحل کرواسی راز پنهانی بود که تا مدت ها افراد کمی از آن اطلاع داشتند. سواحل آرام و دل انگیز کرواسی امروزه از محبوبیت بالایی برخوردار هستند و هر روز بر تعداد کسانی که آن ها را برای گذراندن یک تعطیلات رویایی انتخاب می کنند افزوده می شود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

دماغه طلایی زلاتنی رات

زلاتنی رات ساحلی است پاکیزه، سنگ ریزه ای که توسط گردشگران برای چشم انداز زیبا و خط ساحلی متغیرش شهرت یافته است.

جواهری در میان دریای آدریاتیک

Bol  قدیمی ترین شهر در ساحل جزیره Brac است و در قسمت جنوبی جزیره قرار گرفته است. سواحل زیبای سنگ ریزه ای که به طول ۱۰ کیلومتر امتداد یافته است و ساحل مشهور زلاتنی رات نیز در آن قرار دارد که موجب شده bol تبدیل به محبوب ترین مقصد گردشگری در جزیره Brac باشد. رستوران های متعدد در کنار ساحل، فعالیت های ورزشی فوق العاده و محیط باور نکردنی و مدیترانه ای پیرامون آن Bol  را نقطه ای عالی برای گذراندن یک تعطیلات عالی همراه با خانواده و یا ماجراجویان تبدیل کرده است.

رشته کوه های Bolska kruna و قلعه های Koštilo و Vidova gora مرتفع ترین مناطق جزایر آدریاتیک هستند که تنها با ۱۵ کیلومتر فاصله از فرودگاه بین المللی Brac در بالای bol ایستاده اند. سفر به این منظقه علاوه بر هواپیما از راه زمینی و از طریق کشتی از شهر Supetar نیز ممکن است. Bol سرزمینی با آب های زلال و دریای کریستالی است که توریست های علاقه مند به طبیعت بکر و دست نخورده و زیبایی های موجود در آن را همراه به خانه های سنگی اش به خود جذب می کند

بادهای اقیانوسی
وزش بادهایی که از دریای آدریاتیک برمی خیزند موجب شده تا سواحل زلاتنی رات محل مناسبی برای علاقه مندان به آفتاب و موج سواران باشد. به آسانی می توانید در حالی که زیر آفتاب گرم ساحل ایستاده اید با استفاده از اسپری آب های دریا که توسط این بادها به روی شما می ریزند خنک شوید. این بادها تمام افراد را که در هر سه زاویه ساحل ایستاده باشند دربر می گیرند. موج سواران نیز می توانند از این شرایط نهایت بهره را ببرند و سوار بر باد ملایمی شوند که آن ها را به سمت غرب می برد. کسانی که به موج سواری علاقه مند نیستند نیز می توانند از تماشای بادبادن های باشکوه که در سراسر آب ها در حال حرکت هستند لذت ببرند.

امکانات ساحل
در سراسر ساحل صندلی های برای استراحت در آفتاب، چتر آفتابی و قایق های پدالی قرار دارد که می توان آن ها را کرایه کرد. همچنین گردشگران می توانند در سایه عظیم درختان کاج درست در وسط ساحل بنشینند و از خنکای مطبوع آن استفاده کنند. مانند اکثر سواحل کشور کرواسی زلاتنی رات را بیشتر سنگ ریزه تشکیل می دهد تا شن بنابراین گردشگران اگر نمیخواهند پاهایشان آسیب ببینند باید کفش های مناسب ساحل را بپوشند.
دماغه طلایی زلاتنی رات

ساحل برای افرادی که قصد سفر خانوادگی را دارند مکانی ایده آل است. سبک زندگی ساده آن این امکان را به وجود آورده است به نحوی که در طی اقاکت لزومی ندارد والدین تمام وقت خود را با نگرانی برای کودکانشان بگذرانند.  امکاناتی که برای خانواده های بچه دار تعبیه شده مانند سرویس هایی که دارای صندلی کودک هستند، شهربازی و تجهیزات مرتبط به کودکان شهر bol را مناسب اقامت خانواده ها همراه با کودکانشان می سازند.

مکانی تاریخی
آثار باستانی متعددی که در Bol یافت می شوند گویای تاریخ غنی آن هستند که به عهد باستان بر می گردد. نمونه ای از این آثار عبارتند از: آبشار رومی، سارکوفاتی مسیحی قدیمی، کلیسای سنت جان و تودور از قرن ۱۱، محل اقامت اسقف از قرن ۱۲، کلیسای بانوی بخشش از قرن ۱۵، خانه قهوه ای تقویت شده از قرن ۱۵، کاخ باروک رنسانس با یک گالری با ارزش از آثار هنری معاصرکرواسی برنیزلاو دشکویچ از قرن هفدهم و کلیسای محلی بانو کریمل از قرن ۱۸ میلادی.

جامعه دومینیکن که در سال ۱۴۶۲ تاسیس شد و ساختمان صومعه که در سال ۱۴۷۵ ساخته شده است و کلکسیونی از باستان شناسی پیش از تاریخ و قرون وسطی دریایی، مجموعه ای از معماری و مجسمه سازی روم و اوایل کرواسی و مجموعه ای از دست سازهای مرتبط به کلیسا امروزه در آن نمایش داده می شوند و بیانگر اهمیت فرهنگ و تاریخ در شهر بل هستند. نقاشیی از مریم مقدس و فرزندش همراه با حواریون که توسط نقاش مشهور Tintoretto در سال ۱۵۶۳ کشیده شده در آن نگهداری می شود.
دماغه طلایی زلاتنی رات

در کنار استراحت به فعالیت بپردازید
علاوه بر رستوران های کنار دریا که غذاهایی فوق العاده لذیذ سرو می کنند شهر Bol لحظاتی آرامش بخش را توسط گروه های آوازخوانی، اجرای خوانندگان معروف اپرا، تئاترهای نمایشی و نمایشگاه های هنری هنرمندان معروف در اختیار شما می گذارد. Bol به عنوان برترین نقطه گردشگری جزیره Brac دارای بیش از بیست زمین بازی تنیس می باشد. استادیو بزرگ تنیس شهر گنجایش ۱۸۲۰ نفررا دارد که موجب شده هر سال بهترین تنیس بازهای جهان از سراسر جهان در آن گرد هم آیند و به رقابت بپردازند. همچنین اگر طرفدار فوتبال داخل سالن، والیبال، بسکتبال، پیاده روی، کوهنوردی آزاد، پاراگلایدر، ورزش های آبی، به خصوص غواصی و موج سواری هستند با امکاناتی که در Bol برایتان قرار داده شده به مکان ایده آلی سفر خواهید کرد.

بهترین زمان سفر
بیشترین سفرها به زلاتنی رات در اواسط فصل تابستان صورت می گیرد. کسانی که بین ماه های ژوئن تا سپتامبر به آن سفر کنند می توانند بهترین استفاده را از تعطیلات خود داشته باشند و از ساحلی با هوای گرم و خشک استفاده کنند در حالی که ساحل در آن هنگام بسیار خلوت و آرام است و خبری از هیاهوی جمعیت در آن نیست. ساحل در تمام طول سال باز است اما امکانات آن به ویژه نجات غریقان تنها از ماه مه تا اکتبر در سال هستند.

منبع:مجله گردشگری الی گشت به نقل از  touropia.com