تبیان، دستیار زندگی

دیدنی ترین نقاط جهان

این جهان پر است از نقاط دیدنی ای که هر کس حتی با دیدن یک تصویر از آن آرزو می کند که ای کاش می توانست به آن جا برود، گاهی این مناطق خیلی شناخته شده هستند مثل برج ایفل در پاریس و گاهی هم اصلا شناخته شده نیستند و کمتر کسی از آن ها شنیده است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
سوپر کامیوکانده در ژاپن


سوپر کامیوکانده در ژاپن | Super-Kamiokande
از ذراتی که به فراوانی در دنیای ما پیدا می شوند اما هنوز هم جز اسرارآمیزترین ها هستند، نوترینوها اند. در شهر هیدا در کشور ژاپن آزمایشگاهی طراحی شده است که در واقع هدف آن رصد نوترینوها است، آزمایشگاه هایی که چنین هدفی دارند باید از اشعه ها در امان باشند و ایزوله باشند و به همین خاطر است که این آزمایشگاه در ژاپن در عمق ۳۰۰۰ فوتی زیر زمین و در زیر کوه کامیوکاکو ساخته شده است.

بنابراین احتمالا تا حالا حدس زده اید که بازدید از آن کار چندان راحتی نباشد با این حال گاهی به افراد اجازه داده می شود تا در قالب تورهای گروهی برای اهداف آموزشی وارد آزمایشگاه شوند. اگر بخواهیم یک دید از این آزمایشگاه که بدون شک جز دیدنی ترین نقاط جهان است بدهیم باید بگوییم که یک مخزن استیل با ۵۰۰۰ تن آب است که در آن ۱۱۱۴۶ فتومالتیپلایر برای تشخیص نور وجود دارد.
کلیسای غرق شده پتسی در ونزوئلا

کلیسای غرق شده پتسی در ونزوئلا | Drowned Church of Potosi
اگر بخواهیم از نظر فنی! به قضیه نگاه کنیم باید بگوییم که بازدید از کلیسای پتسی خیلی امکان پذیر نبود چرا که تقریبا تا نوک در آب غرق شده است. دو دهه است که کلیسای پتسی در ونزوئلا تقریبا غرق شده است و کاملا در زیر آب فرو رفته است تا این که یک اتفاق جالب افتاد. چندین بار خشکسالی در این کشور اتفاق افتاد و این موضوع باعث شد تا آب آن منطقه خشک شود و در نتیجه مقداری از این کلیسا از آب بیرون بیاید، در حال حاضر این کلیسا کاملا از آب بیرون افتاده است و تقریبا کاملا می توان آن را دید، جایی که بعضی ها معتقدند که ارواح آن را تسخیر کرده است.
پل شیطان در آلمان

پل شیطان در آلمان | Rakotzbrücke
اگر در اینستاگرام الی گشت گشتی زده باشید، تا حالا این پل را دیده اید. پلی سنگی و بسیار زیبا به شکل نیم دایره که وقتی تصویر آن در آب می افتد تشکیل یک دایره ی کامل را می دهد و در واقع آب به مانند یک آینه برای آن عمل می کند. پل شیطان در کشور آلمان و در پارک Kromlauer قرار دارد و نام آن بارها در فهرست دیدنی ترین نقاط جهان دیده شده است. اگر در شهر برلین هستید، این پل تنها چند ساعت دورتر از آن است و کاملا ارزش سفر و پیمودن مسیر برای بازدید را دارد. این پل در سال ۱۸۶۰ توسط یک شوالیه سفارش داده شد و نام آن هم از شکل سنگ های به کار رفته از آن می آید.

متاسفانه امروزه دیگر نمی توانید روی این پل راه بروید چرا که به خاطر محافظت از آن، در دور و اطراف آن علامت ها و تابلوهایی زده شده است که روی آن ها نوشته شده که روی پل نروید و کسی هم روی آن نمی رود.
بقایای دفن شده از خیابان کمپتون در انگلستان

بقایای دفن شده از خیابان کمپتون در انگلستان | Compton Street
خیابانی که در شهر لندن پایتخت پرهیاهوی کشور انگلستان قرار دارد و نه تنها توریست ها بلکه حتی ممکن است خیلی از لندنی ها هم از این خیابان دیدن نکرده باشند و به آن جا نرفته باشند. در وسط یکی از شلوغ ترین خیابان های لندن بقایایی از خیابان کمپتون را می توان دید. این خیابان قدمت طولانی دارد و جایی تاریخی است و به این لحاظ اهمیت دارد.
مارگالف در اسپانیا

مارگالف در اسپانیا | Margalef
چرا در ابتدای این نوشتار به شما گفتیم که در خوابتان هم نمی توانید به این مکان ها بروید؟ نه این این که نتوانید اما هر کسی نمی تواند یا به دلایل مالی یا دور بودن یا… سخت بودن مثل این یکی! مارگالف روستایی دیدنی و کوچک در کشور اسپانیا و در منطقه ی کاتالونیا است که برای رفتن به آن باید حسابی به خودتان زحمت بدهید با این حال این جا از آن دست جاهای مورد علاقه ی ماجراجوها و طبیعت دوستان است. رفتن به این دهکده دشواری هایی دارد و برای رفتن به آن مجبورید که صخره نوردی کنید و اصلا ممکن نیست که با پیاده روی معمولی بتوانید به آن جا بروید.

خوب همه ی این ها می تواند رویای هر صخره نوردی باشد، این روستای منحصر بفرد برای افرادی که دنبال بازگشت به طبیعت و تجربه ی یک سبک زندگی جدید هستند هم پیشنهاد می شود. با این اوصاف، خوانندگان عزیز مجله گردشگری الی گشت، کدامتان دوست دارید اولین نفری باشید که به این روستا رفته است؟
ساحل دریای قرمز در چین

ساحل دریای قرمز در چین | Red Seabeach
ساحل دریای قرمز از آن دست جاهایی است که تقریبا دسترسی به آن راحت تر از جاهای دیگر است و هر کسی که ذره ای به طبیعت علاقه داشته باشد را هم به خود خیره می کند. برای دیدن این منطقه که جز دیدنی ترین نقاط جهان است اول باید خودتان را به کشور چین برسانید و بعد کافی است به پایتخت این کشور یعنی به پکن بروید، از آن جا سوار اتوبوس و یا قطار شوید و به منطقه ی داوا (Dawa) بروید و بعد در آن جا می توانید یکی از زیباترین زمین های مرطوب جهان را ببینید، در همه جای ساحل گل و گیاهان قرمز رنگ روییده است و تقریبا منظره ای که با آن در آن جا روبرو می شوید را در هیچ کجای دیگر این کره ی خاکی تا حالا ندیده اید.
دریای شیری

دریای شیری | The Milky Seas
کسی هم هست که دوست نداشته باشد در تاریکی شب جلوی دریا بایستد و تکه ای از آب های آن را به رنگ آبی درخشان ببیند؟ مطمئنا نه. این پدیده به اندازه ای نادر است که باید واقعا خوش شانس باشید که در مکان مناسب در زمان مناسب حاضر باشید، این پدیده در آب های شاخ آفریقا و در واقع در کشور مراکش اتفاق افتاده است و دانشمندان بر این باورند که نوعی باکتری به نام Vibrio harveyi باعث آن و درخشش آب ها می شود.

منبع:مجله گردشگری الی گشت به نقل از  atlasobscura.com