تبیان، دستیار زندگی

لاله های روحانی؛

طلبه شهید حمید غفارى آذر

طلبه شهید حمید غفارى آذر، از شهداى گران‌قدر خطه آذربایجان است که دفتر زندگانى‌اش، سال 1339 در شهر ارومیه و در خانواده‌اى متدین گشوده شد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
طلبه شهید حمید غفارى آذر
او پس از خواندن دروس کلاسیک و اخذ مدرک دیپلم، قدم در مسیر بزرگان دین اسلام نهاد؛ مسیرى که اولش حوزه علمیه حضرت ولى‌عصر عجل‌اللّه‌تعالى‌فرجه‌الشریف تبریز و ایستگاه آخرش جبهه‌هاى جنگ بود. او فردى متین و پرهیزگار بود و داشتن روحیاتى این‌گونه، زمینه محبوبیتش را فراهم کرده بود.

براى مبارزه با رژیم طاغوت، تلاش مى‌کرد؛ در راهپیمایى‌ها شرکت نموده و در پخش اعلامیه‌هاى انقلابى نقش‌آفرینى مى‌کرد؛ بارها در این زمینه به دست مأموران رژیم پهلوى مجروح و مصدوم شد. پس از پیروزى انقلاب به سپاه پاسداران ارومیه پیوست و به دفاع از کشور پرداخت.

با آغاز درگیرى‌ها در کردستان با جمعى از دوستان به آن‌جا رفت، مدت‌ها علیه گروهک‌هاى ضدانقلاب جنگید و شاهد شهادت بسیارى از دوستان خود بود.

شهید غفارى در ایام جنگ‌تحمیلى بارها به سرزمین ایثار و شهادت قدم نهاد، تا این‌که سرانجام در فروردین‌ماه 61 در عملیات فتح‌المبین به فیض شهادت نایل آمد. محصول آن‌همه رشادت‌ها، شهادتى شد تا در عقبى نیز از آن ارتزاق نماید.



منبع: وبسایت افق حوزه