تبیان، دستیار زندگی
برخى معتقدند به خاطر اینكه سپاهان و فولاد دو تیم صنعتى هستند قصد دارند كارى كنند كه فولاد به 3 امتیاز راحت دست پیدا كند
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

انگ تبانی بر پیشانی سپاهان

هنوز هیچ چیز درباره دیدار فولاد و سپاهان مشخص نیست.

كاروان سپاهان قرار بود ساعت 18 و 30 دقیقه  راهى اهواز شود اما وزش باد شدید باعث تأخیر در پرواز اصفهان ـ اهواز شد.

مجید بصیرت سرپرست سپاهان در این باره مى گوید: از ساعت 17 و 30  تا 21 در فرودگاه حاضر شدیم و حتى ساك هایمان را نیز به قسمت بار تحویل داده بودیم اما پرواز تأخیر داشت و ساعت 21 به ما اعلام كردند این پرواز تا اطلاع ثانوى لغو شده است. اگر مى خواستیم با اتوبوس هم برویم تیم باید با خستگى به میدان مى رفت و از طرفى ما دیدار حساسى هم چهارشنبه با الشباب داشتیم.

او ادامه مى دهد: با آقاى افتخارى صحبت كردیم و ایشان گفتند امروز (دیروز) به اهواز بروید اما اگر بخواهیم 24 ساعت دیرتر بازى كنیم ،  تیم نمى تواند در مقابل الشباب بازى كند.

باید به بازى چهارشنبه، ملى نگاه كرد. سپاهان دیروز تمرینات خود را براى بازى با الشباب شروع كرد تا نرفتن آنها به اهواز مسلم شود. البته اینكه بازى شنبه برگزار شود غیرمنطقى به نظر مى رسد چرا كه سپاهان نمى تواند 3 روز قبل از بازى سرنوشت ساز در مقابل الشباب یك دیدار بیرون از خانه را برگزار كند.

ترك فرودگاه نیم ساعت قبل از پرواز

پرواز اهواز ساعت 21 و 30 دقیقه  انجام شده است. این خبرى است كه اطلاعات پرواز فرودگاه اصفهان مى دهد. درست نیم ساعت بعد از ترك فرودگاه توسط كاروان سپاهان. اما به گفته بصیرت فرودگاه اعلام كرده بود پرواز اهواز تا اطلاع ثانوى لغو شده است!

كمى عجیب به نظر مى رسد پروازى كه لغو شده نیم ساعت بعد انجام گیرد. كارمند ایران ایر در فرودگاه اصفهان در این باره مى گوید: وقتى یك تیم ورزشى به خاطر لغو پرواز یا تأخیر آن نمى تواند سفر خود را انجام دهد، مسؤولان تیم براى فدراسیون یا كمیته هاى مربوطه خود یك برگه توضیحى از فرودگاه مى گیرند كه در آن علت عدم پرواز تیم اعلام شده است اما این در صورتى است كه مسؤولان تیم تقاضاى چنین برگه اى را داشته باشند. مشخص نیست آیا مسؤولان سپاهان در هنگامى كه فرودگاه اعلام لغو بازى شده این برگه را گرفته اند یا نه اما به هر صورت آنها فرودگاه را نیم ساعت قبل از بازى لغو كرده اند.

حضور فولاد در زمین نفت

در طرف مقابل و در اهواز دیروز فولاد كاملاً آماده بازى بود. آنها بدون اینكه كارى به عدم سفر سپاهان داشته باشند اردوى قبل از بازى خود را برگزار كردند و به زمین مسابقه رفتند. پوركیایى سرپرست فولاد مى گوید: ما كاملاً آماده بازى هستیم. داوران و تمام عوامل بازى نیز آماده اند. پرواز اصفهان ساعت 21 و 30 دقیقه حركت كرده و باید سپاهان به اهواز مى آمد. هیچ بحثى هم درباره لغو از فدراسیون به ما اعلام نكرده اند. صبح دیروز جلسه اى با حضور فرمانده نیروى انتظامى اهواز، رییس هیأت فوتبال، نماینده فولاد و غضبان نماینده فدراسیون انجام شد و هماهنگى ها براى بازى انجام شد اما در این جلسه خبرى از نماینده سپاهان نبود.

سیف الله دهكردى رییس هیأت فوتبال اهواز در این باره مى گوید: ما مى دانستیم سپاهان نمى آید به همین خاطر از شبكه استانى به مردم اطلاع دادیم و بلیت فروشى هم انجام نمى شود اما از آنجا كه از طرف فدراسیون خبر لغو بازى به ما اعلام نشده است طبق عرف تیم فولاد، داوران و عوامل برگزارى در ورزشگاه نفت حاضر مى شوند. این تصمیمى است كه در جلسه صبح گرفته شده است.

معلوم نیست چطور افتخارى با سپاهانى ها در ارتباط بوده اما با اهواز هیچ تماسى نگرفته است. به نظر مى رسد فولادى ها با رفتن به زمین قصد دارند حكم 3  ـ صفر را به نوعى تأیید كنند.

محمدفنایى پیشكسوت داورى كشورمان در این باره مى گوید: به هیچ وجه نه داور و نه ناظر نمى توانند بازى را 3 ـ صفر اعلام كنند. باید گزارش ها و مدارك سپاهان بررسى شود و اگر آنها براى عدم سفر خود دلیل موجهى نداشتند بازى را فدراسیون 3 ـ صفر اعلام مى كند در غیر این صورت فدراسیون زمان دیگرى را براى این دیدار تعیین خواهد كرد. او درباره حضور فولاد، داوران و ناظران بازى در زمین نفت مى گوید: این كار اصلاً لازم نبوده. وقتى اهوازى ها مى دانند سپاهان نتوانسته سفر كند چه نیازى به حضور در زمین است.

ترس ملوان از تبانى

در این بین از انزلى خبر مى رسد كه ملوانى ها از عدم سفر سپاهان بسیار دلخور شده اند به طورى كه بحث تبانى پیش آمده است. برخى معتقدند به خاطر اینكه سپاهان و فولاد دو  تیم صنعتى هستند قصد دارند كارى كنند كه فولاد به 3 امتیاز راحت دست پیدا كند اما مجید بصیرت در این باره مى گوید: اصلاً چنین چیزى نیست. ما حتى ساك هایمان را نیز تحویل داده بودیم. ما به فدراسیون اعلام مى كنیم هر زمانى بعد از بازى الشباب حاضر هستیم دیدار معوقه را برگزار كنیم. مطمئناً عدم همزمانى 2 بازى هم باعث دلخورى ملوان شده است اما بیش از آن انزلى چى ها از نتیجه 3 ـ صفر بازى مى ترسند. نتیجه اى كه باید فدراسیون درباره آن تصمیم گیرى كند.

به هر حال این انگ امروز بر پیشانی سپاهان چسبیده  است .

مطالب مرتبط :

سپاهان لیگ را از دست داد