تبیان، دستیار زندگی

لاله های روحانی؛

طلبه شهید رضا جعفرى

‌طلبه شهید رضا جعفرى، سال 1342 شمسى در «دهنو» از توابع اصفهان قدم به گیتى نهاد. سوادآموزى را در زادگاهش آغاز کرد و تا پایان دوره راهنمایى ادامه داد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
طلبه شهید رضا جعفرى
طلبه شهید رضا جعفرى، سال 1342 شمسى در «دهنو» از توابع اصفهان قدم به گیتى نهاد. سوادآموزى را در زادگاهش آغاز کرد و تا پایان دوره راهنمایى ادامه داد. پس از آن مسیر تحصیلى‌اش را به سمت حوزه علمیه تغییر داد و به شهر قم هجرت کرد و با سکونت در مدرسه حقانى، سرگرم علوم مقدماتى حوزه شد. در کنار اندوختن دانش و تقوا، از حوادث و اتفاقات زمان خودش آگاه بود و دریافت که باید براى رسیدن کشتى انقلاب به ساحل ظفر تلاش و کمک نماید.

اعلامیه‌ها را پخش مى‌کرد و در رساندن شب‌نامه و تکثیر نوارهاى امام و شرکت در تظاهرات ضد پهلوى فعال بود. شهید جعفرى پس از انقلاب به شکل‌هاى مختلف از جمله تبلیغ دین، به وظایف خویش در قبال دین و اسلام و کشور جامه عمل پوشاند. پس از برافروخته شدن آتش عناد از سوى صدام، این طلبه عزیز هم اقدام به فراگیرى دانش نظامى نمود و پس از آن با شوق و اختیار قدم در خاک پاک جبهه‌ها نهاد. او مدتى در جبهه‌هاى جنوب در کنار دیگر رزمندگان اسلام، علیه دشمن غدار جنگید و عاقبت در آبان ماه سال 1361 مورد اصابت تیر دشمن قرار گرفت و به شهادت رسید.



منبع: وبسایت افق حوزه