تبیان، دستیار زندگی

لاله های روحانی؛

طلبه شهید ولى‌اللّه سلیمانى

شهید ولى‌اللّه سلیمانى، اولین شهید روحانى دفاع مقدس استان مازندران است که دفتر زندگانى‌اش سال 1341 ش در یکى از روستاهاى شهرستان سارى گشوده شد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
طلبه شهید ولى‌اللّه سلیمانى
او پس از اتمام دوره ابتدایى، وارد حوزه علمیه مصطفى‌خان سارى شد و مشغول تحصیل مقدمات گردد و پس از اقامت سه ساله در این شهر، به قم سفر کرد و دروس حوزوى را در جوار حرم ملکوتى دختر مکرمه امام موسى‌بن جعفر علیهما‌السلام ادامه ‌داد.

برادرش مى‌گوید: رفتار و اخلاقش عالى بود و همیشه به دستورات الهى کار مى‌کرد و با همه بسیار مهربان بود. پس از پیروزى انقلاب، علاوه بر خواندن دروس حوزوى، در هر جایى که به او نیاز بود، حضور مى‌یافت. با آغاز جنگ تحمیلى، بلافاصله براى نبرد با دشمن بعثى به جبهه رفت و پس از نشان‌دادن دلاورى‌ها در بیست‌ودوم مهرماه سال 59 یعنى تنها 22 روز پس از آغاز جنگ، پروازى ملکوتى نمود و در جوار حضرت دوست به مقام عند ربهم یرزقون رسید. جسد مطهرش را بعثیان مزدور ربودند و به عراق بردند!

بخشى از دست‌نوشته‌هاى شهید عزیز:
امیدوارم همه ما بتوانیم هر چه بیش‌تر در خط اسلام گام برداریم. گفتار و کردار ما یکى باشد هرگز به گناه آلوده نشویم. /واجبات را که از قبیل نماز و روزه و غیره هستند، به هیچ‌وجه فراموش نکنیم و همیشه سعى کنیم اگر ممکن است نماز را در اول وقت و به جماعت بخوانیم. /خدایا! به ما توفیق ده تا در راه دین تو، خون ناقابل خود را نثار کنیم.



منبع: وبسایت افق حوزه