تبیان، دستیار زندگی

گیاهان بهاری را نهال بخرید

نگهداری گیاه آپارتمانی سینرر

این گیاه بیشتر در ایام نوروز و بهار بویژه جهت آراستن سفره‌ هفت‌سین به بازار عرضه می‌گردد. یكی از زیباترین گل‌های تزئینی است كه مجموعه گل‌هایی به رنگ آبی ارغوانی، صورتی، قرمز، بنفش و سفید دارد و دارای برگ‌های قلبی شكل به رنگ سبز تیره می‌باشد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
 
سینره

سینرر دارای انواع پاكوتاه و پا بلند است و ارتفاع آن حدود 20 تا 40 سانتیمتر می‌باشد كه در بیشتر موارد گل‌های آن سطح گیاه را به طور كامل می‌پوشانند. این گیاه بومی جزایر قناری می‌باشد.

مراقبت
محل پرورش این گل‌ها، گلخانه‌های سرد بوده و باید در شرایط محیطی نسبتاً خنك كشت شود. به هم دلیل در آپارتمان نیز محل استقرار آن نسبتاً باید خنك باشد. حداكثر دمای مطلوب آن 15 درجه و كمترین آن 7 درجه‌ سانتیگراد می‌باشد. باید از تابش نور مستقیم آفتاب به آن جلوگیری كرد.
خاك آن را تا پایان گلدهی همواره مرطوب نگهدارید.

توصیه بهاری
گیاهان آپارتمانی را بهار بخرید، نهال بخرید. چون هوا رو به گرمی می‌رود و گیاه جوان در گلخانه‌ گرم و مرطوب مدت كوتاهی بوده و سریع‌تر با آب و هوای آپارتمان خو می‌گیرد. 

به مبتدیان توصیه می‌گردد با گیاهان مقاوم نظیر سانسیویریا (زبان مادر زن) آسپیدلیترا (عبایی) آگلونما، فیلو درندون اسكاندنس (پُتوس قلبی)، حسن یوسف و انواع برگ بیدی كار نگهداری و پرورش گیاهان را شروع كنند تا در این هنر موفق باشند. 
«حتی یك گلدان كوچك گلدار در ایام عید می‌تواند زینت‌بخش آپارتمان شما باشد.»


منبع: زندگی آنلاین
مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.