تبیان، دستیار زندگی
عدم اجرای طرح جامع مالیاتی كه از سالهای گذشته آماده شده، باعث فرار از پرداخت مالیات بسیاری از گردن‌كلفت‌ها و ثروتمندان شده است. در حالی كه از قشر ضعیف و كارمندان به صورت مرتب مالیات گرفته می‌شود و باید طرح جامع بانك اطلاعات
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

گردن كلفت‌ها مالیات نمی دهند

مالیات

رئیس سازمان بازرسی كل كشور در جمع طلاب بسیجی حوزه علمیه قم با اشاره به عدم اجرای طرح جامع مالیاتی، نسبت به فرار مالیاتی گردن كلفت‌ها و ثروتمندان هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری فارس، محمد نیازی رئیس سازمان بازرسی كل كشور در "نشست نظارت و عدالت از نگاه مدیریت انقلابی" در جمع طلاب بسیجی حوزه علمیه قم در سالن همایش‌های مدرسه علمیه معصومیه(س) با اشاره به ‌نامه حضرت علی(ع) به مالك اشتر، شاخصه بارز حكومت موردنظر امیرمومنان را عدالت دانست و گفت: از دیدگاه حكومت عدالت محور و مدیریت انقلابی، نظارت، جایگاه والایی دارد و اساسا عدالت بدون نظارت امكان‌پذیر نیست.

وی جایگاه قانونی نظارت در جمهوری اسلامی را جایگاهی والا دانست و با انتقاد از سیستم‌های متعدد نظارتی در كشور افزود: اهمیت و ضرورت نظارت در نظام اسلامی، خبرگان قانون اساسی را بر آن داشته تا دستگاه‌های متعدد نظارتی در قوای سه گانه ایجاد شود كه البته عدم وجود سیاست واحد در امر نظارت، تداخل، موازی كاری و عدم كارایی لازم، یكی ازآسیب‌های فراروی نهادهای نظارتی است كه امیدواریم با تشكیل شورای عالی نظارت كه با تاكیدات مقام معظم رهبری و با تصویب سران سه قوه در راستای سند چشم‌انداز در سازمان بازرسی كل كشور تهیه شده به تصویب نهایی برسد تا نظارت در كشور بیش از گذشته مثمرثمر باشد.

نیازی، ماموریت اصلی نهادهای نظارتی را هشدار به موقع در خصوص انحرافات دانست و با اشاره به سیاست اصلاحی سازمان بازرسی كل كشور اظهار داشت: در طول یك سال با تهیه بیش از 2 هزار گزارش، حدود 9 هزار پیشنهاد به دستگاه‌ها داده‌ایم كه 90 درصد پیشنهاد‌ها، اصلاحی بوده است، زیرا هدف ما اصلاح امور است و هرجا فساد ببینیم برخورد می‌كنیم، اما ابتدا باید اصلاح و پیشگیری كه كم‌هزینه و پرفایده است را در دستور كار قرار دهیم، سپس برخورد كنیم.

رئیس سازمان بازرسی كل كشور، فرار مالیاتی گردن كلفت‌ها و ثروتمندان را یكی از آسیب‌ها و مفاسد دانست و گفت: مالیات دومین منبع درآمد دولت است، اما متاسفانه عدم اجرای طرح جامع مالیاتی كه از سالهای گذشته آماده شده، باعث فرار از پرداخت مالیات بسیاری از گردن‌كلفت‌ها و ثروتمندان شده است. در حالی كه از قشر ضعیف و كارمندان به صورت مرتب مالیات گرفته می‌شود و باید طرح جامع بانك اطلاعات مالیاتی در كشور اجرا شود.