تبیان، دستیار زندگی

لاله های روحانی؛

روحانى شهید رحمت فتحى واوسرى

طلبه شهید رحمت فتحى واوسرى از شهداى محراب و منبر است که سال 1345 ش در روستاى آجند از توابع نکا متولد شد. پس از پایان تحصیل در مقطع راهنمایى، رو سوى حوزه علمیه نهاد و مهمان حوزه جعفریه رستمکلا شد. و پس از مدتى تلمذ در درس اساتید آن دیار، به شهر مشهد و سپس به قم هجرت نمود و در همان حجره‌اى که امام خمینى قدس‌سره در آن تحصیل مى‌کرد، ساکن شد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
روحانى شهید رحمت فتحى واوسرى
پس از پایان تحصیل در مقطع راهنمایى، رو سوى حوزه علمیه نهاد و مهمان حوزه جعفریه رستمکلا شد. و پس از مدتى تلمذ در درس اساتید آن دیار، به شهر مشهد و سپس به قم هجرت نمود و در همان حجره‌اى که امام خمینى قدس‌سره در آن تحصیل مى‌کرد، ساکن شد.

ارادت خاصى به امام خمینى قدس‌سره و انقلاب اسلامى داشت. در وصیت‌نامه‌اش نوشته است: «خدایا تو را سپاس که در این مقطع از تاریخ بودم و با حرکت عظیم انقلاب هماهنگ شدم تا با خون تزریق شده از «ثاراللّه» درخت پاک اسلام را آبیارى کنم و به سوى وادى یاران عشق قدم گذارم و با شوقى به سوى لقاى تو لحظات آخر را سپرى نمایم.»

با شدت گرفتن جنگ تحمیلى، حجةالاسلام فتحى به جبهه رفت و در زندگى‌نامه‌اش نوشته‌اند که یازده‌بار قدم در خاک پاک جبهه‌ها گذاشت. سرانجام در دى‌ماه 65 در عملیات کربلاى چهار در منطقه شلمچه به فیض عظماى شهادت نایل شد.

پیکر پاکش پس از تشییع باشکوهى در زادگاهش و در کنار برادر شهیدش رحیم فتحى به خاک سپرده شد.  



منبع: وبسایت افق حوزه