تبیان، دستیار زندگی

بازار گردی های کسل کننده نوروز برای مردان

یک خرید دلچسب برای آقایان

دیدن ویترین مغازه ها گاهی برای زنان لذت بخش ترین کار دنیا محسوب می شود، اما همین کار برای مردان خسته کننده ترین. مردانی که در طول سال روزی برای خرید با همسر خود وقت نمی گذارند، بهتر است در اسفند ماه از پیله خرید نرفتن خارج شوند و دست در دست همسر به خرید بروند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
خرید کردن

 اسفند یا فروردین برای زنان فرقی نمی کند آن در هر ماه و روزی علاقه من به خرید برای خود و منزل هستند. ممکن است برای عید در شهر خود خریدهای زیادی را انجام دهند اما زمانی که در تعطیلات نوروز به شهرهای مختلف سفر می کنند همچنان برای خرید در بازارهای محلی آن شهر تمایل زیادی دارند. برعکس مردان که ترجیح می دهند یک بار برای یک سال خرید کنند و در باقی روزها و تعطیلات فقط به تفریح و خوش گذرانی بپردازند.

 مردها در تمام مدتی که همسرشان به خریدن چیزهای کوچک مشغول است، برای خرید کالای گران‌قیمتی که به آن احتیاج دارند تحقیق و پس انداز می‌کنند .


نمی توان بر اساس تفاوت طبیعت زن و مرد به هیچ کدام از آنها خرده گرفت. و این همان مسئله ای است که همسران باید به آن توجه کنند. زن و مرد هر کدام علایقی دارد و دیگری بع علت وجود خصایص مردانه یا زنانه نمی تواند همسر خود را محکوم یا سرزنش کند بلکه هر دو باید با توجه به خواسته و نیازهای طرف مقابل و همچنین خواسته و علایق خود سازگاری ایجاد کنند تا جب کشمکش های زناشویی در برهه های زمانی مختلف بویژه خریدهای نورزی در اسفندماه نشود.

زنان عموما برای خرید کالاهای مختلف- وسایل شخصی و یا منزل- ترجیح شان بر خرید دسته جمعی همراه با اعضای خانواده و یا دوستانشان است. اگر در این بازار گردی ها همسرشان آنها را همراهی کند بسیار برایشان لذت بخش است در حالی که مردان علاقه ای به پاساژگردی های مختلف ندارند. حال و هوای اسفند ماه، ماه خرید های خانوادگی است. البته باید حواستان باشد که آن را تبدیل به ماه جنگ و دعواهای زناشویی نکنید. برای لذت بردن  از خرید های عیدانه حتما با هدف و برنامه از خانه بیرون بزنید تا شلوغی های آخر سال موجب ناراحتی تان نشود.

 به علاقه و روحیات همسرتان توجه کنید
حتی مردهایی که می گویند هیچ چیزی راجع به مد نمی‌دانند و به اینکه چه می‌پوشند اهمیتی نمی‌‌دهند، باز هم سلیقه خاصی برای خودشان دارند و اگر موقع خرید این سلیقه و روحیه را نادیده بگیرید و بگویید هر چیزی که تا حالا پوشیده، به درد نخور بوده و بخواهید خودتان برایش یک دست لباس مناسب انتخاب کنید، ناراحت می‌شود و احساس می‌کند مورد بی‌احترامی قرار گرفته است. پس خودتان را از قبل برای شنیدن جملاتی مثل «نمی‌دانم، همه اینها خوب است...» آماده کنید و سعی کنید از قبل بدانید که همسرتان چه چیزهایی لازم دارد و چه مدل و رنگ و... را ترجیح می‌دهد.

لیست خرید داشته باشید
شاید شما از دید زدن پنجره فروشگاه ها و راه رفتن بین رگال لباس‌ها و الهام گرفتن از چیزهای جدیدی که جلوی چشمتان می‌بینید لذت ببرید ولی همسرتان تمایل زیادی به این کار ندارد. بنابراین اگر صرفاً برای تماشا کردن می‌روید بهتر است اصلاً همسرتان را همراه نبرید. در غیر این صورت و اگر واقعاً قصد خرید دارد، بهتر است از قبل بدانید که دقیقاً به چه چیزهایی احتیاج دارد و لیستی از همه مایحتاجتان تهیه کنید. در این صورت احتمال بیشتری وجود دارد که دست پر و البته بدون دلخوری خریدتان را بکنید و به منزل برگردید.

مرد گرسنه را به خرید نبرید!
همانطور که اشاره کردیم محققان انگلیسی با بررسی بیش از ۲۰ هزار مرد به این نتیجه رسیده‌اند که مردها برای خسته و دلزده شدن از خرید فقط به ۲۶ دقیقه زمان نیاز دارند و بعد از آن دلشان می‌خواهد دو پا قرض کرده و از مرکز خرید فرار کنند. حالا اگر گرسنه و خسته باشند که اوضاع حسابی خراب می‌شود. بنابراین قبل از شروع خرید بهتر است حتما با هم غذا بخورید و مطمئن شوید که شوهرتان کاملاً سیر است.


محل‌های خریدتان را محدود کنید
شاید این توصیه خیلی برایتان خوشایند نباشد ولی اگر همسرتان از خرید کردن بدش می‌آید و فقط به حاضر شما زیر بار این کار برود، باید این کار را انجام دهید چون بردن مردی که از خرید خوشش نمی‌آید به چندین و چند مرکز خرید و سر زدن به همه مغازه‌ها و فروشگاه‌هایی که در یک راسته پیدا می‌شود، مثل بازی با دم شیر است! سه یا چهار فروشگاهی را که عمده مایحتاج‌تان در آن پیدا می‌شود را انتخاب کنید و وقتی چیز خوبی پیدا کردید، جلو خودتان را بگیرید و با جمله معروف «حالا بگذار باقی مغازه‌ها را هم ببینیم» با احساساتش بازی نکنید! مطمئن باشید اگر همسرتان از تجربه خرید کوتاه در کنار شما لذت ببرد، بیشتر احتمال دارد که دفعه بعد هم شما را همراهی کند.

  به همسرتان استراحت بدهید
بعد از یک ساعت که همسرتان در فروشگاه‌های مختلف کنار شما بوده و مدام نظر داد که فلان لباس یا کفش یا شال به شما می‌آید یا نه، به کمی استراحت نیاز دارد. پس اجازه دهید چند دقیقه با خودش باشد. احیاناً برای خودش چای بخرد، یکی، دو تا تلفن کاری بزند یا چند دقیقه سرش داخل گوشی تلفن همراهش باشد تا بتواند ساعت‌های باقی مانده را تحمل کند. گاهی می توانید خوراکی های سبکی از خانه بردارید و در خلال خرید کردن و زمان های استراحت آن را هم بخورید.

از او بخواهید لباس راحت بپوشد
اگر همـسرتان تصمیم خـرید لـباس داشـته باشد، احتمال اینکه بـخواهــد برخـی را برای امـتـحان بـه تـن کند زیاد است. ایده خوب این است که او لباسی بپوشد کـه درآوردنـش راحـت بـوده و در نـتـیجه پـروو لبـاسـها بیشتر از زمان مور نیاز طول نکشد. به یاد داشته باشید که هنگام خرید لباسهای زیپ دار بهتر از دکمه ای هستند.
 
مردها کمتر از زنان خرج نمی‌کنند
درحالی که بسیاری از مردها همسرشان را به ولخرج بودن متهم می‌کنند، بررسی‌ها نشان می‌دهند که مردها کمتر از همسرشان پول خرج نمی‌کنند، بلکه تنها به شیوه‌ای متفاوت خرید می‌کنند. درحالی که شما در 6 ماه ممکن است 4 میلیون برای خریدن لباس خرج کنید، همسر شما در پایان این مدت، با خریدن یک سینمای خانگی، مقدار زیادی آچار و ابزار یا تعویض اتومبیلش ممکن است بیشتر از میزان پول خرج کند. روانشناسان می‌گویند تفاوت زنان و مردان در میزان خرج کردنشان نیست، بلکه در نوع آن است. از نظر آنها مردها در تمام مدتی که همسرشان به خریدن چیزهای کوچک مشغول است، برای خرید کالای گران‌قیمتی که به آن احتیاج دارند تحقیق و پس انداز می‌کنند و معمولا دوست دارند حسابی صبر و پس‌انداز کنند و بعد گزینه‌ای که در بازار موجود است را بخرند.


منابع:  آکا ایران، به دخت، مردمان
 
مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.