هادی ساعی تکواندوکار وزن پنجم تیم ملی کشورمان به مدال برنز رقابتهای تکواندو قهرمانی جهان در چین دست یافت .
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تکواندو قهرمانی جهان - چین

ساعی برنز گرفت ، غلامزاده نقره

صحنه ای از جدال   هادی ساعی و تکواندو کار افغانی

هادی ساعی تکواندوکار وزن پنجم تیم ملی کشورمان به مدال برنز رقابتهای تکواندو قهرمانی جهان در چین دست یافت .

در ادامه رقابتهای تکواندو قهرمانی جهان که در ورزشگاه چامپانگ شهرپکن جریان دارد، عصر دیروز هادی ساعی با پیروزی برابر نماینده هلند در وزن پنجم برسکوی سوم ایستاد و به مدال برنز قناعت کرد.

در این رقابتها که با حضور57 تکواندوکار برگزار شد، "سونگ یوچی" از چین تایپه اول شد، ناصراحمد بهاوی از افغانستان به عنوان نایب قهرمانی دست یافت و مقام سوم مشترک به هادی ساعی از ایران و شفلرلوکاس ازهلند رسید.

ساعی در دوحه با این حریف به مقام سوم مشترک دست یافته بود

ساعی در بازیهای آسیایی دوحه همراه با ناصر احمد بهاوی به عنوان سومی مشترک رسیده بود.

درپایان این رقابتها و درمراسم توزیع مدالها، ساعی علیرغم ناداوری داوران در دیدارنیمه نهایی به درخواست مربیان بر روی سکو رفت و مدال برنزخود را دریافت کرد.

در همین چارچوب روز جمعه امید غلامزاده با شکست برابر حریف کوبایی در راند طلایی به مدال نقره رقابت های تکواندو قهرمانی جهان دست پیدا کرد.

غلامزاده تا راند سوم از ویه را حریف کوبایی خود پیش بود اما با نتیجه تساوی 5 بر 5 این راند را به پایان برد تا در راند طلایی با یک غفلت، مدال طلا را از کف بدهد و به مدال نقره بسنده کند.

غلامزاده پیش از این دیدار، ماکیلا از آنگولا ، ماگول از نروژ، سروات از ترکیه و داود فلاحتگر تکواندوکار ایرانی الاصل انگلستان را شکست داده بود.

غلامزاده در وقت طلایی غفلت کرد

اما امروز  و درسومین روز این رقابتها بهزاد خداداد در وزن دوم، مهدی بی ‌باک در وزن ششم دربخش مردان، سارا خوش جمال فکری در وزن دوم و افسانه شیخی در وزن هفتم بانوان ازکشورمان با حریفان خود به رقابت می پردازند. که تا کنون در وزن دوم(58کیلوگرم) بهزاد خداداد ابتدا 8 بر یک پوشالنسکی از اوکراین را شکست داد و سپس در بازی دوم برابر ریان کارنلی از استرالیا (دارنده مدال نقره جام جهانی 2006 تایلند ) با نتیجه 6 بر6 به تساوی رسید اما در راند طلایی با گرفتن امتیاز پیروزی بخش به دور سوم راه یافت.

 در وزن ششم هم  مهدی بی باک در اولین مبارزه خود به مصاف ریلستا از فیلیپین رفت و در اواسط راند دوم با امتیاز 9بر2 حریف را شکست داد و در دور دوم هونگ چن از چین تایپه را مغلوب کرد.

 در وزن 51 کیلوگرم بانوان نیز  سارا خوش جمال فکری در اولین مبارزه خود برابر "دیاز" ازپورتوریکو قرار گرفت و قبل از پایان وقت سوم با رساندن جمع امتیازات خود به عدد 12 به برتری رسید . دیاز در برابر تکواندوکار ایرانی تنها 7 امتیاز به نام خود ثبت کرد.  خوش جمال در بازی دوم هم  میشلنی الکوفاردو" از برزیل را شکست داد.

مطالب مرتبط :

رئیس جمهوری در جمع تکواندو کاران

بهزاد خداداد به كسب مدال برنز بسنده كرد