تبیان، دستیار زندگی
رییس بزرگترین شركت تولیدكننده نرم افزار در جهان اعلام كرد دوران طبقه‌بندی تجهیزات الكترونیكی در شاخه‌هایی نظیر رایانه، تلفن همراه، رایانه جیبی و مواردی از این قبیل كم‌كم به پایان خود نزدیك می‌شود
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

بیل گیتس: تجهیزات الكترونیكی به سوی یکی شدن پیش می‌روند

"بیل گیتس" رییس بزرگترین شركت تولیدكننده نرم افزار در جهان اعلام كرد دوران طبقه‌بندی تجهیزات الكترونیكی در شاخه‌هایی نظیر رایانه، تلفن همراه، رایانه جیبی و مواردی از این قبیل كم‌كم به پایان خود نزدیك می‌شود و در آینده تجهیزات الكترونیكی هوشمندی به بازار خواهند آمد كه وظایف تمامی دستگاه‌هایی نظیر رایانه و تلفن را برای كاربران انجام خواهند داد.

"بیل گیتس"  در همایش مدیران اجرایی شركت مایكروسافت در "ردموند" آمریكا اعلام كرد مرزهای میان تجهیزات الكترونیكی مختلف در حال از بین رفتن است و در آینده دیگر نمی‌توان از وسیله‌ای به عنوان تنها تلفن همراه و یا تنها رایانه شخصی نام برد.

به گفته "گیتس"، نسل‌های جدید تلفن‌های همراه، نمایشگرهای رنگی بزرگی دارند و تراشه‌های پردازنده به كار رفته در آنها به اندازه‌ای قوی است كه می‌توانند حتی بازی‌های رایانه‌ای پیشرفته را اجرا كنند و از سوی دیگر پیشرفت‌های صورت گرفته در صنعت رایانه به حدی رسیده است كه تولید رایانه‌های شخصی در ابعاد گوشی‌های موبایل چندان بعید به نظر نمی‌رسد و به همین دلیل در آینده مرزی میان تلفن موبایل و رایانه وجود نخواهد داشت.

بیل گیتس موسس شرکت مایکروسافت

رییس مایكروسافت در این همایش به عنوان نمونه رایانه جیبی كوچكی را كه در كف دست جای می‌گرفت به نمایش درآورد كه قادر بود سیستم عامل جدید "ویندوز ویستا" را به شكل كامل اجرا كند.

شركت "مایكروسافت" هم اكنون خود را با روند یكی شدن تجهیزات الكترونیكی سازگار كرده است. این شركت در ماه فوریه گذشته نگارش ششم از سیستم عامل ویژه استفاده در رایانه‌های جیبی خود را با نام "ویندوز موبایل" به بازار داد كه این سیستم عامل توانایی‌هایی مشابه رایانه‌های شخصی را برای رایانه‌های جیبی و یا موبایل‌های پیشرفته به ارمغان می‌آورد.

سیستم عامل جدید "ویندوز موبایل" هم اكنون امكان اجرای تمامی نرم افزارهای مجموعه "آفیس" را برای رایانه‌های جیبی و موبایل‌های پیشرفته فراهم می‌كند در حالی كه در گذشته اجرای برخی از این نرم‌افزارها تنها برای رایانه‌های شخصی و لپ تاپ‌ها ممكن بود.

برخی كارشناسان عقیده دارند "مایكروسافت" كه سالهاست به عنوان سازنده سیستم عامل‌های رایانه‌های شخصی و لپ تاپ سود سرشاری را نصیب خود كرده است هم اكنون با پیشرفته شدن موبایل‌ها و رایانه‌های جیبی و نیز افزایش تعداد كاربران آنها، تلاش می‌كند در این بازار جدید نیز خود را به عنوان تامین‌كننده اصلی نرم‌افزار معرفی كند و سیستم عامل "ویندوز موبایل6 " نیز در همین راستا عرضه شده است.

منبع: ایرنا

مطالب مرتبط:

امن‌تر از ویندوز

همه چیز درباره مدارك مایكروسافت

هشت سؤال رایج در مورد ویستا

ترفند: جستجوی تمام فایل‌ها!

سلطه جویی مایکروسافت!

ویندوز جدید برای موبایل

اصل کاری های ویندوز