تبیان، دستیار زندگی
رییس‌جمهور گفت: هیچ‌گاه دیگر كشورها امكانات پیشرفت را در اختیار ایران قرار نخواهند داد و ما خود موظفیم كه دست به دست هم دهیم و ایران را بسازیم. ..
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

دست در دست هم، ایران را بسازیم

سفر رئیس جمهور

رییس‌جمهور گفت: هیچ‌گاه دیگر كشورها امكانات پیشرفت را در اختیار ایران قرار نخواهند داد و ما خود موظفیم كه دست به دست هم دهیم و ایران را بسازیم.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) دكتر محمود‌احمدی‌نژاد عصر روز جمعه در ادامه‌ دومین روز از سفر استانی خود به اصفهان، در جمع مردم چادگان با بیان این‌كه " در اندیشه اسلامی نمی‌توان عده‌ای را به خاطر فقر، نداری و نداشتن نفوذ و قدرت طرد كرد" افزود: در اسلام اصل توحید، عدالت و معنویت است و ثروت و نفوذ ملاك نیست.

وی هم‌چنین با بیان این‌كه " هر جا در عرصه‌ جهانی ظلم و دیكتاتوری وجود دارد، این ظلم و دیكاتوری‌ها مورد حمایت قدرت‌های زورگوست" ادامه داد: هر جا نیز دل‌های مومن وجود داشته باشد، مورد كینه این قدرت‌های بزرگ است. آن‌ها فكر می‌كنند كه می‌توانند با زور، منافع خودشان را تامین و دیگر كشورها را چپاول كنند. غافل از آن‌كه خداوند همیشه با مومنان و انسان‌های آزاده است و سرنوشت این قدرت‌های زورگو همراه با بدبختی و نكبت خواهد بود.

ما باید همه دست به دست هم دهیم تا ایران را بسازیم. ما خودمان باید ایران را بسازیم. شما وضعیت دنیا را می‌بینید؛ هیچ كشوری امكانات پیشرت را در اختیار ایران نمی‌دهد ولی ما تا اكنون نیز توانسته‌ایم با همت جوانان خود به پیشرفت‌های زیادی برسیم و ان‌شاء‌الله این پیشرفت‌ها ادامه خواهد داشت.

رییس‌جمهور در بخش دیگری از صحبت‌های خود از زبان مردم چادگان به قدرت‌های زورگو نصحیت كرد: این ظلم‌ها و جنایت‌هایی كه انجام داده‌اید، بس است. این جنایت‌ها را پایان دهید؛ چراكه شما را به قعر جهنم خواهد برد. ما به شما نصیحت می‌كنیم كه راه دوستی با ملت‌ها را انتخاب كنید. یار و همراه ملت‌ها باشید و بدانید ملت ایران تصمیم قاطع خود را برای فتح قله‌های عزت و پیشرفت گرفته است و علی‌رغم مانع‌تراشی‌های شما،‌ این هدف خود را ادامه خواهد داد. شما باید بدانید كه قادر نخواهید بود جلوی حركت ملت ایران را بگیرید و آن را متوقف كنید. بدانید كه مخالفت شما با پیشرفت ملت ایران، باعث می‌شود كه ملت ما بیش از گذشته متحد باشد و در این راه پایداری بیشتری كند. شما تصور كردید می‌توانید با تحریم ملت ایران را مایوس كنید در صورتی كه دیدید اشتباه كردید. در حال حاضر ببینید دشمنان این ملت كجا هستند. صدام و حامیان آن كجا هستند. ما شما را نصیحت می‌كنیم كه به راه درست بازگردید و از سرنوشت صدام عبرت بگیرید.

سفر رئیس جمهور

رییس‌جمهور در بخش دیگری از صحبت‌های خود با بیان این‌كه " موضوع هسته‌یی موضوعی نیست كه بتوان آن را به بازی گرفت" گفت: دسترسی به فن‌آوری هسته‌یی خواست تمام ملت ایران است. حاصل تلاش و خون‌دل خوردن جوانان و دانشمندان ایران اسلامی است. شما نمی‌توانید با فعالیت‌های مذبوحانه جلوی حركت ملت ایران را بگیرید. خیال نكنید در این كشوركسی پیدا می‌شود كه از شما بترسد و برای منافع مادی با شما همكاری كند تا ملت ایران به حقوق حقه‌ خود نرسد. چنین كسی در بین ملت ایران نیست و اگر باشد نیز از ترس این ملت جرات عرض اندام ندارد. این ملت با مشت‌های گره‌خورده در هر فرصتی خواست‌شان را تكرار می‌كند.

احمدی‌نژاد در این سخنرانی هم‌چنین به اهمیت ساخت ایران اسلامی اشاره كرد و گفت: ما باید همه دست به دست هم دهیم تا ایران را بسازیم. ما خودمان باید ایران را بسازیم. شما وضعیت دنیا را می‌بینید؛ هیچ كشوری امكانات پیشرت را در اختیار ایران نمی‌دهد ولی ما تا اكنون نیز توانسته‌ایم با همت جوانان خود به پیشرفت‌های زیادی برسیم و ان‌شاء‌الله این پیشرفت‌ها ادامه خواهد داشت.

رییس‌جمهور با بیان این ‌كه " ما برای ایجاد اشتغال باید امكانات خود را بسیج كنیم" گفت: سهم جوانان شهرستان چادگان از تسهیلات ارزان ‌قیمت بیش از پنجاه میلیارد تومان است.

دکتر احمدی نژاد با تاکید بر لزوم کشف خلاقیت های کشور در عرصه‌های مختلف، گفت: ماموریت ملت ایران این است که علاوه بر تامین سعادت خود، حیات طیبه را به دیگر کشورها نیز انتقال دهند.

سفر رئیس جمهور

به گزارش خبرگزاری مهر، دکتر محمود احمدی نژاد که در ادامه سفر خود شب گذشته در جمع نخبگان و مدیران استان اصفهان حاضر شد ، طی سخنانی اظهار داشت: کسانی که در استان اصفهان هستند مخصوصا نخبگان، مدیران و علما باید دیدگاه خود را از نگاه استانی به نگاهی کشوری ارتقا دهند و به طور کامل وارد عرصه شوند.

وی افزود: اصفهان از جمله استانهایی است که انتظارات فراوانی از آن در راستای پیشرفت کشور می رود زیرا در برخی استانها ما از نخبگان استانهای مختلف می خواهیم که استان خود را بسازند ولی از شما نخبگان و مدیران استان اصفهان انتظارات دیگری در جهت پیشرفت کشور می رود.

رئیس جمهور خطاب به منتخبان استان اصفهان گفت: امروز وظیفه شما این است که خلاقیت ها و مهمترین کارهای اجرایی که کشور را به سمت پیشرفت سوق می دهد کشف کنید و در آن راستا گام بردارید زیرا ماموریت شما و در کل، ملت ایران این است که علاوه بر سعادت خود حیات طیبه را به دیگر کشورها نیز انتقال دهند.

احمدی نژاد در بخش دیگری از سخنان خود به اصفهان و تمدن چندین هزار ساله این شهر اشاره کرد و گفت: وقتی از اصفهان سخن می گوییم یعنی از فرهنگ و تمدن ایران زمین و از جوشش اسلام ناب محمدی سخن می گوییم ، امروز بالندگی و زایندگی ماندگار تمدن ما در درخشش تمدن ایران زمین است که باید تلاش کنیم آن را گسترش دهیم .

سفر رئیس جمهور