تبیان، دستیار زندگی
یادم می‌آید زمانی که بچه بودم، اهداف و آرزوهای زیادی داشتم که می‌خواستم روزی به همه ی آن‌ها برسم...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

فقط آدمهای موفق ، معتبرند

آدم موفق ، در یک قالب مشخص

یادم می‌آید زمانی که بچه بودم، اهداف و آرزوهای زیادی داشتم که می‌خواستم روزی به همه ی آن‌ها برسم. متاسفانه در آن زمان روابط دوستانه زیان‌باری با اطرافیانم داشتم و همین مساله مرا از رسیدن به اهدافم باز می‌داشت. اما از آن روزها تاکنون گام‌های رسیدن به موفقیت را فرا گرفتم. متوجه شدم که برای موفق شدن، مجبور نیستم دیگران را از خودم راضی نگه دارم. فقط سعی کردم یک نفر را راضی کنم، خودم. از توجه کردن به حرف‌های افرادی که در زندگی مثل زهر، خطرناک هستند، دوری گزیدم. مشکل این‌جا بود که به حرف کسانی گوش می‌کردم که همواره از موفقیت دم می‌زدند در حالی که خودشان هیچ‌گاه در زندگی موفق نبودند.

من هیچ‌گاه به حرف کسی که خودش شرایط بهتری از من ندارد، گوش نمی‌کنم.

ما همیشه این اشتباه را تکرار می‌کنیم. اگر می‌خواهید یک خانه بخرید، همیشه یک کسی می‌گوید: این خونه رو الان نخر، قیمت‌ها دارن پایین می‌آن.

«فقط به حرف‌های آدم‌های موفق گوش کنید. آن‌هایی که خودشان راه موفقیت را پیموده‌اند، افرادی معتبر و قابل احترام هستند.»

در این مقاله چهار راهکار عمده و موثر در مسیر موفقیت ارایه می‌شود. این راهکارها را دنبال کنید و فقط در پی راضی کردن خودتان باشید نگران این نباشید که دیگران چه فکر می‌کنند. در پایان شما تنها کسی خواهید بود که از نتیجه ی نهایی راضی خواهد بود. هر وقت هم که خواستید می‌توانید مسیرتان را عوض کنید.

آماده‌اید؟ پس شروع می‌کنیم.

آماده ! شروع !

1- تصمیم‌ بگیرید موفق شوید. موفقیت یک تصادف نیست. این شمایید که با کارهایی که انجام می‌‌دهید موفقیت یا شکست‌تان را رقم می‌زنید.

2- این بازی درونی و باطنی را یاد بگیرید. برای موفق بودن، باید اول در ذهن خودتان موفق باشید. ذهن شما مثل یک جعبه ی اسباب‌بازی است و مثل هر جعبه اسباب‌بازی دیگری باید محتویات آن را برای بازی تمیز و آماده نگه دارید.

3- برای خود، اهداف قابل دستیابی تعیین کنید. اگر هیچ هدفی نداشته باشید موفقیت‌تان دشوار خواهد شد.

هدف‌گذاری یکی از مهم‌ترین ابزاری است که برای موفقیت بدان نیاز دارید. هدف‌گذاری نقشه مسیری است که قصد دارید در آن پای بگذارید.

اهداف سالانه، ماهیانه و هفتگی‌تان را یادداشت کنید. سپس این اهداف را به تکه‌های کوچک، تجزیه و تفکیک نمایید و پس از مدتی موفقیت‌تان را در هر کدام از این اهداف جشن بگیرید.

4- فعالیت. برای امتحان بهترین یا سریع‌ترین راه، وقت تلف نکنید. یادتان باشد برای موفقیت، هیچ‌ راه میانبری وجود ندارد.

همین‌ الان شروع کنید. منتظر نمانید. نگویید «دوشنبه شروع می‌کنم»، یا «بعداً شروع می‌کنم» همین الان شروع کنید. موفقیت منتظر شما نمی‌ماند.

نویسنده:رضا دستجردی

مقالات مرتبط:

عشق،ایمان،برنامه ریزی،....

ایستادن ممنوع .حرکت کن!!

زندگی هدفمند

موفقیت از آن كسانی است كه ذهنیت موفق دارند

انسان های موفق چه خصوصیاتی دارند

چند راه برای رسیدن به هدف

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.