تبیان، دستیار زندگی
مراسم اختتامیه اولین جشنواره وب‌سایت‌های استانی سازمان تبلیغات اسلامی با حضور رییس ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اختتامیه اولین جشنواره وب سایتهای استانی

اختتامیه اولین جشنواره وب سایتهای استانی

مراسم اختتامیه اولین جشنواره وب‌سایت‌های استانی سازمان تبلیغات اسلامی با حضور رییس سازمان تبلیغات اسلامی، مدیر عامل موسسه تبیان، مدیران کل استان‌ها ، معاونین سازمان ،  مسئولان وب‌سایت‌ها  و مدعوین برگزار شد.

حجت‌الاسلام فلاح رییس این جشنواره خاطرنشان ساخت قبل از فراخوان سازمان برای جشنواره 8 وب‌سایت استانی بیشتر نداشتیم که عمده فعالیت آنها تهیه خبرهای استانی و ارسال آن بود، اما با تلاش فراوان این وب‌سایت‌ها در اکثر مراکز استانی ایجاد شده است.

مدیرکل استان‌ها و معاون پارلمانی سازمان تبلیغات اسلامی ابراز امیدواری کرد با ادامه این جشنواره شاهد گسترش فرهنگ دینی در فضای مجازی باشیم.

سپس حجت الاسلام دکتر خاموشی رییس سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به بهره‌گیری از ابزارهای نوین ارتباطی جهت تاثیرگذاری گسترده بر مخاطبان افزود : با آمدن تکنولوژی IT ارتباط دو سویه شد و باید با استقبال از تبدیل فضای حقیقی به مجازی وارد عرصه‌های جدید اطلاع‌رسانی شویم.

اختتامیه اولین جشنواره وب سایتهای استانی

وی تاکید کرد: ما باید روشمان را جهت انتقال معرفت دینی و ایمان به مبدا و معاد تغییر دهیم و فاصله سخت‌افزاری و نرم‌افزاری خود را با جهان به حداقل برسانیم و با تولید محتوا و تجمیع اطلاعات موجود و حتی خرید اطلاعات کاری کنیم که دائم‌الحضور باشیم.

رییس سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به کارکرد ویژه وب ‌سایت‌های استانی و تعامل آن با تبیان اعلام کرد؛ موسسه تبیان با راه ‌اندازی سرویس‌های شتاب ‌انگیز تولید محتوا و مراکز استان ها با خرید محتوا از علما، فضلا و دانشمندان، تولید محتوا با گویش‌های مختلف کردی، آذری، لری و ... به تعامل با یکدیگر بپردازند.

دکتر خاموشی با تاکید بر اینکه سازمان می‌تواند فضای اینترانت ملی را تعبیه کند، گفت: عصر آینده، عصر انسان حقیقی مدیریت کننده بر فضای مجازی است.

وی در پایان سخنان خود ابراز امیدواری کرد سازمان تبلیغات اسلامی به پیشرفت‌ شایانی در عرصه فناوری و اطلاعات دست یابد.

بعد از سخنان رییس سازمان تبلیغات اسلامی، دکتر علیرضا طالب ‌پور مدیرعامل موسسه تبیان با بیان تاریخچه‌ای از ورود کامپیوتر به ایران، سازمان تبلیغات اسلامی را پیشرو در این زمینه خواند که توانسته منابع اسلامی را حتی سریعتر از منابع دانشگاهی وارد فضای مجازی کند که نمونه آن تولید اولین دیسک سخت با موضوع قصه های قرآنی در این سازمان بوده است.

اختتامیه اولین جشنواره وب سایتهای استانی

وی با اشاره به از بین رفتن محدودیت‌ کاربر در آینده تصریح کرد: گسترش اوقافت فراغت در آینده با توجه به دیجیتالی شدن امور هم فرصت است و هم تهدید که اگر محتوای مناسب تولیدی نداشته باشیم و نتوانیم این عطش را سیراب کنیم به عنوان متولی فرهنگی این فضا را در اختیار رقبای خود قرار داده‌ایم.

مدیر عامل موسسه تبیان با اعلام این که هم‌اکنون 25 مرکز استان از 30 مرکز به شبکه گسترده اینترانت تبیان متصل هستند افزود: مراکز استانی باید با افزایش تولید محتوا در سطح نیازهای مختلف به جذب گسترده کاربران بپردازند تا به شعار تبیان که همانا " کاربر ملی، شبکه ملی، محتوای ملی " محقق شود.

در ادامه این جشنواره دکتر ریاضی، دبیر شورای عالی فناوری اطلاعات کشور ایجاد اینترانت ملی را از مهمترین اهداف جهت مقابله با حاکمیت امریکا بر اینترنت دانست و گفت: توسعه IT در مراکز فرهنگی و مساجد بستر مناسبی را برای دسترسی آسان مردم به اینترانت فراهم خواهد ساخت.

پس از آن در ادامه این مراسم مهندس لاجوردی معاون اطلاع‌رسانی موسسه تبیان با اشاره به نیاز فرهنگی جامعه در شکل‌گیری موسسه تبیان، هدف تبیان را تحت پوشش قرار دادن جوانان دانست که بیش از اکثریت جمعیت کشور را شامل می‌شوند و خواسته‌های متنوع و جدیدی دارند. همینطور مهندس فرخ معاون شبکه و اینترنت تبیان گسترش شبکه اینترانت تبیان به کل کشور و ایجاد شبکه‌های پرسرعت در مساجد را از مهمترین برنامه‌های موسسه تبیان در سال آینده دانست.

لینک های مرتبط:

wsn.tebyan.net

http://ido.ir

http://www.mehrnews.ir/fa/NewsPrint.aspx?NewsID=487197

http://www.mehrnews.com/fa/NewsDetail.aspx?NewsID=487332